Gå til innhold

Kan Pcen ta skade av høytaler ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se i spesifikasjonene til høyttalerne enten på hjemmesiden eller i vedlagte brosjyren, om det står noe angående magnetisk skjerming. Er de magnetisk skjermet er du trygg, men hvis de ikke er det hadde jeg hatt minst 25cm mellom høyttaler og datamaskin pga magnetisme vs. harddisk..

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke satt pcen så nærme høyttaler, det vil være magnetisk støy som ikke bar kan taes opp i hdd, men som også kan skape problemer i alle kretskort på pcen. Samtidig har du ristingen hvis du spiller med mye bass, denne ristingen er dårlig for vanlige roterende hdd.

Om du lar den stå så nærme kan det gå bra eller det kan gå ræva, det avhenger som nevnt litt om hvor godt skjermet høyttalerne er, hvor godt kabinettet skjermer og ikke minst hvor følsomme kretsene inne i pcen er.

Lenke til kommentar

Jeg har en høytallere med 2 stk 8" bass + diskant ca 3-5 cm fra et av pc kabinettet og maskinen funger greit den.

Slik at å si at det er sikkert for en harddisk krash ville vært å overdrivet noe.

Men nå spiller jeg ikke så veldig høyt når jeg bruker datamaskinen, så det bør nok gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...