tafi53 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 I dag kjøpte jeg meg et Canon A70.Det var rykende ferskt og var nettopp kommet i butikken.Har såvidt knipset noen bilder med det så kan ikke vurdere det skikkelig enda.Men førsteinntrykket er meget bra. For meg var det veldig positivt at det drives på AA batterier. Og at video funksjonen er meget bra.Dessuten at det er fullspekket av manuelle muligheter for den lekelystne fotograf.Det er også mulig å montere tilbehør på linsen som tele&vidvinkel.I tillegg er det meget deilig å holde i.Mye bedre enn Ixus.Men det veier en del mere inkl batterier enn ixus.Men størrelsen er ganske ok. Jeg satt i butikken og siklet på Ixus 400, s45 og A70.Valget falt til slutt på A70.Prisen var også avgjørende.Kjøpte et meget fint sett med GP Powerbank lader og 8* 2000 mAh nimh batterier.Laderen lader opp ett sett med 4 batterier på ca 1 time og det følger med kabel for lading i bil på cigaretttenner 12v. Jeg kjøpte et Lexar 256 mb minnekort til og en snerten liten veske fra Tamrac. Til sammen ble det 5400,-(fikk en del avslag på minnekortet,da de var utsolgt for det jeg skulle ha) Må si meg meget fornøyd med butikken jeg handlet på.Anbefales på det sterkeste.Fikk kjempegod service.Har ikke hørt om butikken som også driver webshop.http://foto-video.no/ , men så noen på forumet her som anbefalte det. Etter å ha sjekket opp priser viste det seg at de er meget konkurransedyktige på pris. Man kan få god veiledning hos dem hvis man er usikker.Men de vil helst at man avtaler tid på forhånd. Betalte ca 3190,- for kamera.Det er en meget bra pris da jeg ser at de mest populære webshop'ene tar ca 3300,- og oppover. Nå skal jeg teste det da jeg drar ganske snart til mallorca på ferie Lenke til kommentar
goggi Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 3190 for kameraet og 5400 totalt ? Mener du at du betalte over 2000 for batterier og minnekort ? Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Ja du kan si det høres kanskje mye ut. Men den laderen med batterier var en dyr type.Jeg valgte den for å aldri gå tom for strøm og kanskje bruke for oppladning av andre ting som cd'spiller osv. De hadde flere billigere utgaver men da blir det ikke så bra.Dessuten fulgte det med 8 stk 2000mAh batterier. Den lader opp 4 stk på 1 time.Dessuten følger det med biladapter slik at man kan lade i bilen også.Fenomenalt spør du meg. Laderen er av merke GP Powerbank. Så hadde jeg tenkt å gå for den billigste typen minnekort på 256 mb, TwinMos.Kostet 650 kroner.Men de var tomme for den.De hadde Sandisk til 850 kroner.Selgeren fant frem et Lexar kort som jeg tror han kostet ca 1400 kroner.Har ikke så peiling på minnekort,men det skulle visst være ett av de bedre merkene.I tillegg 5 års garanti mot 1 år på TwinMos. Det kan godt hende at jeg kunne ha trålet rundt på nettet og skaffet meg ekstrautstyret til noen hundrelapper billigere.Jeg fant feks ladersettet til et par lapper billigere på nettet.Men jeg tror ikke det hadde vært som veldig mye å spare.Det er kanskje på minnekort man kan spare mest hos de som er billige og de som er dyre. Men man skal huske på at man skal betale frakt også.Dessuten fikk jeg utrolig god service og det gjorde meg mer velvillig til å kjøpe mer ekstrautstyr hos dem uten å måtte tenke på saken. Så jeg er meget fornøyd.De evt kronene jeg betalte for mye er dem vel undt. Og så ikke glem at jeg kjøpte en veske også.Til ca 350 kroner. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ok. det forklarer jo saken. Har selv A40 m/ gp powerbank og 1800mah batterier. Har bare en billig gp lader (lader + 8 1800mah batterier for 500,-) Hvilken GP powerbank lader er det du har ? Har tenkt på å bytte ut min. Har du fått testet hvor mange bilder du kan ta på 1 sett batterier ? Spennende å få vite hvor mye forskjell det er ifra 1800mah. Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Min Gp lader er en GP Powerbank Smart travel kit 1 hour. Kan brukes på AAA batterier også. tar både Nimh og NiCad.Den ligger i en pen veske med holder for ekstra batterier og inkl ledning til bilens cigarett kontakt. På bildet er det 1800 mAh batterier.Jeg tror denne pakken er nokså ny som jeg har kjøpt for ikke en gang GP sin egen side har denne pakken med 2000 batterier. Jeg tror faktisk det er en del forskjell på 1800 og 2000 mAh batterier.Men har ikke fått testet dem skikkelig. http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=1...25&pn=716870774 Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Og en ting til Videomodusen er bare helt konge bra kvalitet.Beste jeg har sett. Nå synes jeg faktisk at nest best kvalitet er likeså bra å bruke.Kan shoote i 3 min der.Mens den beste bare tar 30 sek.Men et 30 sec opptak tar ca 16 mb. Så jeg foretrekker nest beste kvalitet jeg. Har ikke sett hvordan de andre kameraene er på videokvalitet.Men mailet et klipp til en som har Ixus v3 og S30. Han ble imponert.Og jeg så hans videoklipp og det kan ikke sammenliknes.De så ut som gamle 70 tallsfilmer,mens mine er klare og store. Lenke til kommentar
jungl Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Mitt a70 ligger på posten. Gleder meg som en unge! Lenke til kommentar
lakabodl Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 KVa type Tamrac veske kjøpte du til kameraet? Er ute etter ei forholdsvis liten veske med plass til ekstra batteri og minnekort. Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg kjøpte den minste jeg fant.Merket med nr 5690 hvis det hjelper. Akkurat at den rommer en A70 og et minnekort og kanskje ekstra batterier en liten lomme på utsiden. Nå er det bare noen timer til jeg drar på ferie,og skal ta mange bilder :smile: God Ferie!! Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Etter å ha testet ut kameraet på ferie nå så må jeg si meg veldig fornøyd. Har ikke fremkallet noen bilder enda på papir,men det ser lovende ut. Batteriene holder ganske lenge synes jeg, og kameraet er med på alle turer. Prøvde denne funksjonen med å ta 3 bilder for så å lime dem sammen i photostitch. Det funket kjempe bra og ble et kjempe bra panorama bilde. 8) Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hvis du har tatt noen fine bilder hadde det vært show om du kunne lagt de ut på nettet slik vi får se Vurderer et slik kamera selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå