mESA Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ganske fornøyd med netshop, dog, savner godteriet. Eneste kjipe er når jeg skulle betale med VISA på en vare, så gikk ikke transaksjonen gjennom og de sendte den likevel, på oppkrav. Nektet å hente den, sendte den tilbake(ikke smart av meg, burde hatt noe returnr elns). Så fikk jeg mange purringer. Kundeservice kunne ikke hjelpe meg, etter 10 telefoner og 10 e-poster, fikk slapp jeg heldigvis å betale for varen. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ja folk som har problem med webshops el netshop som er temaet i denne tråden burde slutte syte,da vil servicen sikkert bli mye bedre Tror at du burde lese kommentaren min en gang til. Traaden handler om erfaringer folk har hatt da de handlet hos netshop og jeg har ingenting imot det at folk kommer med negative erfaringer - saa lenge de skriver noe mer enn "omg raeva kundeservice" slik at det blir lettere aa bestemme om man vil handle hos den butikken, eller styre unna. Det er jeg seff helt enig mister.synes bare det begynner blir veldig mange som har dårlig erfaring med den sjappa og ganske bingo om du får et lite helvete eller den servicen du skal ha,virker som amentio og netshop er verstingene sånn sett for tiden. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 camxer har et poeng. Det er mye lettere for vi som er på utkikk etter kundeerfaringer, hvis folk er saklige og objektive(så langt det lar seg gjøre:)). Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Når det skal være sagt er det heller ikke et problem for folk å lyve på dette forumet. Har flere kjentfolk som jobber/har jobbet for forskjellige webshoper, og de har flere ganger sendt PM til folk som har postet her inne og etterspurt saksnr/kundenr osv, men aldri fått noe tilbake. Så det er som Camxer sier en stor fordel om man er litt grundigere og mer saklig i kundeerfaringene sine. Lenke til kommentar
StopNsteer Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Tror ikke Netshop er noe verre en de andre, det er alltid de misfornøyde som skriker høyest. Det å boikotte Samsung på grunnlag av noe sånnt viser bare inkompetanse. Det sier seg selv at Samsung ikke dekker\gir garanti på noe ikke de har tatt inn til Norge. Det blir som at Rema 1000 skal ta imot utgåtte varer som er kjøpt på Rimi. Har du handlet fra Netshop? Har du noen gang prøvd å løse et problem gjennom deres kundeservices? har du måttet vente flere dager på et svar ? Har du fått ulike svar på samme spørmål hver gang du ringer inn? Skal jeg fortsette ? Du maa gjerne fortsette for min del, men i litt storre detalj slik at andre lesere kan bestemme om kommentaren din er begrunnet. Sier ikke at netshop er perfekt, men jeg har handlet hos dem et par ganger og har ikke opplevd at de er daarligere paa leveranse/service enn f.eks komplett/mpx osv. Selvfolgelig er det butikken sin interesse aa hjelpe deg saa fort de kan, men ingen som lever i vaar verden er perfekt. Det er ikke alltid at ting gaar som de skal med bestilling/service og hvis en kunde viser lite forstaaelse for dette og kommer med en sur tone tidlig i behandlingsprosessen, lover jeg deg at denne kunden detter ned et par hakk paa prioritetslisten. Resultatet blir at kunden faar kun den behandlingen som er minimumskravet... Selvfolgelig kan det oppstaa misforstaelser paa grunn av kommunikasjonsvikt eller mangel paa kunnskap fra butikken sin side, men jeg vet fra erfaring at man kommer lengre i en retursak hvis en holder en hyggelig tone. Jeg har faktisk tatt meg av en del returer/service selv, saa jeg har vaert paa begge sider av disken. Fra maaten du skriver kommentarene dine paa, tipper jeg at du er en av de som ser paa personen som staar bak "disken" som din personlig tjener og blir sur med en gang du faar ikke det du onsket deg. Selvfolgelig sier jeg ikke at dette er en unnskyldning for hver eneste problem, men det er alltid to sider av saken og det er sjeldent at en side har helt rett Hva er det du prater om? Når jeg bestilte min PC sto det "20 Stk + Fjernlager : Leveringstid 1-3 dager". Etter to dager fikk jeg ny leveringstid 15.05.10. ventet spent på Pcen. Også gikk det mer tid, Datoen ble ikke oppdatert. Også ble Pcen slettet fra deres varesortemang. Etter mail, og ringing fikk jeg ny dato 05.05.10. Klart jeg blir sur når de ikke svarer konkret hva som foregår. De fleste sier det er ukjent når Pcen kommer. ER vanskeleig å kontakte sin leverandør og spørre ? Uansett, du kan handle fra Netshop so mye du vil, for min del er dette siste gang. EDIT: skal avbestille nå. Orker ikke mer venting. Avbestilt nå. Må nok gå over til å mase på tilbakebetalingen nå Endret 6. mai 2010 av StopNsteer Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Her kommer et litt langt innlegg, men nå ble det altså slik. Jeg er ikke ute etter å få kunder bort fra Netshop, det er bra med mange nettbutikker og konkurranse. Men det er to ting jeg vil påpeke. Det første er at en aldri bør kjøpe noe som ikke er på lager, selv om det har en forventet leveringstid. Vanligvis er det rent tull, og Netshop har et automatisk system som bare forflytter forventet dato to dager frem i tid (som mange andre nettbutikker også har).Dersom de har varen på lager, så går det vanligvis greit, og leveringen skjer i ok tid. Det andre er at de alt for ofte lar være å svare på henvendelser, eller venter ekstremt lenge med å svare. Det er nok best å ringe, men dersom de ikke har svart på mail så er det sjeldent at de har en løsning på problemet. Svaret er alt for ofte "du må bare vente litt til", uten noen alternativ løsning på problemet. For å vise at dette er noe som har gjentatt seg for veldig mange andre, så har jeg sitert noen utdrag fra omtaler på prisguide.no under. Det er mange andre erfaringer, både positive og negative på prisguide, men disse to tingene går igjen litt for ofte synes jeg. Det kan være lurt å lese gjennom en del erfaringer her for å danne seg et bilde av en nettbutikk. Og det er også til hjelp for andre dersom en legger igjen en omtale av hvordan man har erfart en nettbutikk. Link til omtaler av Netshop på prisguide.no Jeg må igjen påpeke at jeg ikke er ute etter å få folk til å slutte å handle fra Netshop. Som sagt, så lenge de har varene på lager (og det stemmer) pleier det meste å gå greit. De pleier også å ha rimelig gode priser på det meste. Men dersom noe skjer, og du må ta kontakt med kundesenteret, så kan det hende at du må smøre deg med noen kilo tålmodighet... Dato: 2010-04-27Den andre erfaringen er noen minnebrikker som jeg har bestilt, som var merket med "på lager" ved bestilling. Noen dager etter var ikke disse lenger på lager, med en forventet leveringstid 2-3 dager fram i tid. Denne datoen forflyttet seg daglig, og det har den gjort i en måned nå. Har sendt flere mail, og ringt dem, men blir møtt med likegyldighet, og det tar lang tid før mailer besvares. Dato: 2010-04-19Har ved flere anledninger handlet hos Netshop og kun et fåtall av dem har vært en hyggelig opplevelse, har de ting på lager er leveringstiden grei men vis de må bestille noe fra produsenten kan det ta både en eller to måneder samt mange sinte e-mailer som sjeldent blir besvart før det kommer. Har også opplevd at de vistnok skulle ha ett produkt på lager som de selvfølgelig ikke hadde, fikk beskjed om at de skulle bestille dette fra produsenten og etter 4 uker fikk jeg beskjed at produktet var gått ut av produksjon... STYR UNNA:( Dato: 2010-04-15Grei på levering og pris, men kundeservice er nesten ikke eksisterende. Retur håndtering er helt forferdelig, og mailer til kundeservice forblir ofte ubesvart etter flere uker. Styr unna! Dato: 2009-04-08Skuffet! Skulle bestille nytt tastatur for litt over en uke siden (G19) og valgte akkurat Netshop p.g.a den tidlige forventet datoen. Nå har det gått en uke og forventet datoen har gått snart en måned frem i tid og ligger nå på linje med de andre nettbutikkene. Syns det er litt dårlig å sette en så tidlig dato for å få flest mulig til å bestille fortest mulig! En jeg kjenner også har hatt akkurat samme problem på 2 ordre der fra før. Dato: 2009-02-18Dårlig service Har erfart veldig dårlig service av Netshop. Jeg har sendt en harddisk i retur til de uten å få pengene tilbake. Det er i følge posten sin sporing 2 uker siden de mottok varen og at de ikke klarer å svare på hverken mail eller telefon når jeg spør hvor det blir av pengene mine er rett og slett for dårlig. Service til strykkarakter. Dato: 2009-01-28Elendig service Bestilte en vare i slutten av Desember som ikke var på lager. jeg ventet 2 uker så kontaktet jeg netshop på mail men ikke noe svar. jeg sendte mail til både "kundesenter" og "Salg" som det heter på deres sider. Så ringte jeg netshop på telefonen en uke senere da fikk jeg som svar. "Den er vell på lager i løpet av uka". Det skjedde fortsatt ingen ting så jeg ringte igjen. Denne gangen tok det for lang tid til jeg fikk noe svar. Så derfor slettet jeg ordren. Dette er da et første inntrykk jeg fikk av netshop så det er synd at det må bli slik, så jeg kommer desverre aldri til å handle derfra igjen. Dato: 2008-12-20Elendig service! Jeg reklamerte på en fjernkontroll til en tv kjøpt på nettshop. Var umulig få svar. Etter 4 måneder og like mange henvendelser på mail kom ett halvsurt svar. Min respons på det er ikke besvart og jeg er fortsatt uten fjernkontroll! Aldri mer Netshop! Tror jeg stopper der Endret 6. mai 2010 av pro_odeh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå