Nicolaib1990 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) I mai i fjor blei jeg påkjørt på treningstur med sykkel, fra siden i ca 50km/t i en 30sone. Bilisten brøyt vikeplikten fra høyere og kastet med 2meter opp i lufta og 5-7m nedover gata mens sykkeldeler fløy over alt. Jeg har fått penger for materielle skader, men ingen oppreisning for mye nedlagt trening og mye smerte i ettertid. Siden dette har jeg ikke hatt anledning til å trent ordentlig pga smerter og hevelser i kneane. Jeg har vert hos lege som sier jeg ikke har noen skader med leddbånd, minisk ol. Siden dette har kostet meg mye smerte og tap av 400timer med trening fra og med november til mai + 2 utenlandssamlinger + utsettesle/opphevet kontrakt, er det veldig lite motiverende og starte og trene igjen uten noe oppreisning når det skal så lite til for å bli satt ut av alt man har lagt ned. Så midt spørsmål er om det er noen som har opplevd lignende, tenker meg å gå til sak for å få oppreisning siden det har kostet meg mye smerte og problemer i ettertid, og for å ikke snakke om tap av trening over den perioden jeg har trent meg opp. mvh xsyklist Nicolai 20år Endret 12. april 2010 av Nicolaib1990 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 I mai i fjor blei jeg påkjørt på treningstur med sykkel, fra siden i ca 50km/t i en 30sone. Bilisten brøyt vikeplikten fra høyere og kastet med 2meter opp i lufta og 5-7m nedover gata mens sykkeldeler fløy over alt. Jeg har fått penger for materielle skader, men ingen oppreisning for mye nedlagt trening og mye smerte i ettertid. Siden dette har jeg ikke hatt anledning til å trent ordentlig pga smerter og hevelser i kneane. Jeg har vert hos lege som sier jeg ikke har noen skader med leddbånd, minisk ol. Siden dette har kostet meg mye smerte og tap av 400timer med trening fra og med november til mai + 2 utenlandssamlinger + utsettesle/opphevet kontrakt, er det veldig lite motiverende og starte og trene igjen uten noe oppreisning når det skal så lite til for å bli satt ut av alt man har lagt ned. Så midt spørsmål er om det er noen som har opplevd lignende, tenker meg å gå til sak for å få oppreisning siden det har kostet meg mye smerte og problemer i ettertid, og for å ikke snakke om tap av trening over den perioden jeg har trent meg opp. mvh xsyklist Nicolai 20år å slite med smerter etter noe slikt er helt normalt, det legen ser etter er varige mén som gir deg nedsatt funksjonsevne. har selv blitt lettere defekt etter bilulykke og feilstuping og rehabiliteringen er ikke gjort i en håndvending. tok vel 4/5 år før jeg var c asmertefri etter bilulyken og det er nå ca to år siden jeg ødela skuldra på stuping og er fremdeles ikke helt frisk. på en vanlig forsikring så vil jeg si du har en dårlig sak, hvis du har en spesiell proffsykleforsikring så kan det være du kan få noe vis du kan vise til tidligere inntekter via syklingen. Det du sier er at du på grunn av skaden mistet en proffkontrakt på sykling hvis jeg forstår et riktig, og du sliter med motivasjonen for å gidde å trene nok til å komme deg opp til et nivå som er på linje med eller bedre en det du var på før? du kan jo prøve å komme deg til psykolog for å få påvist noe psykisk som gjør deg erstatnings berettiget Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Å komme seg til en psykolog vil nok ikke hjelpe i dette tilfellet. Det han ønsker er oppreisning, det vil si erstatning for ikke-økonomisk tap. Dette har vi smale tradisjoner for i norsk rett. Effektivt sett sier TS at han ikke har lyst til å begynne å trene igjen, og at det er noe noen burde gi ham penger for. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Siden dette har kostet meg mye smerte og tap av 400timer med trening fra og med november til mai + 2 utenlandssamlinger + utsettesle/opphevet kontrakt, er det veldig lite motiverende og starte og trene igjen uten noe oppreisning når det skal så lite til for å bli satt ut av alt man har lagt ned. Så midt spørsmål er om det er noen som har opplevd lignende, tenker meg å gå til sak for å få oppreisning siden det har kostet meg mye smerte og problemer i ettertid, og for å ikke snakke om tap av trening over den perioden jeg har trent meg opp. Det er mulig jeg misforstår, men skal du ha penger fordi du ikke er motivert til å trene? Det er isåfall bare tullete. Hvis legen sier at det ikke er noen permanente skader så ser jeg ikke helt problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå