altsammen Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 hei jeg lurte på hvordan kan jeg bli en søppelmann jeg søker på google men finner ingenting , så er det noen som vett hva jeg skal søke på og er det noen som vett hvormange timer de jobbe, hvormange dager i uken jobber de. hvis du vett noe så bare skriv Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Du tar førerkort C1 (om man ikke må ha full klasse C) og søker jobb. Tviler på at det stilles noe formelt krav til utdanning. Som søppelmann kan man sikkert jobbe heltid (7,5 timer per dag uten overtid). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Ja er ingen formelle krav til utdanning så det er egentlig berre å søke. Einaste kravet er vel at du må være 18 år på grunn av at du arbeider med store maskiner. Ikkje trenger du å ta førerkort klasse C endå heller, sidan du antageligvis ikkje får kjøyre bilen før du har jobba bakpå ei stund. Etterkvart er det nok aktuellt med lastebilsertifikatet og/eller truckførerbeviset. Når det gjeld arbeidsforhold så er det vanlig 8 timers dag. Starter til vanlig tid om morgenen og kjøyrer rundt heile dagen. Dei fleste renevasjonsfirma har delte arbeidsoppgaver slik at dei jobber ein dag på bil med å samle inn søppel og neste dag jobber dei inne på samlebandet med å sortere innsamla papp/papir eller returplast. Å være på bil blir rekna som den beste jobben sjølv om det er meir fysisk slitsomt. Det er også mange renevasjonsfirma som har stort behov for sommarvikarar i fellesferien, så om du ønsker å berre teste yrket så vil ein sommerjobb være ein fin måte å skaffe seg erfaring på. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det er nok ikke uvanlig at de prioriterer relevant erfaring. Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Du kan begynne å kjøre lastebilen med en gang du starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå