stoolman Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hei og hopp! Da får jeg vel bare krype til korset og innese/innrømme at Corsair gruser TwinMos når det kommer til klokking! Skal bestille meg nye rambrikker hvert øyeblikk, men trenger først litt feedback. Vet at snekker'n har xms brikker som han kjører på et MSI 875 kort. Lurer fælt på hvordan ytelsen er på disse og på systemet forøvrig.. Har noen andre erfaringer med de forskjellige Corsair brikkene når det kommer til dual channel? Har også vurdert andre merker med dette taler vel for seg selv: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=1828 Setter stor pris på alle svar! Lenke til kommentar
froebe Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hei Stoolman! Jeg kom over denne testen tidligere i kveld. Jeg vet ikke hvor disse brikkene er å få tak i, men de er kanskje et alternativ til Corsair? http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...&var1=35&var2=0 Edit: nå skal linken funke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Som jeg nevnte i en annen tråd har jeg ikke fått tid til å teste ut så mye da jeg holder på og bygge meg nytt hjemmekontor. Regner med og få testa til helgen,men da jeg kjørte disse brikkene på mitt forrige kort (ASUS PE) kjørte de problemfritt mellom 450-460 med innst på 2-2-2-5. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Hei Froebe! Ser fete ut de Mushkin brikkene (linken funka ikke, men jeg går utfra at det var de du mente.), men det blir nok Corsair. Har ikke peil på hvor jeg får tak i Mushkin, samt at Corsair får anbefalinger overalt! Men, det er bra at du gir meg alternativer, da det ligger naturlig for meg å velge utradisjonelt! Men denne gangen forblir jeg tradisjonell, da det er ytelse det er snakk om... Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Høres bra ut det Snekker'n, det blir nok disse brikkene (xms 3500)jeg går for... Lenke til kommentar
froebe Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Ok, jeg har forøvrig begynt å vurdere Corsair selv også. Oppgradering av diverse komponenter i den siste tida har imidlertid tært kraftig på økonomien, så jeg må nok vente litt med neste utskeielse på hardware-fronten. Kanskje har det dukket opp noe 500MHz brikker innen den tid...? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Forresten Froebe... Hvordan virker den derre nye Zalman viften? Det er nemlig ikke plass til Swiftec ribben min på Asus kortet, så nå har jeg montert på en Zalman 6500 cu (kobberblomst på 810g) med 2x80mm vifter som kjøler både cpu og minnet. Forøvrig så er jeg litt keen på de nye Zalmann kjøleren... Fortell, fortell... Lenke til kommentar
froebe Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg er strålende fornøyd med kjøleren! Jeg er ikke særlig glad i viftestøy, men heller ikke begeistret for varme i kabinettet. Vanskelig kombinasjon... Jeg mener allikevel at jeg har funnet den optimale løsningen med denne kjøleren. Så vidt jeg har sett på diverse tester, er det vel få (om noen) som slår denne kjøleren i forholdet ytelse/støy. http://www.hexus.net/review.php?review=547 Det finnes nok andre bra alternativer også, og jeg vet at bl.a. C0bra har en forkjærlighet for Thermalright SLK-900U. Legger ved en link til test av denne også: http://www.subzerotech.com/index.php?modul..._display&id=119 Jeg anbefaler iallefall Zalman kjøleren på det varmeste! Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvorfor ikke kjøpe TwinMos PC3700? De trenger du ikke å klokke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvorfor ikke kjøpe TwinMos PC3700? De trenger du ikke å klokke. Har hørt at det har vert en del problemer med akkurat disse brikkene. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Er jo andre merker som har PC3700 og, f.eks. Geil. Men disse koster endel da, 800 for 256mb på PSdata. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Her er en benchmark: Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Pokker! Jeg får ikke den derre webserver greia til å virke! Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Pokker!Jeg får ikke den derre webserver greia til å virke! Du må bytte ut loopback ip´n med den ip du får tildelt fra isp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå