Gå til innhold

Treg oppstart av nettverk i xp.

rikkmund

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg med noen tips av drivere som vil gjøre det integrerte nettverkskortet i mitt msi nforce2 hovedkort kjappere klart etter oppstart av win xp? Maskina henger i over 1 minutt etter booting på grunn av dette.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sansynligvis lagt inn XP's update 811493 (eller var det 801493). Dette er et av MS's mange fine triks for å gjøre din PC tregere og gi deg en god grunn til å kjøpe en ny PC og en ny windows versjon.

Det er slik MS tjener penger!

Seriøst: Gå i kontrollpanel -> add/remove software

finn oppdatering 811493 (Q811493 eller hotfix 811493 eller hva den nå heter der). Avinstaler den, og restart maskina.

Det burde hjelpe.

(Alle beste løsning hadde selvsagt vært å reinstalere hele OS'et, men da setter du deg sikkert fast i en fansy kopibeskyttelse og får valget mellom å mase på telefone med MS eller finne en crack)

-pg

MacroHard

Lenke til kommentar
Du har sansynligvis lagt inn XP's update 811493 (eller var det 801493). Dette er et av MS's mange fine triks for å gjøre din PC tregere og gi deg en god grunn til å kjøpe en ny PC og en ny windows versjon.

Det er slik MS tjener penger!

Seriøst: Gå i kontrollpanel -> add/remove software

finn oppdatering 811493 (Q811493 eller hotfix 811493 eller hva den nå heter der). Avinstaler den, og restart maskina.

Det burde hjelpe.

(Alle beste løsning hadde selvsagt vært å reinstalere hele OS'et, men da setter du deg sikkert fast i en fansy kopibeskyttelse og får valget mellom å mase på telefone med MS eller finne en crack)

-pg

MacroHard

GJorde nettopp ettersom jeg har samme problemet med at nettverket og antivirusprogrammet ikek starter opp før en 1-2 minutter etter amsnkinen er i windows, men det var absolutt 0 og nix forandring etter jeg fjerna Q811493 :-?

Lenke til kommentar

Ved treg oppstart i windows xp er det bare å gå inn i registret å slette det som kjøres ved oppstart.

kjør (windowsknapp.på.tastature[Hold.inne]+r=) regedit; finn: My Computer(øverst) --> HKEY_USERS -->.................................................(Masse tall nest nederst inne i HKEY_USERS) -->Software --> Microsoft --> Windows --> CurrentVersion --> Run

Ute til høyre nå ser dere en oversikt over programmer som kjøres under oppstart; delete i vei

NB! anbefaler ikke å slette system programmer!!!

Lenke til kommentar

Dette probløemet hadde jeg også....Det kom av at jeg ikke hadde fast IP adresse...

Derfor søkte maskinen etter DHCP når den startet og det tok lang tid før nettverket var oppe å gikk...Satta bare Statisk IP og dermed var problemet løst..

Jeg har forresten ikke no Shitpack 1 inne eller noen andre updates :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...