christofferv Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei, som topic sier lurer jeg på om noen her vet om en god IT-utdanning i Hordaland som ikke har mattekrav (R1 / S1+S2). Jeg vil helst ikke gå på universitet ettersom de fleste snakker om at universitet er veldig sjølvstendig, og at de bruker veldig tungvinte læremåter? PS: Må bare komme med positive ting om universitetet! =P . Jeg har søkt igjennom www.utdanning.no og gått inn på de fleste skolers hjemmesider, men finner ikke noe jeg kommer inn på utenom informasjonsvitenskap på universitetet. Noen som har peiling på om det finnes en utdanning som kan passe meg!? Takker på forhånd! =) Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 hva slags "IT-utdanning" skal du ta? programmerer/drift? du må gjerne utdype hva du mener med "om at universitetet er veldig sjøvlstendig". og læremåtene er stort sett de samme. det du må huske på er at de ikke fører oppmøte, så du kan la vær og møte på forelesningene om du vil. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 De fleste programmerings utdanninger krever jo matte. Tenker på generellt data, support, nettverk, drift o.l.! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 De fleste programmerings utdanninger krever jo matte. Tenker på generellt data, support, nettverk, drift o.l.! datadrift ved UiA hvor jeg gikk (Universitetet i Agder) krever også matte/fysikk fra VGS. jeg antar at det er andre muligheter. har du penger i lomma så kan du ta sertifiseringer. da feks innen microsoft server eller cisco. flere bedrifter tilbyr disse kursene. du blir da en "IT Pro" av dette. Hvor LURT dette er uten plattform som en høgskole/universitets-utdannelse vet jeg ikke. jeg har heller ikke kikket på om det er noe krav på disse kursene. er du råflink på data... dvs at du kan formatere/reinstallere/setup av windows i blinde (nesten bokstavelig talt) er det også bedrifter som gjør slikt og samt typisk "hjelp meg, outlook vil ikke åpne seg... jeg finner ikke ikonet" support. hvor givende dette er kan man stille seg et spørsmål om jeg jobbet en liten periode for Sykehuspartner i Arendal/kristiansand i forbindelse med at sykehusene på nettopp disse stedene skulle bytte ut pcene. Vi fikk et lass fra DELL, plugga dem 32 og 32 om gangen til nettet og installerte windows7 på de og byttet de ut med gamle pcer. slike type jobber krever ingentingting av deg, bortsett fra at du kan løfte og bære samt har arbeidsvilje. vi var under konstant press for å bli ferdig så det tar på. Jeg lurer litt på hvor du er henne? er du 10. klassing(og prøver å planlegge videre) eller 3. klassing på vgs? hvis du er en 10. klassing kan jeg jo også nevne at det finnes VGS som har "IKT Driftsfag" eller lignende. Jeg aner ikke resultatet av det men tipper lokal admin ved en kommunal/fylkeskommunal instans (eller privat pcsupport). Flere muligheter. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Er dessverre 3. klassing og søknadsfristen går ut I DAG! =O.... Men du sier du har gått på universitet, og hva synest du var bra/dårlig med å gå der. Som nemnt går det dårlige rykter rundt universitet på skolen min, men har egentlig litt lyst å "prøve" det! Takk for gode tilbakemeldinger! =) Endret 15. april 2010 av cv-trial Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Fristen gikk ut i går ja... da håper jeg at du fikk valgt deg noe og at du utnyttet å sette opp flere skoler. hvis det er et dårlig rykte på skolen, hvorfor ikke velge Universitetet i Agder på herlige sørlandet :D Etter 3år på universitetet ble jeg ferdig med <150 000kr i lån, så tilværelsen har ikke akkurat vært dårlig om du tenker at det koster å bo andre steder enn feks hjemme. Det er seff dyrere i de større byene da. Jeg lurer på hvilken skole er det som har et dårlig rykte? jeg har en kompis som går datateknikk i bergen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå