Gå til innhold

Modding av Ps3 kontroll, bytting av styrestikker!

Bever'n

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som ikke blir komfortabel med ps3 kontrollen? har selv spilt Playstation siden 1996 og likevel mener jeg at Xbox 360 har en bedre kontroll, hovedsakelig fordi den har bedre stikker men også fordi den har bedre triggere.

Jeg har mekket en liten miniguide for hvordan en skal bytte ut styrestikkene med stikkene fra (gamle) Xbox, Disse stikkene ser identisk ut utvendig med de fra Xbox 360 og har samme feelingen som de fra 360.

De er dessuten mye bedre enn stikkene som er originalt på Ps3'en

OBS! jeg vet IKKE om man kan bruke stikker fra 360, det kan være de har annen festemåte.

Du trenger en slik:

12042010872.jpg

Og en slik:

12042010871.jpg

Skru Xbox kontrollen fra hverandre:

12042010873.jpg

Stikkene napper du bare rett av.

Så over til Ps3 kontrollen:

Når du fortsetter nå så følg nøye med på hvordan ting er plassert, legg spesielt merke til hvordan fjærene på L2 og R2 knappene sitter slik at det blir lettere å få den sammen igjen, det er veldig mye mer skrot i en Ps3 kontroll kontra en Xbox kontroll.

Skru fra hverandre Ps3 kontrolleren, husk at kretskortet er festet med en skru så ikke bryt for mye før den er ute :wink:

Vipp opp kretskortet på høykant, du trenger ikke å ta av vibrasjonsmotorene eller batteriet men saken er enklere å håntere om du plugger fra batteriet.

12042010875.jpg

Napp av stikkene.

Så har det seg slik at pinnene som stikkene sitter på er litt for lange for Xbox stikkene slik at om en bare setter de på og skrur sammen så vil "kuppelen" ta borti plasten med den følge at stikkene blir trege og ikke vil sentrere seg når du slipper tommelen. (puh!)

Gjør følgende: ta en fil og fil pinnen ned slik at du tar av ca 0.5 mm. altså slik at du filer skråkanten på tuppen halvveis ned.

Dette bildet er tatt før filing: (glemte å ta bilde etter filing, men bare ta av ca 0.5mm så blir det bra)

12042010879.jpg

Så er det bare å sette på stikkene fra Xboxen (som passer perfekt ned på pinnene) å begynne å sette sammen igjen.

Før du legger nedpå kretskortet legg spesielt merke til plast-folie-kontakt-saken som skal ligge under å presse mot kortet, (se bildet under)

plast-folie-kontakt-saken skal tres nedpå de hvite plastpinnene slik at når du legger kortet oppå å skrur det fast så skal det være kontakt imellom.

12042010878.jpg

Når du skrur på bakdekselet må du passe på at fjærene på triggerene ligger slik de var når du tok fra hverandre, ikke regn med å få det til på første forsøk:x.

Og voila!

12042010883.jpg

12042010886.jpg

Nå slipper jeg å glippe pga svette tommeltotter! greit å få brukt den gamle Xbox kontrollen til noe fornuftig..

Nå gjenstår bare å bytte plass på venstre stikke og D-paden. Hmmmmm....

Er noe uklart så skrik ut.

Om det er noen andre der ute som har gjort modifiseringer på kontrollen sin, stor eller små, så post gjerne bilder her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som ikke vet det kan du eventuelt kjøpe noe ala dette:

http://www.bespoke-solutions.net/

Det er små gummiknotter som settes utenpå de stikkene som allerede er der. sitter godt og fungerer utmerket :)

Mulig det finnes bedre sider å handle fra, la bare til linken for å vise hva jeg mente. finnes samma greia til å sette på skulderknappene (r2 og l2) også: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001AW156U?ie=UTF8&tag=absinthehour-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=19450&creativeASIN=B001AW156U

Lenke til kommentar

Vil bare si att de løse gummiknottene ikke sitter etter litt bruk.

De begynte og skli av etter noen runder med Killzone 2 når eg prøvde de ifjor.. Prøvde og lime de på med både superlim og epoxy. De satt fast en stund, men etter noen timer sklei de av igjen. :thumbdown:

Men de triggerene fra gioteck er geniale :thumbup:

Intet mindre enn utrulig att ikke Sony kommer med en oppgradert kontroll.. Hadde blitt solgt som hakka møkk på ett fesjå.. :hmm:

Lenke til kommentar

Kjenner noen med en støvende xbox, kanskje jeg kan få deres kontrollere? Dette var egentlig mue enklere enn jeg trodde, som var at du tok hele det analoge elementet (watchamacallit) sammen med stikkene for å få samme motstand som på xbox. Dessuten trenger den ene sixaxisen en rens på analogene, de klistrer seg fast utenfor midtpunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...