knut-eirik Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hei. Jeg har nå ordnet med bredbånd. Men sist jeg delt filer brukte jeg napster.... det er en stund siden skjønner dere. Det jeg lurer er på hva av slike programmer brukes nå? Alle svar er velkommene mvh Knutern_ Lenke til kommentar
Logan Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Trenger jeg si mer: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...=asc&highlight= Hva med å ta en titt på de andre postene. Den over er jo hele 2 sek. gammel. Vanskelig å finne? Så kjøp briller. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 DC++ Jeg bruker oDC, en forbedret versjon av DC++ ! Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 sorry, har ikke så god oversikt over hva som blir lagt ut da , men takk Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Tja om du har brukt napster og kazaa saa kan det jo vaere at du ogsaa liker Emule. Bra og lettvint program. Bruk litt tid paa aa sette deg inn i det saa kommer du fort paa nett. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 takker igjenn har netopp lastet ned et prog som heter tesla... må bare ha noen filer i kvld sjø... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Stod jo ikke så veldig mye interesangt i den andre tråden da. Personlig bruker jeg WinMX til musikk. Grunnen er at det er der jeg finner mest musikk i 320kb/s. WinMX kan virke litt avansert i starte, og har ofte en del kø. Jeg har den bare oppe hele tiden, og ettersom det bare er der jeg finner det jeg er etter så ar jeg jo ikke så mange valg. Ellers kan du jo prøve Kazaa lite. _Ikke_ vanlig kazaa, men kazaa lite. Det er samme programmet, men kazaa lite inneholder ikke spyware og adware. Du kan også prøve Morpheus. Disse ligner en del på Napster. Ellers bruker jeg Dc++. Det er avhengig av at du deler en del for at du skal komme inn på de gode hubbene. For å finne hub-adresser kan du jo søke her på foruemet etter "Hub" så vil du finne noen poster med en del adresser. Dc++ er litt anderledes enn de andre fildelingsprogrammene. Der kobler du deg opp mot hubber, som du så kan dele med folk påd en hubben. Du kobler deg altså ikke opp mot et nettverk. Da blir det selvfølgelig viktig å komme inn på en god hub. Med Dc++ kan du være innpå flere hubber sammtidig. P.S Om noen moderator følte at jeg brøt en retningslinje her, så gi meg en PM. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Det var et kvalitets svar:) Jeg har 5+ gig med mp3 filmer og noen spill som gta vice city og slikt, så driver jeg med denne winmx... men jeg er bak en fierwal og slikt så det ser ut som om folk har problemer med å laste ned fra meg. noen ideer? mvh knutern_ Lenke til kommentar
guom Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 DC++ Jeg bruker oDC, en forbedret versjon av DC++ ! Hva er forskjellen? Mener å ha hørt at de var like. :oops: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 men jeg er bak en fierwal og slikt så det ser ut som om folk har problemer med å laste ned fra meg. noen ideer? Er dette WinMX eller Dc? I WinMX pass på at du er Secondary connection. Så i settings setter du på " Uanble to accept incomming TCP connections" og "Uanble to send or recive UDP datagrams on anny port". Da skal du kunne laste fra alle, og alle skal kunne laste fra deg. Om dehar stilt noe galt på sin side så er det jo selvfølgelig at det gjør at de ikke kan laste fra deg. 5Gb skulle være nokk til å komme inn på en del av hubbene. Jeg har ikke lov til å gi deg hub-adresser her på forumet, men søk litt på forumet så finner du (du kan ikke søke på Dc eller dc++, det er det blokket for) adresser. Der er det 2 valg, du kan vøre Passiv eller Activ connection. Der er det slik at active kan laste fra alle, mens passiv bare kan laste fra Active. Altså kan ikke 2 passive laste fra hverandre. Det er lettest å bli passiv, du stiller bare det under "general-Connection setting". For å bli active må du vite din eksterne IP(finn den her) og du må ha en port åpnet til den PC'en. Så stiller du inn porten og din eksterne IP i settings-Connections. Om du har NGT kommer du inn på snabbhubben(*host* søk på forumet*hark*), som er en hubb bare for folk med NGT og de på NTNU(god hastighet). Same as before, om noen moderatorer føler at jeg sa for mye så send en PM. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 DC++ Jeg bruker oDC, en forbedret versjon av DC++ ! Hva er forskjellen? Mener å ha hørt at de var like. :oops: noen småting som er forskjellig, se på http://gempond.com/odc/index.php for å lese om programmet Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Hei. Stor takk til P@rm@nn nå funker det sånn delvis men skal få ordna med ip og port. Sorry hadde ikke 5gig men 60-70gig liten skrivefeil vettu. mvh knutern_ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Ellers kan du jo prøve Kazaa lite. _Ikke_ vanlig kazaa, men kazaa lite. Det er samme programmet, men kazaa lite inneholder ikke spyware og adware. Åjoda den inneholder spyware/adware, for å være helt nøyaktig så må du ikke slette dette: http://www.webroot.com/php/spysweeper_spydesc.php Fjerner du denne virker ikke kazaa lite: 08:53 Now sweeping drive C: Found: Spy Cydoor Peer-to-Peer Dependency, version 3.2.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå