Tors bror Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Har nettopp blitt brutt av systemet til NextGenTel etter å ha ventet i nesten tre kvarter...tre kvarter med radio 1 tett mot øret....gøy! Det er ikke første gang dette har skjedd. Det er ikke engang første gang det har skjedd i dag. Mail svarer de jo heller aldri på har det vist seg. I går sto jeg opp så jeg var klar når kundetelefonen deres åpnet klokken åtte. Da klarte jeg å kapre en etter bare 15-20 minutter. Det viste seg ikke uventet at vedkommende ikke hadde peiling på det jeg spurte om, og hyggelig nok sa hun at rette vedkommende skulle kontakte meg på tlf etter et gitt tidspunkt samme dag. Er det noen som blirt overrasket over at jeg aldri mottok noen oppringning? Neppe. I dag skulle altså montøren troppe opp på døren i følge "avtalen". Etter at jeg ikke har fått servert annet enn feil de gangene jeg faktisk har nådd frem på telefon til NGT hadde jeg egentlig ikke noen særlig tro på at det skulle dukke opp en montør i dag. Tok derfor en telefon til Bravida. Der fikk jeg ettervhert høre at nei, de hadde ikke fått noen bestilling om montør til meg, det var jo så mye gjør-det-selv-pakker nå om dagen, de regnet med det var noe sånt, for de hadde fått bestilling om å koble til sentralen, og det hadde de også gjort. Betyr det at Bravida har satt opp linjen at NGT faktisk skal ha seg betalt for dette også?!? En ting er tålmodighet med et oppadkommende selskap som leverer sympatiske tjenester som muligens må prøve å gape over litt mye for å sikre andeler, men hvis dette er fakta mister jeg all respekt. Hva er egentlig rettighetene våre her? Vel og bra med IT-effektivisering, begynner å bli piss lei av automatiserte tjenester, av og til lurer jeg på om den eneste gangen et menneske fra NGT har sett på bestillingen min er de korte samtalene over telefon. Det bør vel være unødvendig å si at noe modem heller ikke har vært i nærheten av verken meg eller mitt lokale postkontor. (Beklager lengden, skal se om jeg får kuttet litt når jeg får roet meg ned). [ Denne Melding var redigert av: Tors bror på 2002-01-29 13:40 ] [ Denne Melding var redigert av: Tors bror på 2002-01-29 13:42 ] Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Har selv ADSL fra NGT, og er svært fornøyd! Grunnen til det er at alt funker som det skal. MEN jeg gruer meg veldig til den dagen noe IKKE funker som det skal. NGT har om mulig den dårligste kundesupporten. Mitt råd er å ikke gi deg, og å forlange gratis måndeder® som komepensasjon. En kamerat av meg fikk det grunnet "treg" levering. Sendte en gang en mail til NGT-kinderservice, tok dem 1-en-månede å svare. Du kan jo maile adm.dir NGT med problemene dine :smile:, eller så kan du jo ta deg en tur ut til dem på Sandsli (viss du bor i Bergen da). Slenge Modemet i bordet og si at du ikke rikker deg før alt er i orden. (Det har også blitt gjort, med hell). Ellers kan jeg bare gi min fulle støtte, og sympati! Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Quote: On 2002-01-29 13:08, Tors bror skrev:I dag skulle altså montøren troppe opp på døren i følge "avtalen". Etter at jeg ikke har fått servert annet enn feil de gangene jeg faktisk har nådd frem på telefon til NGT hadde jeg egentlig ikke noen særlig tro på at det skulle dukke opp en montør i dag. Tok derfor en telefon til Bravida. Der fikk jeg ettervhert høre at nei, de hadde ikke fått noen bestilling om montør til meg, det var jo så mye gjør-det-selv-pakker nå om dagen, de regnet med det var noe sånt, for de hadde fått bestilling om å koble til sentralen, og det hadde de også gjort.Betyr det at Bravida har satt opp linjen at NGT faktisk skal ha seg betalt for dette også?!?En ting er tålmodighet med et oppadkommende selskap som leverer sympatiske tjenester som muligens må prøve å gape over litt mye for å sikre andeler, men hvis dette er fakta mister jeg all respekt. Jaja, det er alltid lurt å stikke innom Hardware.no 's forum før du bestiller ADSL (uansett fra hvilken leverandør) for det med NGT og Bravida er nevnt MANGE ganger før her :wink: Opplevde det samme selv. Men det ordnet seg. NGT skal ikke ha betalt for noe som helst annet enn etabl.gebyr og mnd.avgift. Bravida skal ikke ha noe betalt i det hele tatt. Alt har fungert knirkefritt fra første dag jeg fikk koblet meg opp. Det var riktig nok endel telefoner/irritasjon før router og montør var tilstede. Bortsett ifra det så er jeg 100% fornøyd med produktet de leverer. Lenke til kommentar
Flame Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Har selv hatt ADSL fra Nextgentel i ett år, og er svært fornøyd - og jeg har ved en rekke anledninger tatt kontakt med kundeservice og fått den hjelpen/informasjonen jeg trengte (flaks?). Litt rot blir det jo alltid i begynnelsen (erfaringen viser at Bravida tar seg god tid - vanlig linjearbeid kommer før installasjon av ADSL, dessverre). Jeg vil nødig rose NGT opp i skyene siden så mange har hatt problemer med dem, men det er en ting man skal være klar over: NGT tjener nesten ikke penger (hevder å gå i balanse i år, men måtte hente inn 1 million USD i frisk kapital for en uke siden). Telenor tar seg grovt betalt for å leie ut kobber til konkurrenter - det er snakk om over 2000 kr i året per NGT-abonnent. Dette er med på å forklare hvorfor NTG har så dårlig brukerstøtte. Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Det er greit nok at NGT er billige, men det er vel bare rein folkeskikk å ta vare på kundene sine. eller? Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Quote: On 2002-01-29 14:13, JarleW skrev:Jaja, det er alltid lurt å stikke innom Hardware.no 's forum før du bestiller ADSL (uansett fra hvilken leverandør) for det med NGT og Bravida er nevnt MANGE ganger før her :wink: Jo da, ellers hadde jeg jo heller aldri ringt Bravida... Nå har jeg kommet gjennom til NGT og en hyggelig behandler kunne opplyse om at det ikke kommer noen montør, jeg skulle visst ordne dette selv. Å forlange at de har rutiner som gjør at ikke feilinformasjon (jeg må være hjemme pga montør) blir sendt ut er vel ikke for mye forlangt? Som sagt, jeg sympatiserer med NGT og deres "tapre forsøk" mot Telenor, men skal de nå massene er jeg redd dårlig kommunikasjon med kundene kan bli et problem. Folk flest, (da tenker jeg ikke på folk som følger med på hw.no, og har tålmodighet til å ringe/maile hit og dit osv.) er kings of convenience- i våre dager, de vil ha det enkelt. Og når de ser at det ikke bare er å plugge i kontakten som smilemann-annonsene kan tyde på, kan nok dette føre til frustrasjon som igjen går utover NGT. Ingen ønsker en ny Bredbåndsfabrikk, så det gjelder å ha godt ord på seg. Men altså, de skal få all ære av meg når den tid kommer. [ Denne Melding var redigert av: Tors bror på 2002-01-31 16:23 ] Lenke til kommentar
styx Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg har, som noen kanskje har lest, akkurat det samme problemet som deg (nesten). Det var en kar fra Bravida her 9. januar, gjorde jobben sin perfekt, og etter det har jeg bare ventet. Og ventet. Og ventet. NGT har bare utsatt "Bekreftet idriftsettelsesdato" i det uendelige - og jeg er lei av å vente. Jeg har mailet NGT flere ganger, men som dere allerede har påpekt, virker det ikke som om de leser mailen sin. Hvis noen har en oppdatering på denne saken (hva som helst; kompensasjon, installasjon...), hadde jeg satt stor pris på om du/dere hadde sendt meg en mail på [email protected]. :smile: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Bestilte NGT like før jul (pga. prisen), montør kom i midten av januar, men ikke noe modem ennå. En telefon til NGT (de svarte etter bare 5 minutter!) bekreftet at de pga. stor kundepågang i det siste hadde gått tom for modem, men det skal visst være hos meg om få dager. Jeg skal ikke betale for denne tiden, forsikret hun meg. Sendte en mail for halvannen uke siden om det samme problemet, og fikk svar ca. en uke senere. Det er for tregt, så telefon er nok tingen. Men så lenge produktet de leverer er bra, så tåler jeg vel litt ventetid i begynnelsen. Har tross alt bredbånd via tv-kabelen til jeg får ADSL så jeg er ikke så utålmodig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå