Combat33 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hei! Jeg har bestilt meg et Abit IC7-G Hovedkort for S478/800mhz og lurte på om minne brikken komplett har på ukens tilbud er bra? Link http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...tID=17&GrpID=19 Og til sist. Kan noen forklare meg dette med dual minne? Hvordan fungerer det? Hva oppnår jeg? Beklager om dette er dumt spørsmål. Søkte på forumet og får bare "ERROR" vet ikke hvorfor :oops: :oops: Mvh Combat33 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Den brikken fimgerer sikkert helt glimrende. Hva slags CPU planlegger du å kjøre? Dual minne gjør (noe forenklet) at CPUen leser og skriver til begge brikkene samtidig, mer eller mindre som i ett RAID. Teoretisk sett vil man dermed doble båndbredden mellom CPU og minne. Med en PC800CPU vil man utnytte dette bra, ellers er en brikke nok. -KJ Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Den brikken fimgerer sikkert helt glimrende. Hva slags CPU planlegger du å kjøre? Dual minne gjør (noe forenklet) at CPUen leser og skriver til begge brikkene samtidig, mer eller mindre som i ett RAID. Teoretisk sett vil man dermed doble båndbredden mellom CPU og minne. Med en PC800CPU vil man utnytte dette bra, ellers er en brikke nok. -KJ Jeg har allerede kjøpt en Intel Pentium 4 - 2.4Ghz Socket PGA478 PC800, 512KB cache, Boxed inkl. vifte Om jeg kjøper 2x512 av den minne brikken og kjøre dual minne, vil den da komme opp med 512 mb eller 1024 mb? :oops: :oops: :oops: Ser at kortet støtter opptil 4 gb minne Mvh Combat33 Lenke til kommentar
froebe Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Den vil komme opp med 1024Mb. Det du imidlertid må passe på når du setter brikkene på plass på hovedkortet, er at du brikkene plasseres i riktige spor slik at de kjører dualmodus. Dette står nok anvist i brukerveiledningen som følger med hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå