Gå til innhold

Sommerjobb - Er det vits i?


Anbefalte innlegg

Jeg har vært mot sommerjobb i maange år, er 20 år. Men ifjor så tok jeg meg sammen og skaffet meg sommerjobb.

Det var absolutt verdt det. Men viss du skal på ferie, AVTAL det med arbeidsgiveren før du takker ja til jobben. Jeg fikk nemlig ikke dratt på sydentur med damen før jeg skulle inn i forsvaret på grunn av dårlig planlegging. Så planlegg det.

 

Men det er gode penger å tjene på sommerjobber. Jeg tjente mellom 30-38k i løpet av et par måneder bare. Det var heftig gøy. De fleste kjeder stender vel i 20-tiden på kvelden, så du får dra ut på fester og sånn uansett. Bare at du kommer litt senere enn de andre ;)

 

Men selvsagt er det opp til deg hva du selv vil. Er ihvertfall glad jeg ikke brukte 3 måneder på å bare sitte på ræven hjemme istedenfor å tjene pæng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor gammel du er, TS, men jeg antar du er 15- 16 år gammel.

 

Hvis du i fremtiden skal søke jobb, for eksempel når/hvis du er student, kan det være VELDIG greit å ha erfaring. Du har en fot innenfor døren til Elkjøp/Expert osv hvis du kan vise til tidligere erfaring.

 

Dessuten slipper du "svarte hull" i CV i fremtiden.

 

Når du skal søke på ting i fremtiden er all erfaring god erfaring.

 

Dessuten kan en enkel sommerjobb være med å gjøre valget om fremtidig yrkesvalg lettere. Finner du ut at å jobbe som selger er så vanvittig kjipt og jævlig, så vet du det i fremtiden. Det er god informasjon å ta med seg! Jeg har prøvd forskjellige jobber; alt fra håndverker, vedlikeholdsarbeider, resepsjonist, butikkmedarbeider (dressmann), restaurantmedarbeider (var DRITT!!!!!) til å jobbe i skoleverket. Jeg er "bare" 23, og jeg føler at alle disse erfaringene både ser bra ut på CV i tillegg til at jeg har lært masse!

 

Bra du har valgt å søke på jobben. Moped er dritt, Lett- MC er bedre. Du sparer sikkert mye på det når du skal ta bil- lappen, enten indirekte eller direkte... eller begge deler

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

lett lett mc foran moped! Eller må du trimme for å ikke føle deg som en tulling i 35 oppover bakkene :p

Søk på jobben i hvert fall... Man tar ikke bare en jobb..

100% enig her! Moped er bare bortkasta penger og farlig for deg selv, du kan ha det mye gøyere med en lett sykkel som faktisk kan følge fartsgrensen lovlig.

 

Og det med sommerjobb, Ja få deg en sommerjobb! Kanskje ikke så gøy å stå opp tidlig og at du må bruke en del timer på det men det er kjempe greit med penger. Du kan jo også prøve å få en jobb der du bare jobber 2-3 dager i uka men dette fører jo til at du ikke får like mye penger da, men du får litt mer fri.

 

Moped er faen ikke bortkasta penger. Om du kjøper en ny dt til 30 000 så er du jo en forbanna tulling.

 

Kjøp en gammal ts til 3 lapper, trim den ihjel for 3 lapper og du har evig minner resten av livet! TS :love:

Har hatt det så jevli mye morro med den, men mye skruing.

Det som er dritt er at jeg fortsatt sitter igjen med noen 1000 i bot. Blei forleden stoppa uten hjelm (med pilot briller seff :ph34r: ),ts var ikke registerert,ikke bremser, og kjørte 80 i 50 grensa. AAAAHH DAS IST SCHÖNE!!! NEIN NEIN!!! Haha lol. Verdt penga da.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Moped er noe tull generellt. Du kjøper en dyr moped som du har til du bli 18, og når du skal kjøpe deg bil så har mopeden plutselig gått ned 60% i verdi.

 

Spar heller til bil. Kjøp i det minste en brukt moped fremfor en ny Lett-MC. Selv om du får mye til konfirmasjonen så gjelder fortsatt økonomi, og jeg skal love foten min på at du er glad for at du sparte de pengene når du skal kjøpe deg bil, hus eller betale studielånet.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...