Andey- Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Gikk til innkjøp av en CM V8 for å få ned temperaturen på cpu'en. Med stock-viften lå temp på ca.30 grader i idle og +15 ved load. Når jeg nå har montert V8 ligger temp på ca.27-30 idle. Synes dette dog var en veldig liten forskjell. Har en AMD x4 945 3.0ghz, ingen klokking. Romtemp er på ca.22. Kan det ha med at kjølepastaen er evnt. smurt for tykt? Syns jeg har lest om at kjølepasta må "kjøres" inn i en del timer, stemmer dette? Håper på gode svar, da jeg er noe skuffet nå Lenke til kommentar
anordne Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det er vel helst ved load at større kjølere kommer til sin rett, også helst ved litt/en del overklokking. Og for å få ned støy nivå er jo også ett pluss. Lenke til kommentar
magb Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Det er nok fordi temperaturene dine er så lave fra før. Uansett hvor god lufkjøling du har så vil temperaturen ligge litt høyere enn rom temp :)Prøv å stress den skikkelig så skal du nok se at det blir forskjell. Stock viften støyer også noe forferdelig på maks hastighet, men det har du kanskje ikke opplevd enda pga den lave temperaturen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå