Gjest TS Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Har seg altså nå sånn at jeg har fått et "lite". Jeg har fått det for meg at hjertet mitt kan stoppe når som helst. Ikke vet jeg hvorfor, jeg har rett og slett bare fått det for meg. Ingen tvil om at dette er et psykisk problem, og en enorm belastning. Jeg går rundt anpusten hele tiden, jeg går rundt og er redd og jeg tør ikke lenger sove. De samme tingene enhver annen ville gjort om en trodde at hjertet skulle stoppe hvert sekund. Så det jeg lurer på; 1. går jeg rundt med denne formen for angst uten grunn? Stopper virkelig hjertet mitt helt uten grunn? 2. er det psykolog som er alternativet for meg her? 3. går psykologer inn under frikort? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Snakk med fastlegen din. Han burde være i stand til å berolige deg, og også gi deg noen tips til å bli kvitt symptomene som trigger bekymringene dine (det at du blir sliten). Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei Det du har er en psykiske plage som tidligere gjerne ble kalt Hjertenevrose, men som i dag regnes til Helseangstplagene. Et friskt hjerte skal ikke stanse uten grunn. Behandligen er så og si alltid psykologisk, og det foretrukne er kognitiv terapi, men andre metoder kan også være nyttige. Legen din vil undersøke hjertet ditt, og hvis det er friskt vil legen henvise deg til en psykolog som kommer inn under frikortordningen. Mvh Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå