Gå til innhold

Sommerjobb - Er det vits i?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg tenkte å søke sommerjobb på elkjøp, men er usikker på om jeg vil, for dette blir da liksom mitt siste år med ordentlig sommerferie, for neste år må jeg ha det for å ha råd til bil når jeg blir 18.

 

Om jeg velger sommerjobb iår, vil jeg mest sansynelig ha råd til lett mc'en jeg har lyst på, hvis ikke blir det bare vanlig moped. det er eneste grunnen.

 

Om jeg ikke søker sommerjobb kan jeg også selge websider, og jeg kommer til å tjene penger uansett, men ikke like mye.

 

Synes dere jeg burde selge? har veldig lyst til å ha en siste sommer med fri, og "chill'ing".

 

Og om/hvis jeg søker, hva burde jeg skrive/si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du ikke trenger penger, trenger du ikke sommerjobb, enkelt og greit. En sommerjobb vil derimot være med på å gi deg erfaring og du vil slippe å måtte jobbe like mye neste år for å skaffe bil.

Lenke til kommentar

Skriv en søknad der du presenterer deg og sier du er interessert i sommerjobb.

 

Ikke vær for spesifikk på hva du vil jobbe med (du har nok ikke erfaring/kunnskap til å velge å vrake uansett), bare at du generelt vil jobbe for de du søker hos.

 

Skriv litt om deg selv, at du er pliktoppfyllende, liker å lære nye ting, etc. Vis gjerne til tidligere jobber f.eks gått med aviser etc. Så kan du til slutt ta med litt av interesser osv.

 

Tror ikke du trenger bale med noe CV, da det vil være heller lite å skrive på denne uansett ;)

Lenke til kommentar

lett lett mc foran moped! Eller må du trimme for å ikke føle deg som en tulling i 35 oppover bakkene :p

Søk på jobben i hvert fall... Man tar ikke bare en jobb..

100% enig her! Moped er bare bortkasta penger og farlig for deg selv, du kan ha det mye gøyere med en lett sykkel som faktisk kan følge fartsgrensen lovlig.

 

Og det med sommerjobb, Ja få deg en sommerjobb! Kanskje ikke så gøy å stå opp tidlig og at du må bruke en del timer på det men det er kjempe greit med penger. Du kan jo også prøve å få en jobb der du bare jobber 2-3 dager i uka men dette fører jo til at du ikke får like mye penger da, men du får litt mer fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...