Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp/tips til kommende leieboer

Anbefalte innlegg

Hallo diskusjon.no!

Jeg har nettopp funnet tidenes leilighet (alt er perfekt, for meg og mine forhold), og jeg, og 4 gode venner, har veldig lyst til å leie denne. Hvordan skal jeg gå frem? Jeg har aldri leid leilighet før, kun hybel, og lurer på om det er noen spesielle ting jeg burde ta i betraktning angående kontakt med utleier. Bør jeg sende mail, eller ringe? Er det bonus å gå på en visning? Generelt lurer jeg på om det finnes noen måter å "safe" leiligheten på? Høres kanskje meget rart ut, men alt ligger så fantastisk bra til rette. Leietiden er heller ikke før fra 1. juli av, så det passer utmerket mht. sommerferie, studier o.l.

Tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det kan være rift om leiligheten så er det sikker greit å vise ansiktet sitt og gi et godt inntrykk, feks på en visning.

Hvis du kan ringe og ta den usett, så kan det jo være utleier kunne tenke seg å slippe unna visninger.

Ellers kan det være førstemann til mølla, da er det jo ihvertfall greit å være tidlig ute.

Lenke til kommentar

Jeg ringte, og fikk vite at det var kommet en del henvendelser. Jeg ble også bedt om å sende en mail om meg, og oss, som søker. Hva i all verden bør jeg skrive? Skal det være svært formelt? Burde jeg ha med fullt navn på alle og enhver?

Lenke til kommentar

Navn og alder på alle sammen, skal dere gå skole eller jobbe er greit å skrive inn.

Liker dere å drikke, bråke å herje skriv det opp så han slipper dere, verste som fins er leieboere som ramponerer leligheten.

Edit : før gjerne opp tidligere hybelvert som referanse

Endret av Login
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...