Sprally Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) nvm Endret 9. august 2011 av Sprally Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Om han sa at fujitsu siemens ikke har mer en ett år garanti, er dette noe du kan sjekke selv. Du kan enten ringe deres kundesupport - eller sjekke nettsidene deres? Vet HP har nettbasert lisenssjekk Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Du kan jo bare hilse og si at det er greit nok at fujitsu har bare et års garanti, men at det i henhold til forbrukerkjøpsloven er 5 års reklamasjon på bærbar pc. Endret 13. april 2010 av KVTL Skrev garanti istedetfor reklamasjon Lenke til kommentar
Sprally Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 (endret) nvm Endret 9. august 2011 av Sprally Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Nja, ikke nødvendigvis. Men de skal minimum undersøke om du har en reklamasjonsrett, det vil si om det foreligger en mangel. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 En viktig ting her. At man har 5 års reklamasjonsrett på en laptop, betyr ikke at man og har 5 års reklamasjonsrett på alt tilbehøret. Men etter loven så har man minimum 2 års reklamasjonsrett. Men reklamasjonsretten dekker ikke selvforskyldte skader. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Jeg skrev at det var 5 års reklamsjon på bærbare pcer, jeg nevnte ikke et ord om laderen. Med andre ord gav jeg vedkommende et argument han kunne bruke mot selgeren. Dessuten så er denne laderen fra Januar, så hvis den allerede har røket nå så er det jo opplagt noe feil med laderen. Men dette får Elkjøp vurdere selv. Edit: Ville bare presisere hva jeg skrev og mente.. Endret 13. april 2010 av KVTL Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Skal presiseres at dette kun gjelder dersom det er et forbrukerkjøp og ikke et firmakjøp. Er det et forbrukerkjøp, og du selv ikke er skyld i at produktet er defekt, så har du uansett minimum 2 års reklamasjonsrett selv på laderen. Det at Fujitsu ikke vil dekke kostnaden for Elkjøp er da likegyldig for deg som kunde. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har du kvittering på at du har fått ny, trådstarter? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Kvitteringen på PC-kjøpet skal vel duge? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jo, men om han har kvittering på at han fikk ny lader i januar, så er jo dette under 6 måneder siden, og burde kunne være mulig å få ordnet opp i uten større trøbbel. Det gjør det vel enklere for alle parter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå