hilip Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 hei jeg fyller 16 om 1,5 måneder og lurer på hva jeg får av lett sykkel for 25 tusen? dette er selvsakt uten lappen inkludert, så altså 25k kun sykkel. og et tillegs spørsmål; med lett lappen stemmer det at jeg kan kjøre 600cc når jeg er 18 uten å oppgradere lappen? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 For å kjøre 600cc-sykkel trenger du førerkortklasse A, denne får du ikke automatisk når du blir 18. Om du vil ha lettsykkel for 25 tusen må du gå på bruktmarkedet. Alt du trenger å vite om MC-lappen Lenke til kommentar
hilip Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 For å kjøre 600cc-sykkel trenger du førerkortklasse A, denne får du ikke automatisk når du blir 18. Om du vil ha lettsykkel for 25 tusen må du gå på bruktmarkedet. Alt du trenger å vite om MC-lappen selvfølgelig tenker jeg brukt. men er det noen jeg bør styre unna? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Tja, spørs helt hva du er ute etter. Jeg har vært i samme situasjon som deg, og funnet ut at den ultimate lettsykkel ikke fins. Du må finne ut om du vil ha en rask sykkel med god aksellerasjon som er sprek, da kjøper du en 2-takter. Det som da også skjer er at det kommer litt mer vedlikehold på kjøpet, slitedeler slites ut fortere, lyden er jævlig (smak og behag) osv. Merker å anbefale er først og fremst Honda, men også Aprilia har gode sykler. Men du må egentlig bare prøve ut litt forskjellige sykler, finne ut hvilken du liker. Ville i utgangspunktet styrt unda 2-taktere og mindre kjente merker. Velger du f.eks. en 4-takts Honda som har service-hefte med alle servicer og garanti er du veldig safe. Lenke til kommentar
hilip Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Tja, spørs helt hva du er ute etter. Jeg har vært i samme situasjon som deg, og funnet ut at den ultimate lettsykkel ikke fins. Du må finne ut om du vil ha en rask sykkel med god aksellerasjon som er sprek, da kjøper du en 2-takter. Det som da også skjer er at det kommer litt mer vedlikehold på kjøpet, slitedeler slites ut fortere, lyden er jævlig (smak og behag) osv. Merker å anbefale er først og fremst Honda, men også Aprilia har gode sykler. Men du må egentlig bare prøve ut litt forskjellige sykler, finne ut hvilken du liker. Ville i utgangspunktet styrt unda 2-taktere og mindre kjente merker. Velger du f.eks. en 4-takts Honda som har service-hefte med alle servicer og garanti er du veldig safe. ok. men jeg tenkte litt på super montar eller hva det heter, er det billigere eller ligger det sirka likt med racing? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Supermotard Det er billigere, og ligger likt med racing serien. Men selv synes jeg racing serien er mye tøffere og mer maskulin. Lenke til kommentar
Hagane Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Selv om lyden er spinkel og det er mye vedlikehold(som sagt tidligere i tråden) vil jeg anbefale en NSR, den får du i fin stand til 25k. De er hissige, går fort, og har gode kjøreegenskaper. Hvis du bor der det er mye grus osv er det ikke tvil som at jeg vil anbefale en Yamaha DT;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå