Borbra Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 hei! jeg kjøpte min bærbare pc på multicom.no i desember, og jeg lurer på hvordan man skrur på Hyper-threading på pcen min? evnt om noen kan svare meg om jeg allerede har HT på ut i fra dette bildet? som dere kan se her så er det bilder av 16 kjerner, men er dette fordi de har skrudd på HT på en 8 kjerner? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Har du sjekket i BIOSen om det er noe valg der? Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 kunne ikke se at det var noe valg for å sette på HT i BIOS nei hvordan kan man finne ut hvilket hovedkort enn har? for hvis jeg finner ut hvilket HK jeg har så skal det vel være en enkel sak å finne ut om det støtter HT eller ikke Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Last ned CPU-Z, så finner du en del informasjon. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 fikk dette i CPU-Z: mulig å hjelpe meg nå? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Ja, du har 4 kjerner og 8 tråder. Eksempelet du lenket til var en Xeon 8-kjerners prosessor. For å se alle 8 tråder "in action", gå til den engelske versjonen av Windows Sidebar gadgets og last ned og installer f.eks. en gadget som heter "All CPU Meter". Lenke: All CPU Meter Så er det bare å finne et program som tar i bruk 8 tråder samtidig. CPU-delen av 3Dmark f.eks. Endret 13. april 2010 av thomit Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 konge vet du noen måte å skru av HT slik at jeg får lengre batteritid? vet at det egentlig skal være en egen knapp for det, men jeg kan ikke finne den :S Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Ikke som jeg vet. Det er enkelte BIOS som har valg for å slå av eller på HT, men det er ikke vanlig. Noen "knapp" har jeg aldri hørt om. Hvis du kjører på batteriet, så vil prosessoren klokke seg ned av seg selv når den er "idle". så lenge du har satt power plan til "Balanced". Har engelsk Windows så mulig det heter noe annet på norsk. Og da vil jo ikke HT være aktuellt uansett. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 nei ok, syns jeg husket at det var en egen knapp for å skru HT av eller på, men kan være at det er sånn som du sier at den stiller på det selv. men hvorfor vil ikke HT være noe akktuelt i en norsk Windows versjon? jeg har W7 Ulitmat NORSK versjon og det funker fett her Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Nei, jeg sa at HT ikke er aktuellt når prosessoren klokker seg ned. Kjører prosessoren på sparebluss så er det ikke bruk for HT. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 aha da så, nei jeg ser den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå