Blib Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hmm, blir en del poster fra meg her nå. Sorry, men det er masse forskjellig spørsmål så jeg vil holde de fradskilte fra hverandre Men altså, jeg tenker på å lage en slags IP-Sperre eller noe for gjesteboken slikt at en kun kan poste en beskjed per døgn eller noe, men hvordan gjøres dette? Kan gjøre det med cookies ja, men da kan personen bare slette denne cookien... Så jeg vurderte å lagre IPen i en fil, men hvordan får jeg den da automatisk fjernet igjen etter 24 timer? Husker at når jeg drev med småscripting i mIRC så kunne en for eksempel banne noen på metoden: /ban $nick -u600 eller lignende, og da ble bannet opphevet etter x antall sekunder som stod etter u. Finnes det lignende for PHP? Tenkte også på en slags løsning hvor det også ble skrevet inn datoen for IPen i tekstfila, og når den sjekket etter IPen sjekket den også om det var mer enn 24 timer siden det ble skrevet der. Men det blir kanskje litt avansert... Hvis det finnes enklere løsninger altså Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Har svart på noe liknende før, her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå