Spenis Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hallo, jeg ser etter gratis virusprogram, men vet ikke helt hva jeg skal velge. Dette vil jeg: * Helt gratis, ikke no.. f.eks fri i 30 dager eller mer. HELT GRATIS. * Ikke bruke for stor plass. Takk på forhond. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Jeg har i mange år kjørt AVG free edition på mine maskiner og har innstallert det på et utall andre maskiner og er egentlig godt fornøyd med det. Avast har også en free edition. Kan jo legge til at det er greit å ha et malware/spyware program også. Spybot Search & Destroy eller Malwarebytes er gode løsninger i så henseende. Endret 13. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Jeg har i mange år kjørt AVG free edition på mine maskiner og har innstallert det på et utall andre maskiner og er egentlig godt fornøyd med det. Avast har også en free edition. Kan jo legge til at det er greit å ha et malware/spyware program også. Spybot Search & Destroy eller Malwarebytes er gode løsninger i så henseende. Jeg har hat AVG nå i 30 dager, nå ber det meg om og kjøpe de. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Hei AVG er ikke noe og anbefale siden den ikke har rootkit beskyttelse i gratis versonen Vi anbefaler også Avira som har vunnet mange tester hos www.av-comparatives.org ( http://www.free-av.com/en/products/1/avira_antivir_personal__free_antivirus.html ) edit: da har du lastet ned trial versonen av den kjøpe versonen Endret 13. april 2010 av Submit Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg har i mange år kjørt AVG free edition på mine maskiner og har innstallert det på et utall andre maskiner og er egentlig godt fornøyd med det. Avast har også en free edition. Kan jo legge til at det er greit å ha et malware/spyware program også. Spybot Search & Destroy eller Malwarebytes er gode løsninger i så henseende. Jeg har hat AVG nå i 30 dager, nå ber det meg om og kjøpe de. Da har du lastet ned feil versjon. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei AVG er ikke noe og anbefale siden den ikke har rootkit beskyttelse i gratis versonen Vi anbefaler også Avira som har vunnet mange tester hos www.av-comparatives.org ( http://www.free-av.com/en/products/1/avira_antivir_personal__free_antivirus.html ) edit: da har du lastet ned trial versonen av den kjøpe versonen Hvordan er Avira ytelsesmessig? Og er den grei å avvinstallere? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Avira ytelsesmesig så bruker den 11MB på Guarden sin, 2,4MB for system trya og 4MB RAM for Shadow Copy (må sjekke ut hav det er for noe ) Ellers er den rask og grei. Kan scanne hele dataen min en gang (1,5TB med filer CA) og si hvor lang tid den bruker hvis du vil. Avinnstalere har jeg gjort bare en gang og det var fort gjort, bare uninnstall - restart.(oppgraderinga til nyeste versonen) edit: skal scanne igjenom alt nå, og scanneren bruker rundt 75MB og på under 15% maks (da med de "beste" settingsa som at den er høyt prioritert osv) Endret 13. april 2010 av Submit Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg ser at Antivir er mer effektiv på detektering av virus enn AVG i test, forskjellen var ganske stor også faktisk. Ser ut til at jeg får teste den da. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Gratis Antivirus i alfabetisk rekkefølge: avast! Free AVG Anti-Virus Free Edition Avira AntiVir Personal BitDefender Free Edition ClamWin Comodo Antivirus Microsoft Security Essentials Panda Cloud Antivirus PC Tools AntiVirus Free Edition : Dette skal være alle skulle jeg tro, i det minste dem som er verdt å nevnes. Nå har alle disse sine pluss og minussider. Kan starte med BitDefender og ClamWin, disse har ikke santidsbeskyttelse og er dermed ikke anbefalt som beskyttelse mot ondsinnet programvare. ClamWin kommer også som en "portable" utgave, som kan kjøres direkte fra en minnepenn. ClamWin Portable kan være nyttig å ha liggende om du misstenker at PC er blitt infisert. ClamWin Portable kan også brukes til å kontrollere at ditt antivirusprogram har fjernet alle virusfiler. avast! AVG og Avira er de mest kjente gratis Antivirusprogrammene på markedet og oftest et av disse som blir nevnt når folk spør etter gratis antivirusprogram. Av disse tre er det vell Avira som er den mest offansive, og har best "detection rate" Dessverre er den også kjent for å være litt for agresiv til tider. Et irritasjonsmoment for mange er at det dukker opp en reklamebanner hver gang programmet oppdaterer seg selv. Denne reklamebanneren kan dog svært enkelt deaktiveres. avast! fikk tidligere huden full grunnet horribelt grensesnitt. avast! sitt grensesnitt så tidligere ut som dashbordet til et romskip fra en Disney tegneserie. Dette problemet er nå en saga blått, avast! sitt utseende og brukergrensesnitt har faktisk blitt meget bra på sin nye versjon 5. Når det gjelder AVG kan man ikke legge under en stol at dete er et godt program. For kort tid tilbake var det dette programmet som ble anbefalt som gratis antivirusprogram. Dette grunnet Avira sin plagsomme reklamebanner og avast! sitt grufulle grensesnitt. AVG er fremdeles et meget godt antivirusprogram, men har dessverre ikke holdt helt følge med de andre når det gjelder å fornye seg. AVG kutter litt for mye av funksjonene fra betal versjonen til gratisversjonen, som eksempelvis mangel på rootkit beskyttelse. Microsoft Security Essentials hoppet inn i kampen med syvmils steg for å si det mildt. Det var mange som var skeptisk til et antivirusprogram fra selveste Microsoft. Security Essentials hoppet dog inn som en direkte gullkandidat og ga mange hakeslep. Programmet har god "detection rate" og er svært enkelt i bruk, faktisk kan man kalle det idiotsikkert. Security Essentials er vell et av de få programmene som Microsoft har regelrett fått skryt av. Panda Cloud er også ganske ny og tar opp kampen mot malware på en ny måte. Tester viser at Panda Cloud har top notch detection rate, men er bedre til å stoppe virus enn å fjerne dem. Så Panda Cloud passer best på en PC som du er sikker på er fri fra malware. Panda Cloud er også det Antivirusprogrammet som desidert bruker minst systemressurser. (Se vedlagt bilde) Programmet er som Security Essentials uhyre enkelt i brukt. Men som et stort minus, så kan du ikke planlegge søk av maskinen. Supplement til ditt Antivirusprogram for bedre beskyttelse: ThreatFire Panda USB and AutoRun Vaccine Endret 13. april 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Kan på det varmeste anbefale Microsoft Security Essentials. Bruker veldig lite ressurser, og er ikke irriterende. Du installerer, og ferdig. Etter installasjon ser du rett og slett ikke mer til programmet, med mindre det oppdager noe, selvsagt. Det er slikt jeg setter pris på. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Svenni kan du vær så snill fikse den teksten der? er veldig kjett og lese wall of tekst.. sett den i spoiler kansje? Avira brukte 1time 10 min på 1,5TB med filer (1064700 filer totalt) Lenke til kommentar
Atald Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Svenni kan du vær så snill fikse den teksten der? er veldig kjett og lese wall of tekst.. sett den i spoiler kansje? Så lenge den teksten faktisk svarer på trådstarters spørsmål synes jeg slett ikke den trenger å settes i spoiler. Det er ikke så tungt å scrolle forbi den om du ikke er interessert selv. Utstrakt bruk av unødvendige spoilertagger derimot, gjør et forum mindre lesbart. Endret 13. april 2010 av Atald Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 er ikke det jeg mente.. synes alt som har noe med datasikkerhet er interesangt.. spoiler mente jeg fordi hvis han satta den nopp så kunde det hende den ble veldig lang? Men hvis du liker at alt er i en diger klump så er det helt greit Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Vil bare si at det var ett veldig bra svar fra Svenni, langt men godt. La akkurat inn Microsoft Essentials så får vi se. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 er ikke det jeg mente.. synes alt som har noe med datasikkerhet er interesangt.. spoiler mente jeg fordi hvis han satta den nopp så kunde det hende den ble veldig lang? Men hvis du liker at alt er i en diger klump så er det helt greit Skal si meg enig at det nok kunne vært delt opp i avsnitt, men å sette et slikt bidrag i spoiler blir helt feil. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Avira antivir har en popup som spretter opp 1-2 ganger om dagen, hvis du ikke finner en "hack" som fjerner popupen. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg kan også sterkt anbefale MSE! Lite enkelt program. Absolutt verd å teste! Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Avira antivir har en popup som spretter opp 1-2 ganger om dagen, hvis du ikke finner en "hack" som fjerner popupen. og blokkere avnotify.exe er vell ikke så mye av en hack eller? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Nope men hvis man ikke vet det er den der hele tiden, sant? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ==OFF TOPIC== Har endret litt på innlegget mitt. Håper denne endringen er litt mer tilfredstillende. ==OFF TOPIC== Og her er video tutorial på hvordan man fjerner pop-up vinduet på Avira. http://www.youtube.com/watch?v=Nr2F88aDTNA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå