Gå til innhold

Søke på Samordna hvis man allerede er student?

Ituca

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting. Jeg er student og går første året på høyskole. Bør jeg for å gå andre året søke på Samordna opptak i år også - eller blir jeg flyttet automatisk over til andre året så lenge jeg består eksamner etc?

Husker på vgs at vi måtte søke og "godkjenne" for hvert år, men det gjelder altså ikke når man er student og skal begynne på et nytt år?

Hadde vært evig takknemlig om noen svarte på dette! :)

Endret av Ituca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du allerede har plass og studerer på et bachelorprogram trenger du ikke søke Samordna Opptak (SO) for hvert år. Da har du automatisk studieplassen de påfølgende årene til du er ferdig med graden. Eneste du må huske på da er å betale semesteravgift og melde deg opp i fag og eksamener for hver semester/halvår. :)

Går du derimot på et årsstudium, og ønsker å "hoppe over" til en relevant bachelor, er sannsynligheten stor for at du kan ordne dette direkte med skolen uten å involvere SO.

Lenke til kommentar

Dersom du allerede har plass og studerer på et bachelorprogram trenger du ikke søke Samordna Opptak (SO) for hvert år. Da har du automatisk studieplassen de påfølgende årene til du er ferdig med graden. Eneste du må huske på da er å betale semesteravgift og melde deg opp i fag og eksamener for hver semester/halvår. :)

Tusen takk for et godt svar, Skagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...