Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen her link til en FULLSTENDIG oversikt over alle itemsa i spillet? Jeg fant en liten dings som ikke var listet opp hos wikipedia. En brun liten oval greie med en tøddel som peker nedover, ræva forklart :)

Edit: SLit å finne diamenter forrestren, noen tips om hvor de finnes?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Hver gang jeg prøver å joine serveren til en kamerat får jeg "Connection lost - Timed out". Brettet laster litt, men så slutter det helt. Det kommer ikke opp nye chatbeskjeder og andre spillere er helt stillestående. Er problemet hos meg, eller hos han som har serveren? Alle andre servere jeg har prøvd fungerer helt fint.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg prøver å joine serveren til en kamerat får jeg "Connection lost - Timed out". Brettet laster litt, men så slutter det helt. Det kommer ikke opp nye chatbeskjeder og andre spillere er helt stillestående. Er problemet hos meg, eller hos han som har serveren? Alle andre servere jeg har prøvd fungerer helt fint.

Då er det vel sikkert serveren det er noko gale med. Er serveren tom når du prøvar å joine? Er det sjans for at den er overbelasta?

Eg får ofte feilen "a1dce528" når eg går visse plassar på forskjellige serverer, spesielt rundt /home. Blir meir stabilt med lavare render distance. Eg merkar at nettlinja mi med ca 800 Kb/s upload, rundt 60-70KB/s, ikkje taklar meir enn 10 spelarar. Serveren går heilt i stå og alle detter ut.

Kan det hende at kameraten din har for dårlig internett?

Lenke til kommentar

Då er det vel sikkert serveren det er noko gale med. Er serveren tom når du prøvar å joine? Er det sjans for at den er overbelasta?

Neida, var kun han som var inne på serveren.

Jeg lurer på om han har 2000mbit opp og 25000 ned. Burde holde det?

Endret av BTK Nyhus
Lenke til kommentar

Eg får ofte feilen "a1dce528" når eg går visse plassar på forskjellige serverer, spesielt rundt /home. Blir meir stabilt med lavare render distance. Eg merkar at nettlinja mi med ca 800 Kb/s upload, rundt 60-70KB/s, ikkje taklar meir enn 10 spelarar. Serveren går heilt i stå og alle detter ut.

25000/2000 kbps

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Biomes kommer i "Halloween" updaten, som kanskje er beta(?)

Mener også at Notch sa noe om at årstider skulle komme en gang i fremtiden

Lenke til kommentar

Eg er ikke så inne på det derre biomes. Men så vidt eg har forstått det så vil kart genereringen lage store skoger, ørkener osv.?

Såvidt jeg har skjønt det så vil kart ha flere typer landskap. Om du i dagens versjon spawner i ett kart med snø, vil det være snø uansett hvor langt vekk du går. Med Biomes så skal du kunne finne ørkner, regnskoger, store sletter og alle andre typer landskap på kartet ditt (til en viss grad).

Lenke til kommentar

Ikke lek med lava bøtta sies det. Vell.. Det gjorde eg og resultatet ble slik:

FØR:

post-115034-1286559753,0729_thumb.jpg

ETTER:

post-115034-1286559748,8222_thumb.jpg

Dette var litt surt :(

EDIT: Som dere kanskje der så er bruen fire blokker bred og pga. det så blir fakkel plasseringen litt vrien. Så eg trur eg skal gjøre den fem blokker bred. noen enig? :)

Endret av Luemannen
Lenke til kommentar

EDIT: Som dere kanskje der så er bruen fire blokker bred og pga. det så blir fakkel plasseringen litt vrien. Så eg trur eg skal gjøre den fem blokker bred. noen enig? :)

alle veiene på hardwork serveren er 7 brede, 5 blokker å bevege seg på + 2 for kanten på siden :)

Lenke til kommentar

alle veiene på hardwork serveren er 7 brede, 5 blokker å bevege seg på + 2 for kanten på siden :)

3+2 funker vel fint og :)

Eg hold på å utvide brua men eg var litt uforsiktig og den begynte å brenne igjen. klarte å slukke den kjapt. Og rett etter kom en creeper og PANG!!! Eg flaug uti lavaen og døde :(

Mista over 200-300 te blokker diamant øksa, diamant spaden, diamant hakken, litt uviktig jord og cooblestone og muligens litt mer :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...