toba52 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 er det mulig å trimme en 6 hesters motor? hvis det er mulig... hvordan da? Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 En sånn en ? 6hk motor Lenke til kommentar
toba52 Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 er det en båtmotor da? Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hehe. kansje ikke, men det er ikke så lett å gi deg noe svar når du bare skriver en 6 hk.. Er det en motor du har, så kan du jo skrive merke/modell. Tror uansett ikke det er så mye å hente på en 6hk påhenger, og for å trimme en motor må du kunne skru litt fra før og bearbeide motoren (brosje gasser,dyser, porting osv) En trimmet motor vil heller ikke holde like godt som en orginal motor.. I beste fall kan en 6hk vere en nedblombert 8hk, så ved å fjerne blomben(e) blir det en 8hk ( sitter ofte i mellom innsug og forgasser) Eller motoren kan vere bygd på samme motorblokk som en 8hk, da kan det vere feks en annen forgasser eller eksos som trengs.. Men som sagt, ikke lett å si uten å vite hvilken motor vi snakker om Lenke til kommentar
toba52 Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Hehe. kansje ikke, men det er ikke så lett å gi deg noe svar når du bare skriver en 6 hk.. Er det en motor du har, så kan du jo skrive merke/modell. Tror uansett ikke det er så mye å hente på en 6hk påhenger, og for å trimme en motor må du kunne skru litt fra før og bearbeide motoren (brosje gasser,dyser, porting osv) En trimmet motor vil heller ikke holde like godt som en orginal motor.. I beste fall kan en 6hk vere en nedblombert 8hk, så ved å fjerne blomben(e) blir det en 8hk ( sitter ofte i mellom innsug og forgasser) Eller motoren kan vere bygd på samme motorblokk som en 8hk, da kan det vere feks en annen forgasser eller eksos som trengs.. Men som sagt, ikke lett å si uten å vite hvilken motor vi snakker om jeg har ingen motor enda men jeg skal kjøpe en yamaha 6 hesters BÅTMOTOR. er ikke helt sikker på modellen men jeg vet at den også er en 2 takter. så.. er det mulig å trimme den? Endret 14. april 2010 av toba52 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Ja det er nokk mulig å trimme den, men spørs om det er værdt det. Lenke til kommentar
toba52 Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 hvorfor skulle det ikke være værdt det? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 En båtmotor er ikke laget for utbygginger, du er nødt til å skifte så og si alt av elektronikk og innsprøytnings-anlegg. Du har sikkert assosiert med 9.9-motorer som er plomberte, da er motoren egentlig laget for 15hk, men har en liten propp som slipper ut begrenset med eksos(?). Lenke til kommentar
jonol Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 1. Fordi den kommer ikke til å vare like lenge 2. Garanti forsvinner (vis du kjøper ny) ++ kommer heller ikke til og bli så mye effekt økning at det er verdt det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Tja, et slikt førevar-prinsipp er oppskrytt. Slik var jeg også, men så fant jeg ut at slike ting byttes ut før de går kaputt. Lenke til kommentar
toba52 Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 ok.. da forstår jeg takk for svar gavekort og jonol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå