smismas Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg var utvekslingsstudent i USA, og vertssøsteren min derfra studerer medisin. Hun har kjempelyst å komme til Norge for å drive med studier her, men vet ikke helt om hun klarer å sette seg inn i språket før hun i det hele tatt er ferdig med studiene i hjemlandet sitt USA. Så jeg lurer da på, finnes det engelske studier på universitetene i Norge? Spesielt da i Bergen i dette tilfellet, eller er det slik at alle utvekslingsstudentene fra andre land har lært seg såpass mye norsk at de greier seg? Lenke til kommentar
kilimanjaro Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Jeg var utvekslingsstudent i USA, og vertssøsteren min derfra studerer medisin. Hun har kjempelyst å komme til Norge for å drive med studier her, men vet ikke helt om hun klarer å sette seg inn i språket før hun i det hele tatt er ferdig med studiene i hjemlandet sitt USA. Så jeg lurer da på, finnes det engelske studier på universitetene i Norge? Spesielt da i Bergen i dette tilfellet, eller er det slik at alle utvekslingsstudentene fra andre land har lært seg såpass mye norsk at de greier seg? Dessverre er det ikke det. Mye av litteraturen som brukes er på engelsk, men forelesninger og eksamen er på norsk. Ønsker hun å praktisere medisin i USA er det absolutt best å også studere i USA. Det er nesten alltid slik at amerikanere med utdanning i USA stiller foran i jobbkøen. Men det kommer jo litt ann på hva slags lege hun ønsker å bli. Konkurransen varierer mellom hver spesialitet. Endret 13. april 2010 av kilimanjaro Lenke til kommentar
smismas Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Tusen hjertelig takk for behjelpelig svar Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Tusen hjertelig takk for behjelpelig svar Oslo, Bergen og Trondheim har engelsk semester. Dette gjelder som regel høstsemesteret på 4.året. Dette har man gjort for å tilrettelegge for utveksling. Engelsk semester vil si at undervisningen foregår på engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå