Gå til innhold

Stereoanlegg m/ reciever max 8k

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i et par år brukt stereoanlegget til bruttern. Men når jeg flyttet ut forrige uke, så skulle han vist ha tilbake anlegget sitt. Så nå sitter jeg og ser film / TV med høytalerene på TV'en. Noe som ikke er så morsomt. :p

Derfor lurer jeg på om noen har noen anbefalinger til et bra stereoanlegg til 8-10K. Ser helst at det ikke blir så mye over 8000kr. Har mest lyst på surroundanlegg også. Men disse surroundanlegga som koser 8K tror jeg ikke er så veldig gode(?) Tenker på disse Dynavoice 5.1 på surround.no. Derfor har jeg tenkt og kjøpe noen alrighte høytalere nå, også oppgradere senere.

Jeg er langt fra kresen på lyd, så de trenger ikke og ha krystalklår lyd. Ser helst at de har litt bra bass da. Om ikke jeg får råd til en sub i tilegg? Har tenkt og kjøpe en XTZ 10/12" sub senere.

Og siden jeg skal oppgradere til surround senere, så bør recieveren ha mulighet til det også.

Kan vell legge til at jeg har ikke noe stor stue, vist det kan ha noe betydning. :)

Setter pris på all hjelp. ^^

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, stereoanlegg eller surround? Både jamo og PSB har ferdige pakker med høytalere som du kan få for under 5 k, og forsterkere finnes i massevis.

http://www.psbspeakers.com/products/Alpha-Series

Eller Jamo høytalerne som har fått endel skryt her på forumet. Skal du ha full surround slår dette lett alt av disse pioner, samsung og sony ferdiganleggene.

Jamo og reciveren som Flimnez linket til var akkurat det jeg mente. Flott pakke det.

Endret av cFc
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bumpetibump!

Nå har jeg byttet om litt på planen min. :p Jeg tenkte heller og kjøpe meg en større TV (Samsung 55" LED) og heller bruke litt mindre penger på lyd, da jeg foretrekker bilde fremfor lyd. ^^

Så på netshop nå, som har veldig mange tilbud på disse samsung anleggene. Og de matcher jo TVen helt. Da jeg har en black rose TV nå, og skal kjøpe en ny snart.

Tenker på denne Samsung HT-X725T 5.1

Noen som har testet disse samsung anleggene? De kan vell ikke direkte suge? :p

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Hmm, kan du anbefale meg en da? Som sagt, så vil jeg helst ikke overstige 8000kr.

Edit: Grunnen til at jeg valgte den var fordi den hadde HDMI 1.4a og støtte for 3D. Tenkte kanskje den var mest fremtidsrettet. :p Men jeg har så og si null peiling på sånt.

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått er de høytalerne veldig i midten, de skiller seg ikke ut som veldig bra, eller veldig dårlige, de har en ganske balansert karakter, og om du vet hva du vil ha kan de opptre som kjedelige.

Hva slags lyd liker du?

Mye/lite bass?

Dyp/hard bass?

Skarp/tilbakelent diskant?

Liker du lyd som fyller, og lar deg male opp en scene med hvor alle artistene står, eller høytalere som er in-your-face party og rock?

Det er vanskelig å gi tips til andre på hva slags høytalere de liker.

Men selv har jeg en eldre og mindre utgave av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435255

De spiller fletta av alt annet jeg har hørt i sin prisklasse, de har ganske tung og dyp bass for størrelsen, men med små elementer vil f.eks 607 klare å gi en god snertenhet i bassen. Diskanten er ganske bakoverlent, og mellomtonen er veldig klar, men litt tilbaketrukken sammenlignet med andre.

Lenke til kommentar

Siden jeg bor i en 8-mans leilighet så tror jeg ikke at jeg kan ha sub pga. nabo klaging, så for meg er det viktig at de har en bra bass. Jeg liker god bass, spessielt under film.

Sån lydkvalitetsmessig så bryr jeg meg ikke så veldig om at den skal være krystallklar.

Vil at den skal klare og spille litt høyt og ha en god bass. Og jeg setter pris på at de ser fine ut. :p

De så greie ut de Jamo'ene, men de blir igjen for dyr. :/ Jeg gidder ikke og ofre hele lønna mi på høytalere når jeg trenger litt penger til bensin og mat. :p

edit: Hva med disse fra Jamo da?

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Nå har jeg vel aldri spurt om sub noe sted? :p

Mye bass vil nok desverre plage naboene dine uansett om de kommer fra sub eller høytaler (tro meg, klarte å dra på meg klager fra tre etasjer og en oppgang bort fra min leilighet).

Disse jamo e-850 er tilsvarende mine http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21721541

Ellers har infinity beta 50 fårr utrolig gode kritikker (om du er intresert i brukt) http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22008319

Svenske tilbakemeldinger på dem:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=12304

Ellers skal disse være utmerkede til film og har god dybdefølelse i lyden http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334003

Som sagt, om du ikke skriver hva slags lyd du liker er det vanskelig å anbefale.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg nevte sub vare at jeg ikke kan ha sub, og dermed skal ha to fronthøytalere med god bass istede. Ja jeg skjønner at det hørest kanskje med vanlige høytalere og, men sub hørest mye bedre gjennom vegger enn vanlige høytalere med ikke så veldig dyb bass.

Hvordan lyd jeg liker er litt vannskelig og svare på. Bare den har en grei / OK lydkvalitet og bra bass er jeg fornøyd egentlig, siden jeg ikke forventer stort når jeg skal kjøpe nokså billige.

Men hva tror du om disse Jamoene jeg linket til? Søkte de opp på nettet iste og fant mange gode kritikker om de. Blant annet at de hadde en veldig god bass.

Off.. er ikke lett dette. :p

Lenke til kommentar

Jeg bestilte meg disse Jamo S606 jeg, og Onkyo 607 recieveren.

Kommer nokk til å bli fornøyd uansett, siden jeg nå bruker ganske så elendige høytalere. :p + at jeg aldri har hørt et skikkelig high end system, så jeg tror nokk at jeg blir fornøyd.

Men en ting til jeg lurer på. Er det ikke noe med at man må spille inn høytalere vist de er nye? Hvordan gjør jeg dette? La de stå og spille på litt lavt volum for så å øke litt å litt?

Lenke til kommentar

Innspilling er at lyden endrer seg over tid når elementene myknes opp, og du vil kasnkje høre forskjell de første dagene, men så lenge du ikke bånner elementene, og det ikke skjærer i ørene så er det nok bare å spille på. Det gjelder forresten alltid.

Lenke til kommentar

Ok. Så da kan jeg bruke de som normalt med en gang? :)

Ble sendt nå nettopp, så da komme de på døren i morgen tipper jeg. Eller kommer de på kvelden og, når det er sån palle på døra?

Skal bli deilig og se film igjen med skikkelige høytalere og ikke det ræle som er i TVen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...