Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vurderer å bestille fra Netshop - noen med erfaringer?


Anbefalte innlegg

Kanskje det ikke er varene det er noe gale med da :)

Bare tuller for må være trasigt å komme utfor slikt.

Men jeg vil nok fortsette å handle der og med andre som komplett og PSData siden de har vist meg god kundebehandling.

 

Kanskje du kan fortelle litt om hvilken varer og hva slags problemer du har hatt.

Husk det er elektronikk for det meste og må behandles deretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min er faring med netshop er at informasjon om levering, ordrestatus osv. har stort sett vært OK.

 

De er imidlertid lite villige til å hjelpe til når problemene først oppstår. Kjøpte en TV av de (hentet på hentebua for 16 mnd. siden), og i likhet med mange andre kvittet jeg meg med embalasjen etter en måneds tid. Et par måneder senere oppdager jeg at en produksjonsfeil gjør at den ikke kan benyttes til å se på bluray, da 1080p60 ikke gir stabilt bilde (den skal støtte det iflg. manualen). For å få fikset det, må jeg sende inn TV'n, men de er ikke villige til å hjelpe meg med å skaffe embalasje. Ei heller vil de ta den i mot på hentebua uten.

 

Samsung norge var forøvrig heller ikke til hjelp, da netshop paralellimporterer. Den fine garantilappen som følger med TVn gjelder vist ikke.

 

Min konklusjon blir derfor å ligge langt unna både Netshop og Samsung, ettersom man nærmest må være advokat for å få gjennom et reklamasjonskrav. Det er mulig jeg gidder å dra saken gjennom forbrukertvistutvalget++, men sist jeg gjorde det (lenge siden, annet firma) tok det nesten 2 år fra jeg klagde første gang til jeg hadde en rettskraftig dom mot det aktuelle selskapet. Frister ikke til gjentagelse.

Lenke til kommentar

Min erfaring hos netshop er bare positiv.

Kjøpt en del hardware til PCen etc.

 

Har egentlig ikke fått brukt kundeservicen demmes så mye siden alt jeg bestiller går som det skal. Får heller ingen problemer med varene. :new_woot:

 

Det har hendt at jeg har sendt de en mail ang. småting, da har de gitt meg gode svar tilbake.

Lenke til kommentar

Har også hatt gode erfaringer med Netshop opp gjennom tidene, men de har virkelig tapt seg de siste årene. Det stemmer det andre har sagt, at når de ikke vet hva de skal svare, så svarer de bare ikke.

Jeg bestilte noen RAM-brikker for over en måned siden, som har hatt en forventet leveringsdato to dager fram i tid, som hver dag blir flyttet enda mer framover. Har sendt flere mail, og ringte dem i dag. De har bare flyttet til en ny dato, og sier at denne gjelder, selv om den er ubekreftet.

En ting er å si at varen ikke er på lager, en annen er å si at den er på fjernlager, med 1-3 dagers forventet leveringstid i over en måned! Fjernlageret de snakker om er ikke annet enn produsenten. Amentio er profesjonelle i forhold!

 

Vurderer å legge inn ordere hos DustinHome i stedet. Komplett blir for dyrt igjen...

Lenke til kommentar

Varen er på lager ho sleverandør 1-3 dager leveringstid... var reelt før vulkanen på island satte igang spillet sitt... er det grunnen til at vareforsendelser ikke fungerer for tiden ?

Ventet på bluray brenner og processor siden 23 mars... bluray brenneren stod oppført som lagervare hos leverandør, processor kom som lagervare første uka i april.. nå er vi straks inn i mai måned...

Lenke til kommentar

Jeg har selv blitt svindlet av netshop ved retur av en strømforsyning. Etter mange ukers korrespondanse med kundesupport gav jeg omsider opp. 700kr + frakt (begge veier) down the drain... Har ikke brukt dem siden.

Lenke til kommentar

Handlet en del der de siste 5-6 årene og har hatt 3 servicesaker og alt har gått smertefritt for min del.

Er man saklig og har et reelt krav så løser det meste seg. :)

 

bofh: Hvorfor ikke levere den rett på verksted selv? Har du bil og i nærheten av Tønsberg kan nok Moer se på tv'en din.

Lenke til kommentar

Tror ikke Netshop er noe verre en de andre, det er alltid de misfornøyde som skriker høyest.

 

Det å boikotte Samsung på grunnlag av noe sånnt viser bare inkompetanse. Det sier seg selv at Samsung ikke dekker\gir garanti på noe ikke de har tatt inn til Norge.

 

Det blir som at Rema 1000 skal ta imot utgåtte varer som er kjøpt på Rimi.

Lenke til kommentar

Tror ikke Netshop er noe verre en de andre, det er alltid de misfornøyde som skriker høyest.

 

Det å boikotte Samsung på grunnlag av noe sånnt viser bare inkompetanse. Det sier seg selv at Samsung ikke dekker\gir garanti på noe ikke de har tatt inn til Norge.

 

Det blir som at Rema 1000 skal ta imot utgåtte varer som er kjøpt på Rimi.

 

Har du handlet fra Netshop? Har du noen gang prøvd å løse et problem gjennom deres kundeservices? har du måttet vente flere dager på et svar ? Har du fått ulike svar på samme spørmål hver gang du ringer inn? Skal jeg fortsette ? :nei:

Lenke til kommentar

Tror ikke Netshop er noe verre en de andre, det er alltid de misfornøyde som skriker høyest.

 

Det å boikotte Samsung på grunnlag av noe sånnt viser bare inkompetanse. Det sier seg selv at Samsung ikke dekker\gir garanti på noe ikke de har tatt inn til Norge.

 

Det blir som at Rema 1000 skal ta imot utgåtte varer som er kjøpt på Rimi.

 

Har du handlet fra Netshop? Har du noen gang prøvd å løse et problem gjennom deres kundeservices? har du måttet vente flere dager på et svar ? Har du fått ulike svar på samme spørmål hver gang du ringer inn? Skal jeg fortsette ? :nei:

 

Du maa gjerne fortsette for min del, men i litt storre detalj slik at andre lesere kan bestemme om kommentaren din er begrunnet. Sier ikke at netshop er perfekt, men jeg har handlet hos dem et par ganger og har ikke opplevd at de er daarligere paa leveranse/service enn f.eks komplett/mpx osv.

 

Selvfolgelig er det butikken sin interesse aa hjelpe deg saa fort de kan, men ingen som lever i vaar verden er perfekt. Det er ikke alltid at ting gaar som de skal med bestilling/service og hvis en kunde viser lite forstaaelse for dette og kommer med en sur tone tidlig i behandlingsprosessen, lover jeg deg at denne kunden detter ned et par hakk paa prioritetslisten. Resultatet blir at kunden faar kun den behandlingen som er minimumskravet...

 

Selvfolgelig kan det oppstaa misforstaelser paa grunn av kommunikasjonsvikt eller mangel paa kunnskap fra butikken sin side, men jeg vet fra erfaring at man kommer lengre i en retursak hvis en holder en hyggelig tone. Jeg har faktisk tatt meg av en del returer/service selv, saa jeg har vaert paa begge sider av disken.

 

Fra maaten du skriver kommentarene dine paa, tipper jeg at du er en av de som ser paa personen som staar bak "disken" som din personlig tjener og blir sur med en gang du faar ikke det du onsket deg.

 

Selvfolgelig sier jeg ikke at dette er en unnskyldning for hver eneste problem, men det er alltid to sider av saken og det er sjeldent at en side har helt rett :)

Lenke til kommentar

har handlet mye på netshop og er fornøyd med dem, slik som jeg er fornøyd med komplett, ps-data og mpx.

kjapp levering, god service

har vel hatt 3 returer, siste var ett hovedkort og det har ikke vært noe problem.

når det gjaldt hovedkortet fikk jeg tilogmed tilbake enn annen type jeg spurte etter. (nogenlunde samme prisklasse)

Det er veldig viktig å presisere feilen når man sender retur, jeg bruker også å ta en telefon når feilen er noe uspesefik (f.eks varen kan virke men med feil).

Lenke til kommentar

Har handlet en del hos Netshop og har ikke hatt problemer når jeg har handlet der. Har dog aldri hatt en RMA-sak. Det negative jeg har opplevd med Netshop har vært knyttet til leveringsdatoer, de er ganske dårlige på dette. Som oftest har jeg bare avbestilt eller latt være å bestille hvis datoen har vært ubekreftet.

 

Det er nok trygt å handle hos Netshop. Det er alltid noen som får problemer, slik er det med alle webshoper.

Lenke til kommentar

Ja folk som har problem med webshops el netshop som er temaet i denne tråden burde slutte syte,da vil servicen sikkert bli mye bedre :roll:

 

Tror at du burde lese kommentaren min en gang til. Traaden handler om erfaringer folk har hatt da de handlet hos netshop og jeg har ingenting imot det at folk kommer med negative erfaringer - saa lenge de skriver noe mer enn "omg raeva kundeservice" slik at det blir lettere aa bestemme om man vil handle hos den butikken, eller styre unna.

Lenke til kommentar

Mitt råd : Styr unna!

Rett og slett så er det å gamble å kjøpe varer hos Netshop, er du uheldig og det viser seg at du har fått en defekt vare så kan det være at du får store problemer for å ordne opp i dette.

 

Har desverre opplevd dårlig kundeservice hos Netshop og kan derfor ikke anbefale dem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Kjempefornøyd med Netshop!

De sender svært raskt (sender vel samme dag om man bestiller på morgenen?) og knallgod service.

 

Måtte returnere et skjermkort som ikke fungerte. Trukket fra postgang brukte de 2 dager på å behandle søknaden og betale ut penger. Erstattet skjermkortet fullt ut selv om det var over 2 år gammelt :)

 

Har brukt dem en del tidligere og det kommer jeg til å fortsette med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...