Gå til innhold

Stopper opp i Crossfire .

Glennnr1

Anbefalte innlegg

Kjører :

ATI HD 5770 xt

Asus Maximus II Gene

Intel Core 2 Quad Q9400 @ 2,66GHz

6 GB Ram , ddr2 husker ik navn..

550w og en på 400w PSU

Windows 7 64-bit

Nu har eg da 2stk HD 5770xt som e sku kjøre i crossfire.

Har som følgende jort:

Avinstalleret alt av drivera -> slått datan av -> koblet til begge kortene, strøm og crossfire bru -> slått på og installert drivern -> restarter ..

Men så stopper den da opp rett før passord skal skrives inn og skjermen blir bare svart, men litt lys i skjermen da og skjer ingenting mer..

Så for at eg ska få datan på igjen, så må eg da ta ut ene kortet og da funker det helt fint og starter men gang. Men ikke me begge kortan i..

Har blant annet prøvd å bytte plass på kortene i forskjellige PCI slots, bytta på strømmen at PSU 2 (400w) tar begge kortan å den på 550w resten, og hver sin kort osv, men ingen nytte.

Flere som sa at vis ikke PSUan får samme jord, så vill det ikke funka.. Men nu har e da skaffa kobling så begge PSUan får samme jord og alt, men ingen forskjell..

Noen som har forslag til ka det kan være da ? :)

/ Vet e har flere linker, så treng ik si noe på det. Di er da sperret og lagde ny me oppdatering å håp at noen som vet litt mer. Vetke kosn e får sletta di andre./

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forklare litt dypere hvordan PSU ser ut?

Hvordan ser maksimal strøm-last ut på begge PSU-ene?

Det husker e ikke helt, har ikke eskene her å får ik sett på PSUan hvor mye :/ Men vet at det ska være nok strøm vertfall..

Lenke til kommentar

Tja. Er ikke så sikker på det du.

Mange billigere PSU-er lurer deg litt med watt-triksingen og kan ofte ikke forsyne nok strøm til blant annet 6v-kursen som brukes på skjermkort om jeg ikke tar feil.

Hmm, men her tidligere funka det me kun den ene på 550w . men så plutselig låste den seg å funka ikke mer.. Har prøvd at den på 400w tar kun ene kortet og 550w på den andre, og prøvd at 400 tar begge kortene.. uten hell .. Den på 550w tar det også alt anna, dvs hovedkort osv...

Lenke til kommentar

Hva skjer om du kun bruker 550W-PSU? Jeg er trøtt, så beklager om du allerede har testet noe eller jeg ikke får med meg ting.

Har du merkenavn på 550W-eren?

Først funka det jo me kun den, men så låste alt bare seg så slutta det å funka.. skjer akkurat det samme me den som når eg bruker 2 stk PSU .. stopper opp rett før passord ska skrives etter driveran e installert.. funker fint helt til driveran e installert.

Det er en Chieftec A-135 Series 550W PSU ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513041 ). Den på 400 ekke eg sikker på.

Endret av Glennnr1
Lenke til kommentar

Kjøp deg én PSU på 650-700w istedet du, da slipper du nok de problemene. (Sannsynligvis). Blir mye rot eller ting som kan gå feil om du bruker flere PSUer.

Bruker begge PSUan nu, men bare et kort.. PSU 2 bruker eg kun på skjermkortet.. da funker jo det tydligvis.. rart vis det skal være problemet sia du funker på ene kortet og me begge før driveran e installert å restart :s

Lenke til kommentar

Bruker begge PSUan nu, men bare et kort.. PSU 2 bruker eg kun på skjermkortet.. da funker jo det tydligvis.. rart vis det skal være problemet sia du funker på ene kortet og me begge før driveran e installert å restart :s

Det er først når driverene er installert at Skjemrkort nummer 2 kjører i gang for fullt :p

Lenke til kommentar

Det er først når driverene er installert at Skjemrkort nummer 2 kjører i gang for fullt :p

Seff det da, men den starter jo opp uten driveran .. noe den ikke jør når drivern e installert .. :s

Lenke til kommentar

Er nok bare vifta som durer, selve kortet jobber nok ingenting.

skjønner jo jeg, men e jo ik det eg treng hjelp til da om vifta durer elr om kortet ik funker før driveran.. problemet e at datan ikke starter me begge kortan etter driveran e installert.. stopper rett før passordet skrives inn.

Lenke til kommentar

Prøvde idag på brodern sin data, å der funka det helt fint.. Vi har akkurat samme data, men hos meg funker det ikke..

Kan det være hovedkortet ødelagt elr noe ?

Har han også 2 PSUer?

Spør om du kan låne hans PSU, så test da.

Lenke til kommentar

Prøvde idag på brodern sin data, å der funka det helt fint.. Vi har akkurat samme data, men hos meg funker det ikke..

Kan det være hovedkortet ødelagt elr noe ?

Har han også 2 PSUer?

Spør om du kan låne hans PSU, så test da.

Han har akkurat samme PSU som meg på 550w, men så kobla vi til min PSU 2 på hannes som på min å det funka hos han me akkurat det samme som hos meg.. men ik hos meg.

Lenke til kommentar

Steg 2 er enkelt, prøv del for del om maskinene er kliss like, sjekk BIOS versjon også at denne er lik.

Når du klarer å fremprovosere feilen etter å ha byttet en komponent så vet du hvem som er synderen.

Elimineringsmetoden er den man må bruke i denne bransjen.

Lenke til kommentar

Steg 2 er enkelt, prøv del for del om maskinene er kliss like, sjekk BIOS versjon også at denne er lik.

Når du klarer å fremprovosere feilen etter å ha byttet en komponent så vet du hvem som er synderen.

Elimineringsmetoden er den man må bruke i denne bransjen.

Kosn sjekker jeg BIOS versjonen ? E det en letter metode å sjekke om hovedkort eg feil på en å bytt del for del ?

Lenke til kommentar

Nei, raskeste måten er å ta del for del, om nødvendig kjør det barebone utenfor kabinettet, det vil det minimale du trenger for å boote, HD, HK, CPU, RAM, skjermkort og PSU.

BIOS versjonen finnes det flere måter å sjekke på, sjekk med HK produsenten din, dette er listet under BIOS oppdatering entes på hjemmesiden eller i manualen.

Lenke til kommentar

Nei, raskeste måten er å ta del for del, om nødvendig kjør det barebone utenfor kabinettet, det vil det minimale du trenger for å boote, HD, HK, CPU, RAM, skjermkort og PSU.

BIOS versjonen finnes det flere måter å sjekke på, sjekk med HK produsenten din, dette er listet under BIOS oppdatering entes på hjemmesiden eller i manualen.

Hmm.. Før vell prøve det en dag om han går me på det da,, men tviler sia han så lat .. trur e bare satser på å sende korte mitt inn å få tak i nytt ett å se da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...