Thommas88 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei. Jeg får Obsidian om en dag eller 2 nå å lurer bare på om en pc full av det vanelige kan ta skade av en høytaler som står nærme? Den skal da stå oppå det andre kabinette som står der å det blir jo vegg i vegg omtrent. Lenke til kommentar
branick Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Se i spesifikasjonene til høyttalerne enten på hjemmesiden eller i vedlagte brosjyren, om det står noe angående magnetisk skjerming. Er de magnetisk skjermet er du trygg, men hvis de ikke er det hadde jeg hatt minst 25cm mellom høyttaler og datamaskin pga magnetisme vs. harddisk.. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Den er lei for fikk 2 stk av disse for 500 kr å det var ikke noe annet med : p Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Sett pc'en din lenger unna høytaleren. Spiller du høyt nok risikerer du å få et par HDD-errors. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Personlig ville jeg ikke satt pcen så nærme høyttaler, det vil være magnetisk støy som ikke bar kan taes opp i hdd, men som også kan skape problemer i alle kretskort på pcen. Samtidig har du ristingen hvis du spiller med mye bass, denne ristingen er dårlig for vanlige roterende hdd. Om du lar den stå så nærme kan det gå bra eller det kan gå ræva, det avhenger som nevnt litt om hvor godt skjermet høyttalerne er, hvor godt kabinettet skjermer og ikke minst hvor følsomme kretsene inne i pcen er. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg har en høytallere med 2 stk 8" bass + diskant ca 3-5 cm fra et av pc kabinettet og maskinen funger greit den. Slik at å si at det er sikkert for en harddisk krash ville vært å overdrivet noe. Men nå spiller jeg ikke så veldig høyt når jeg bruker datamaskinen, så det bør nok gå bra. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Magnetisme er ikke noe problem. Disker er ikke spesielt følsomme for magneter. Husk at det også sitter en kraftig magnet inne i selve disken. Flytter denne tråden, da den ikke har noe i "Maskinen fungerer ikke" å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå