Rikken1969 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Trenger litt hjelp. Slo i dag på pc'n men den slo seg av ut etter et par sekunder. Dette gjentok seg flere ganger rett etter hverandre. Pc'en slo seg på for å så slå seg av igjen med få sekunders mellomrom. Dette tom uten at jeg gjorde noe. Tilslutt fikk jeg stratet den opp. Når den så var ferdig med å starte opp slo den seg av igjen og er nå helt død, med unntak at jeg kan se det lyser en lampe på hovedkortet. Dette er den strømforsyningen jeg har i dag: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308626&view=detailed Har jeg riktig i min mistanke om at strømforsyningen har gått til de evige jaktmarker? Siden jeg er helt grønn på dette, kan noen da hjelpe meg med å finne en tilsvarende strømforsyning? Tror jeg skal klare å bytte denne selv ved bare å ta en og en ledning av gangen. Jeg er dessverre i budsjettklassen nå. Trenger derfor en rimelig strømforsyning som ikke er noe dårligere enn den jeg har. Har: * 2 harddisker * Diskettstasjon * 1 CD/V\DVD stasjon * Grafikkort (Gainward geforce 8800 GS) * Hovedkortet er en Asus P5GD2 Premium Kan noen gi meg noen tips på dette?? Erik Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 En mulighet er strømforsyningen, ja. Kan også være hovedkortet. Har du sjekket kondensatorene? Hvis du ser kondensatorer som buler, slik de du ser på bildene på høyre side av denne siden, så har du nok årsaken. Du kan også prøve å se inn i strømforsyningen, via vifteåpningen. Du skal også ha fem års reklamasjonsrett, så kan bruke den, så er jo det en rimelig løsning. Hvis du ikke har reklamasjonsrett, så kan du også åpne dekselet til strømforsyningen, for å ta en bedre titt. Bare vent 10 minutter fra du kobler fra strømmen, til du åpner den, slik at kondensatorene får ladet ut. Jeg venter selv på deler til en 350W-versjonen av denne som jeg reparerer, og den hadde både en defekt motstand, og ett par defekte kondensatorer, som ikke buler. Kondensatorer kan være defekte, uten at det viser visuelt. Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Hei og takk for raskt svar. Kan ikke se noen kondenstorer som er gåene jfr forklaring på ekstern side. Ser ikke noe galt inne i strømforsyningen eller. Kan høre at det piper i strømforsyningen..? Skal det være slik? Alternativ strømforsyning som passer? Noen forslag i budsjettklassen? Erik Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 At det piper litt i en strømforsyning skjer ofte, uten at det nødvendigvis er noe galt. Det er ofte det som kalles "coil whine". Den nye versjonen av den du har, koster ikke så mye: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=143402 Med de opplysninger du her gitt over, så greier du deg nok med 350W også: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=143406 Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Tusen takk for svar. Skal sjekke ut strømforsyningen først. Nok en gang: Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå