Leftie Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Jeg har en hp Pavilion dv7, hvor kulelageret på vifta er gåent. Dermed trenger jeg en ny viftemodul til denne. I tillegg trenger jeg å bytte ut tastaturet. Noen anelse om hvor jeg får tak i slike deler løst? Det ser ihvertfall ikke ut til å selges av hp direkte, og ingen netbutikker jeg har sett på, har annet enn batterier og ladekabler o.l. Endret 13. april 2010 av Leftie Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hvor lenge har du hatt laptopen? Er det mindre enn 5 år, burde det jo være en reklamasjonssak? Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Hvor lenge har du hatt laptopen? Er det mindre enn 5 år, burde det jo være en reklamasjonssak? Det er mindre enn 5 år, men nei, dette er ikke en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Vet ikke om noen norske selskaper selger deler.. Men bestille fra usa kan du jo gjøre.. Feks http://www.sparepartswarehouse.com/ Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) enkelte merkeversteder deriblant eet nordic selger løse deler direkte til privatpersoner. søk opp med hele modellnummeret som står under maskinen på deres produktguide så har de bra utvalg i deles, evnt om den du trenger ikke er på listen kan du prøve ringe de. for grunnmodellen av dv7 som jeg søkte på ligger vifte kit(under elektriske deler) på 240kr og tastatur 492kr, det er da uten mva. tastatur er lagervare mens vifte kit er bestillingsvare 2-3uker. servicemanual med steg for steg delebytting finner du på hp sine sider om du har behov for. Endret 13. april 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hvorfor ikke prøve ebay? Det er billig og har et stort utvalg Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Tusen takk for alle tips! Da skal nok dette ordne seg @cruzader: Ja, 22 trinn bare for å få vifta ut er ikke småtteri, men med møysommelig arbeid skal det nok gå fint. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) husk i forhold til sparepartswarehouse og ebay, kjøper du uorginale deler eller deler ikke for nordiske modeller og prøver ta reklamasjon senere får du blankt avslag på reklamasjon selvom de ikke har noe med hva som har røket. Endret 13. april 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 husk i forhold til sparepartswarehouse og ebay, kjøper du uorginale deler eller deler ikke for nordiske modeller og prøver ta reklamasjon senere får du blankt avslag på reklamasjon selvom de ikke har noe med hva som har røket. Takk for advarselen. Jeg prøver å gjøre dette etter boka, så jeg benytter EET Nordic for å finne nøyaktig riktige deler. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Da var tastatur og vifte bytta, og ting fungerer som det skal igjen Takk igjen for tips til deler m.m. Jeg synes dog HP sine servicemanualer var veldig vanskelige å lese, og kan på det varmeste anbefale http://www.insidemylaptop.com/ for de som skal gjøre litt service på laptopen sin. Sjøl fulgte jeg denne guiden, og klarte hele prosedyren (fra jeg skrudde av laptopen, til jeg kunne skru den på igjen) helt smertefritt, på under 2 timer. Merk at dette er den første laptopen jeg har vært inne i, så folk som har litt trening gjør sikkert dette usannsynlig mye fortere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå