TeisL Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei, Jeg har denne tabellen: CREATE TABLE IF NOT EXISTS `article` ( `articleID` int(5) NOT NULL auto_increment, `articleHead` varchar(50) character set latin1 NOT NULL, `articleContent` varchar(500) character set latin1 default NULL, `articleActive` int(11) NOT NULL, `articleAuthor` int(11) NOT NULL, `articleOrder` int(11) NOT NULL, `created` datetime default NULL, `deleted` datetime default NULL, PRIMARY KEY (`articleID`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_swedish_ci AUTO_INCREMENT=9 ; Men når jeg kjører denne spørringen: SELECT * FROM `article` WHERE `deleted`like null Så får jeg bare et tomt resultat. Og når jeg kjører tilsvarende spørring i phpkoden, så får jeg feilmeling. Men i tabellen så ligger det rader hvor deleted er NULL. Noen som har noen tanker om hvorfor jeg ikke får opp disse radene?? (Har også prøvd å bytte ut like med =, men det ga samme resultat...) Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Fant selvfølgelig ut svaret rett etter å ha postet... Bruker IS NULL istedet for LIKE NULL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå