rikkmund Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Lurer på om noen kan hjelpe meg med noen tips av drivere som vil gjøre det integrerte nettverkskortet i mitt msi nforce2 hovedkort kjappere klart etter oppstart av win xp? Maskina henger i over 1 minutt etter booting på grunn av dette. Takker for svar Lenke til kommentar
nextri Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jeg har msi nforce2 med integrert nettverkskort. har aldri hatt det problemet der... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 prøv gi alle nettverks korta i maskinen fast ip. Gi tilbake melding om det funker. det funker hvertfall GULL her. kan si det tar 1 min kortere tid hvertfall. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Du har sansynligvis lagt inn XP's update 811493 (eller var det 801493). Dette er et av MS's mange fine triks for å gjøre din PC tregere og gi deg en god grunn til å kjøpe en ny PC og en ny windows versjon. Det er slik MS tjener penger! Seriøst: Gå i kontrollpanel -> add/remove software finn oppdatering 811493 (Q811493 eller hotfix 811493 eller hva den nå heter der). Avinstaler den, og restart maskina. Det burde hjelpe. (Alle beste løsning hadde selvsagt vært å reinstalere hele OS'et, men da setter du deg sikkert fast i en fansy kopibeskyttelse og får valget mellom å mase på telefone med MS eller finne en crack) -pg MacroHard Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Har nettopp lagt inn systemet på nytt. Problemet var der fortsatt uten å ha lagt inn noen updates. Fast ip adresse funket heller ikke.....dessverre. Hvilken versjon av driveren har du Nextri? Lenke til kommentar
nextri Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Leverandør: Nvidia Driverdato: 23.09.2002 Driverversjon: 2.8.1.0 HK: MSI k7n2 Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Du har sansynligvis lagt inn XP's update 811493 (eller var det 801493). Dette er et av MS's mange fine triks for å gjøre din PC tregere og gi deg en god grunn til å kjøpe en ny PC og en ny windows versjon.Det er slik MS tjener penger! Seriøst: Gå i kontrollpanel -> add/remove software finn oppdatering 811493 (Q811493 eller hotfix 811493 eller hva den nå heter der). Avinstaler den, og restart maskina. Det burde hjelpe. (Alle beste løsning hadde selvsagt vært å reinstalere hele OS'et, men da setter du deg sikkert fast i en fansy kopibeskyttelse og får valget mellom å mase på telefone med MS eller finne en crack) -pg MacroHard GJorde nettopp ettersom jeg har samme problemet med at nettverket og antivirusprogrammet ikek starter opp før en 1-2 minutter etter amsnkinen er i windows, men det var absolutt 0 og nix forandring etter jeg fjerna Q811493 :-? Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ved treg oppstart i windows xp er det bare å gå inn i registret å slette det som kjøres ved oppstart. _______________________________________________________ kjør (windowsknapp.på.tastature[Hold.inne]+r=) regedit; finn: My Computer(øverst) --> HKEY_USERS -->.................................................(Masse tall nest nederst inne i HKEY_USERS) -->Software --> Microsoft --> Windows --> CurrentVersion --> Run Ute til høyre nå ser dere en oversikt over programmer som kjøres under oppstart; delete i vei NB! anbefaler ikke å slette system programmer!!! Lenke til kommentar
opera Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Dette probløemet hadde jeg også....Det kom av at jeg ikke hadde fast IP adresse... Derfor søkte maskinen etter DHCP når den startet og det tok lang tid før nettverket var oppe å gikk...Satta bare Statisk IP og dermed var problemet løst.. Jeg har forresten ikke no Shitpack 1 inne eller noen andre updates :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå