dibe Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Ny oppdatering: Pcen er fortsatt hos CC (InfoCare), og de har fortsatt ikke funnet feilen (ikke så mye til oppdatering, dette...). Jeg har kontaktet Forbrukerrådet og skal levere inn klageskjema til dem i morgen. Jeg har prøvd å få tak i noen på CC i snart to uker, uten å få verken mail eller en telefon. I dag tidlig ringte jeg kundeservice for andre gang, de sa det var sendt mail etter forrige gang jeg ringte, men det sto ingen dato. Jeg har ikke fått noen mail siden 17. august. Jeg er skeptisk til å kjøpe ny pc så lenge de har min hos InfoCare. Selv om jeg skrev sist uke at jeg ville de skulle la meg heve kjøpet eller sende pcen tilbake er den fortsatt på verksted og blir testet. Men så fort jeg har levert inn klage til Forbrukerrådet kan de vel ikke komme tilbake og si at pcen er fikset og at jeg dermed ikke får heve kjøpet? Så lenge jeg får medhold i at andre innsending teller som repforsøk skal jeg få pengene tilbake. Med mindre det skjer noe nytt regner jeg med å kjøpe ny pc denne uka, så jeg kan komme igang med masteren igjen. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 husk at du har krav på forsinkelsesrente også (de vil nok kreve verdiavskriving) Lenke til kommentar
dibe Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 husk at du har krav på forsinkelsesrente også (de vil nok kreve verdiavskriving) Ja, jeg har krysset av for renter i klagebrevet. Planen er å dra levere det til Forbrukerrådet i dag, men så ser jeg nå at de antakelig har funnet feilen i pcen og nå venter på tilbakemelding fra butikken før de setter i gang med å fikse den. Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke vil de skal fortsette å prøve å finne feilen siden jeg vil heve kjøpet, men det gidder de ikke svare eller høre på. Jeg vil heve kjøpet både fordi det har tatt over fem uker denne gangen, og fordi den er inne for tredje gang for samme feil. Om de fikser den nå vet jeg ikke om det blir så lett å få medhold. Jeg vil ikke la dem slippe unna, men spørsmålet er om det er verdt bryet. Jeg var klar til å kjøpe ny pc i dag for å komme igang med masteren igjen, men nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hva syns dere? Jeg kan evt ringe direkte til verkstedet og be dem sende pcen tilbake. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Stå løpet ut. De kan ikke hindre deg i å heve kjøpet ved å omsider fikse feilen. Du har fortsatt krav på heving både pga tredje gang samme feil og at det har tatt urimelig lang tid. Her vil du få medhold av forbrukerrådet. Lenke til kommentar
dibe Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Jeg var hos Forbrukerrådet i går og leverte klagen. I dag fikk jeg en mail fra CC (etter over to uker) der de skriver følgende: Se tilbakemelding fra InfoCare angående maskinen din. ” Har sjekket feilmeldingene og de tyder p? softwarefeil (feil eller inkompatible driver(e)). Mitt tips da er ? oppdatere bios + legge inn de nyeste (eller til og med eldre) drivere. Skal vi gj?re dette koster det 795 + 150,- eks.mva. er det da verdt det i og med at maskinen er fra 2004?" For det første, maskinen er fra 2005. For det andre, feilen var der både før og etter jeg formaterte med gjenopprettelsescdene, kan det virkelig være softwarefeil da? I så fall er det noe galt med cdene også, går ikke det på reklamasjonsretten? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Maskinen skal fungere med den softwaren den ble levert med. Dvs at om feilen skyldes feil på bios uten at du har gjort noen endringer(ny Windows, ny HW osv) så er dette en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven. Og nå har du da rett til å heve kjøpet i dette tilfellet. Lenke til kommentar
dibe Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Maskinen skal fungere med den softwaren den ble levert med. Dvs at om feilen skyldes feil på bios uten at du har gjort noen endringer(ny Windows, ny HW osv) så er dette en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven. Og nå har du da rett til å heve kjøpet i dette tilfellet. Etter å ha lest innlegget ditt og tenkt litt over saken er jeg overbevist om at det skal gå på reklamasjon. Jeg har ikke fått noen tilbakemelding på mailen jeg sendte ennå. Forbrukerrådet har sendt mail til Siba (som har tatt over ComputerCity), så nå er det bare å vente på svar. Det er godt å ha levert over ansvaret til dem, nå trenger jeg bare vente på tilbakemelding fra Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
SirTerning Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hmm i mine ører høres det ut som alt som var feil var en utslitt å ganske så pjusken harddisk som burde blitt byttet. Så er ganske så ubegripelig at de ikke har klart å finne feilen, når du opplevde & filmet det for dem... Så ikke la dem komme seg unna med dette! Lenke til kommentar
dibe Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Ny oppdatering (som ikke er mye til oppdatering denne gangen heller...): Siden 1. september har jeg ikke hørt noe fra CC. Pcen min er fortsatt hos dem, og jeg har heller ikke hørt noe fra Forbrukerrådet, så CC har vel ikke svart dem heller. Det ser ut til at strategien til CC er å dra ut på tiden til jeg gir opp. Nå har jeg kjøpt ny pc, så jeg har all verdens tid på å vente dem ut Den nye pcen ble kjøpt i en kjede som har butikker over hele landet så neste eventuelle reklamasjon forhåpentligvis skal gå lettere. Jeg betalte heller litt ekstra enn å kjøpe i en nettbutikk og risikere å måtte gå gjennom det samme igjen, det burde jo være lettere å kunne gå til butikken og snakke med en person der enn å sende mail og håpe de en gang svarer. Siba skal jeg i hvert fall ikke kjøpe fra i framtiden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå