aslemann Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg har fått fingrene i en IBM X206m som jeg gjerne skulle utvidet med litt diskplass. Den er utstyrt med 2x Simple swap SATA disker på 80GB. Er det noen som vet om det er mulig å bruke andre disker enn "IBM godkjente" disker? Har funnet rammer på eBay Simpla swap ramme og kunne tenke meg en 2TB disk fra WD green series. Har ikke så lyst til å fleske ut en formue for originale små IBM disker akkurat. Asle Lenke til kommentar
Nissen123 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg har fått fingrene i en IBM X206m som jeg gjerne skulle utvidet med litt diskplass. Den er utstyrt med 2x Simple swap SATA disker på 80GB. Er det noen som vet om det er mulig å bruke andre disker enn "IBM godkjente" disker? Har funnet rammer på eBay Simpla swap ramme og kunne tenke meg en 2TB disk fra WD green series. Har ikke så lyst til å fleske ut en formue for originale små IBM disker akkurat. Asle Hei ser du vil ha mye disk går desverre ikke se hær fra ibms sider Up to 1.2TB maximum capacity via four hot-swap SAS HDDs, or up to 1TB maximum capacity via four hot-swap, simple swap or fixed Serial ATA HDDs. Se hær http://www-07.ibm.com/servers/eserver/au/xseries/x206m/ Mulig det kan gå hvis du bruker pci kontroller uten hotswap til diskene skal ikke garantere det men mulig andre kan svare på det. mvh arve Lenke til kommentar
aslemann Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Hmm. Det var jo veldig ... moderne. Er jo nesten ubrukelig med såpass lite plass. Takk Asle Lenke til kommentar
Nissen123 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hmm. Det var jo veldig ... moderne. Er jo nesten ubrukelig med såpass lite plass. Takk Asle Hvilket opperativ system skal du bruke da ser veldig server basert ut den maskina så ikke ut som xp var på os support lista server 2003 red hat å sånt passer fint vil jeg tru. mvh arve Lenke til kommentar
aslemann Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Har installert Debian Lenny på den og det funker veldig fint. Ingen problemer ved installasjon. Om jeg nå kunne få litt skikkelig lagringsplass på den så er alt tipp-topp. Blir vel gjerne til at jeg bestiller en disk, oppdaterer BIOS og ser hvordan det går. Om noen har erfaring med disse maskinene og uoriginalt tilbehør er jeg lutter øre. Asle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå