Gå til innhold

Hyper-threading på i7

Borbra

Anbefalte innlegg

hei!

jeg kjøpte min bærbare pc på multicom.no i desember, og jeg lurer på hvordan man skrur på Hyper-threading på pcen min?

evnt om noen kan svare meg om jeg allerede har HT på ut i fra dette bildet?

post-125391-1271179379,7472_thumb.png

som dere kan se her så er det bilder av 16 kjerner, men er dette fordi de har skrudd på HT på en 8 kjerner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kunne ikke se at det var noe valg for å sette på HT i BIOS nei :(

hvordan kan man finne ut hvilket hovedkort enn har?

for hvis jeg finner ut hvilket HK jeg har så skal det vel være en enkel sak å finne ut om det støtter HT eller ikke

Lenke til kommentar

Ja, du har 4 kjerner og 8 tråder.

Eksempelet du lenket til var en Xeon 8-kjerners prosessor.

For å se alle 8 tråder "in action", gå til den engelske versjonen av Windows Sidebar gadgets og last ned og installer f.eks. en gadget som heter "All CPU Meter".

Lenke: All CPU Meter

Så er det bare å finne et program som tar i bruk 8 tråder samtidig. CPU-delen av 3Dmark f.eks.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ikke som jeg vet. Det er enkelte BIOS som har valg for å slå av eller på HT, men det er ikke vanlig. Noen "knapp" har jeg aldri hørt om.

Hvis du kjører på batteriet, så vil prosessoren klokke seg ned av seg selv når den er "idle". så lenge du har satt power plan til "Balanced". Har engelsk Windows så mulig det heter noe annet på norsk. Og da vil jo ikke HT være aktuellt uansett.

Lenke til kommentar

nei ok, syns jeg husket at det var en egen knapp for å skru HT av eller på, men kan være at det er sånn som du sier at den stiller på det selv.

men hvorfor vil ikke HT være noe akktuelt i en norsk Windows versjon?

jeg har W7 Ulitmat NORSK versjon og det funker fett her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...