Gå til innhold

Praktisk spm til de som ser forskjellige serier på PC!

Anbefalte innlegg

hvordan husker dere hvilken episode dere så sist?

brukte å skrive de opp på windows 7 "post its" før, men har blitt veldig lat :D

finnest det et program som kan føre opp slikt automatisk?

eller kanskje en windows 7 plugin som viser "last seen: *dato*" når man trykker properties/egenskaper på en filmfil. VLC plugin?

Trenger tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan husker dere hvilken episode dere så sist?

brukte å skrive de opp på windows 7 "post its" før, men har blitt veldig lat :D

finnest det et program som kan føre opp slikt automatisk?

eller kanskje en windows 7 plugin som viser "last seen: *dato*" når man trykker properties/egenskaper på en filmfil. VLC plugin?

Trenger tips :)

Jeg bruker xbmc - der markeres de episodene du har sett. :)

Lenke til kommentar

Sink: Om du har mange serier og episoder hoper seg opp på alle (f.eks om du ikke ser på noen uker) så glemmer man dette raskt.

jultomten: Hørest perfekt ut! Laster ned nå. Om spilleren kan måle seg med VLC blir den kanskje ny standard for meg! ;)

Lenke til kommentar

Sink: Om du har mange serier og episoder hoper seg opp på alle (f.eks om du ikke ser på noen uker) så glemmer man dette raskt.

Men jeg har en egen disk på 500gb som jeg pakker ut til, tar litt tid mellom hver gang jeg rydder :p

Lenke til kommentar

Vil på det sterkeste anbefale nettsiden myepisodes.com, der man får en oversikt over alle seriene man følger med på, og når de blir sendt i statene. Dette er f.eks lista for i dag (natt..):

• 13-Apr-2010 03:00 House 06x16 Lockdown
  • 13-Apr-2010 03:00 How I Met Your Mother 05x19 Zoo or False
  • 13-Apr-2010 04:00 24 08x17 Day 8: 8:00A.M. - 9:00A.M.
  • 13-Apr-2010 05:00 CSI: Miami 08x19 Spring Breakdown

Man får også morsom statistikk på hvor lenge man har sett på serier. "3 months, 6 days, 11 hours, 46 minutes" :p

Lenke til kommentar

Jeg laster ned episodene til en mappe kalt Serier og sorterer de jeg har sett i undermapper (series/smallville, serier/supernatural osv). Om jeg glemmer hva jeg har sett eller ikke aner når neste episode er tar jeg en rask titt på en episodeliste på wikipedia. Der står som regel navnet på episoden samt når de ble/blir sendt.

Lenke til kommentar

Vil på det sterkeste anbefale nettsiden myepisodes.com, der man får en oversikt over alle seriene man følger med på, og når de blir sendt i statene. Dette er f.eks lista for i dag (natt..):

• 13-Apr-2010 03:00 House 06x16 Lockdown
  • 13-Apr-2010 03:00 How I Met Your Mother 05x19 Zoo or False
  • 13-Apr-2010 04:00 24 08x17 Day 8: 8:00A.M. - 9:00A.M.
  • 13-Apr-2010 05:00 CSI: Miami 08x19 Spring Breakdown

Man får også morsom statistikk på hvor lenge man har sett på serier. "3 months, 6 days, 11 hours, 46 minutes" :p

Var en tur innom siden uten å sette meg skikkelig inn i den. Om jeg forstod systemet så lager man en bruker, finner frem seriene man ser på og lagrer de i en liste "my shows". Så må du selv inn å velge acquiered og watched når du har lastet de ned og sett de?

Lenke til kommentar

Jeg bruker også MyTVShows.org. Fant denne siden selv, for noen dager siden. Det er en fin side, men utrolig treig for tiden (pga. uventet massiv økning av trafikk). En ting som irriterer meg er for øvrig at det er umulig å korrigere eventuelle feil i rekkefølge på episodene som er lagt til i biblioteket. Synes det hender ofte at det er feil i rekkefølgen. Er TheTVDB (databasen de nytter) ræva eller noe?

Endret av Kataton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...