Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har et problem med telenor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bredbånd gjennom telenor, men er så mye probler med de portene at det omtrent er bedre at jeg byter en nettleverandør. Jeg har prøvd å åpne portene uten at det lykkes, de portene det gjelder er for PS3. Tidligere hadde jeg Upnp eller hva det heter, hvor jeg fikk opp en liste med navn over spill som man kunne legge inn for å åpne portene,men problemet er nå at denne listen er fjernet selvom jeg har huket av at jeg skal ha på UPNP(UPUP).

Ringer deretter telenor forklarer saken at det er noe feil med modemet at denne listen har blitt fjernet og jeg har gjort som det står i guiden dems på telenor.no hvordan man skal åpne porter til modemet. Så ber dem meg ringe telenoreksperten, går inn på siden finner fort ut at det ikke er et billig alternativ så har jeg egentlig latt problemet være en stund ( 26,- pr min.).Spurte om det var mulig å bytte modmem men de sa at det kunne de ikke gjøre fordi det med proter har egentlig ikke dem noe med

Så da vurderer jeg enten å kjøpe meg ett nytt modem men da er det viktig at det fungerer til PS3, bytter leverandør eller kan jeg kreve at jeg får et modem som skal fungere slik jeg fikk det i starten?( med tanke på det UPNP eller hva det heter ikke er som det var)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja er Upnp jeg har prøvd å bruke men da denne listen som lå inne i Upnp ble fjernet med over 100 spill så har ikke den funket for meg. Har prøvd å huke den av og tastet inn portene manuelt for både Call of duty og Fifa10 men det har ikke funket. Så hva skal jeg da gjøre, vil det funke om jeg kjøper meg et nytt modem som jeg vet at jeg ikke trengr å åpne noen porter eller ligger det i at telenor blokker portene fra "nettverket" dems?

Lenke til kommentar

Jeg tror du er litt forvirret, UPNP er slik at f.eks din PS3 selv åpner porter som den skal, slik at forespørsler blir dirigert til din ps3.

Vis du skal åpne porter selv, bør du sette en statisk ip på PS3'en.

Kan hende du vet hva det er, men ser mange som ikke forstår seg helt på porter.

Ett tips kan være å restarte/resette modemet, så slå på PS3 og prøv ett spill.

Lenke til kommentar

Jeg tror du er litt forvirret, UPNP er slik at f.eks din PS3 selv åpner porter som den skal, slik at forespørsler blir dirigert til din ps3.

Riktig som Jonol sier her.

UPNP = alle dine devices (mobiler, konsoller ol. skal åpne de portene de trenger til webtjenester)

Vet at XBL (Xbox Live) Har en egen range med porter, har ps3 per spill eller enkelter porter bare for tjenesten?

Lenke til kommentar

Riktig som Jonol sier her.

UPNP = alle dine devices (mobiler, konsoller ol. skal åpne de portene de trenger til webtjenester)

Vet at XBL (Xbox Live) Har en egen range med porter, har ps3 per spill eller enkelter porter bare for tjenesten?

Når jeg er inne for å sjekke status på internett for PS3 står det at UPNP er ikke lykkes, så den hjelper meg veldig litee. Så har jeg prøvd å taste inn portene manuelt men funket jo heller ikke det. mulig jeg har gjort det feil men jaa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...