OnetroM Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Her er stats fra en verden under havnivå, som man ser så er det plutselig mye mer lava 54 under havnivå og nedover, som gjør farming verre for de som dør av lava Er det noe man kan bruke for å beskytte seg mot Lava? Funker rustninger osv? Da jeg traff lava strømmet det ut i gangen der jeg oppholdt meg og fylte hele skiten. Kom meg ikke unna og dau som ei sild. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Nei, bare å blokkere det med blokker som er mulig, men i Multiplayer i skade av så vi kan svømme i lava om vi vil Lenke til kommentar
fredes Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det er lurt å ha ei bøtte med vann med seg. Jeg miner fra 0 - 16. OOOXOOOXOOO OOOXOOOXOOO OXOOOXOOOXO OXOOOXOOOXO X er gangene. Hvis jeg møter et lavapool, går jeg 3-4 blokker tilbake, bygger en trapp opp mot siden og finner toppen av poolet. Deretter lager jeg en gang gjennom poolet med gravel. Det tar vel ca 2-3 minutter. Finner evig med ore. Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Sliter litt nå, logget på i dag for min daglige dose MineCraft, og det første som skjer er at jeg begynner og brenne samt at jeg faller nedover. Ender til slutt opp i en natural cave, hvor jeg setter opp fakler osv. Dessverre finner jeg ingen vei ut, og jeg har heller noen redskap som jeg kan bruke for å komme meg ut. Finnes det en slags ''spawn-knapp'' som gjør at jeg spawner på nytt eller noe sånt? Vil virkelig ikke grave meg ut med bare henda. Endret 6. oktober 2010 av joalim Lenke til kommentar
Weir Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Sliter litt nå, logget på i dag for min daglige dose MineCraft, og det første som skjer er at jeg begynner og brenne samt at jeg faller nedover. Ender til slutt opp i en natural cave, hvor jeg setter opp fakler osv. Dessverre finner jeg ingen vei ut, og jeg har heller noen redskap som jeg kan bruke for å komme meg ut. Finnes det en slags ''spawn-knapp'' som gjør at jeg spawner på nytt eller noe sånt? Vil virkelig ikke grave meg ut med bare henda. Du kan prøve å ta selvmord ved å hoppe i lava eller hoppe ifra høyder. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Har to problemer her. Det første er at minecarts virker veldig ustabile. Det er vansklig å få de til gå kjøre som de skal, og skal jeg f. eks plukke de opp igjen begyner de bare å vibrere frem og tilbake på tvers at skinnene. Er de bare veldig mange bugs, eller kan det være serven min som er for treg? Den sliter allerede med en del andre ting. Problem er at jeg ikke får chatten til å fungere. Jeg åpner den ved å trykke T, men uansett hva jeg gjør vil den ikke sende meldingene. Er det jeg som henger litt etter, eller det det spilltet eventuelt serveren min igjen? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Minecarts er bugga i smp... skal du bruke de må du spille singleplayer Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Sliter litt nå, logget på i dag for min daglige dose MineCraft, og det første som skjer er at jeg begynner og brenne samt at jeg faller nedover. Ender til slutt opp i en natural cave, hvor jeg setter opp fakler osv. Dessverre finner jeg ingen vei ut, og jeg har heller noen redskap som jeg kan bruke for å komme meg ut. Finnes det en slags ''spawn-knapp'' som gjør at jeg spawner på nytt eller noe sånt? Vil virkelig ikke grave meg ut med bare henda. Du kan prøve å ta selvmord ved å hoppe i lava eller hoppe ifra høyder. Ingen ting er og oppdrive atm, vil heller ikke miste 200+ redstone samt 30-40 diamonds. :S Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 http://www.minddesk.com/?page_id=243 Lenke til kommentar
Weir Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ingen ting er og oppdrive atm, vil heller ikke miste 200+ redstone samt 30-40 diamonds. :S Har du med deg tre så du kan lage en kiste du kan plassere tinga ned i og så ta selvmord og så ta med deg verktøy og finne kista? Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ingen ting er og oppdrive atm, vil heller ikke miste 200+ redstone samt 30-40 diamonds. :S Har du med deg tre så du kan lage en kiste du kan plassere tinga ned i og så ta selvmord og så ta med deg verktøy og finne kista? hadde han hatt tre så kunne han vel laget en hakke for å så grave seg ut? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Hepp, siden det har irritert meg lenge at det ikke er noen autorun key i minecraft, googla jeg edita et script så man får det. Det er for AutoHotKey som er gratis, her er koden (resten får dere finne ut selv): Trykker du mousebutton 4 (XButton1) (typisk en av scrollknappene) vil du løpe til du trykker på den eller W igjen, om W ikke er din framover knapp må du skifte "w" down/up til det du bruker. #IfWinActive ahk_class SunAwtFrame XButton1:: If not D { Send, {w down} D=1 } Else { Send, {w up} D=0 } Return #IfWinActive ; Edit, hadde glemt å fjerne noe bbcode, lol! Endret 6. oktober 2010 av arthoz Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Minecarts er bugga i smp... skal du bruke de må du spille singleplayer OK, får vente å en update da. Men angående chatten. Snakke med en venn, og han sa at jeg må trykke enter for å sende en melding-. Detter har jeg selfølgelig prøvd, men det ser ikke ut til å fungerer. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Minecarts er bugga i smp... skal du bruke de må du spille singleplayer OK, får vente å en update da. Men angående chatten. Snakke med en venn, og han sa at jeg må trykke enter for å sende en melding-. Detter har jeg selfølgelig prøvd, men det ser ikke ut til å fungerer. Noen som har noen ideer? Det er T. Hvis du stikker på Options kan du forandre hotkeys. Also: For de interesserte, hardwareinfo om serveren min: IBM HS20 blade Dual Xeon 3.4GHz 4GB RAM RAID1 74GB U320 SCSI HDD 100Mbit Internet connection Sponsored by Opera Software ASA Endret 6. oktober 2010 av Sub-Lock Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ingen ting er og oppdrive atm, vil heller ikke miste 200+ redstone samt 30-40 diamonds. :S Har du med deg tre så du kan lage en kiste du kan plassere tinga ned i og så ta selvmord og så ta med deg verktøy og finne kista? Gravde meg ut med henda, var en letteste og se lyset igjen. Nå gjelder det bare og finne veien hjem igjen. (Lol, det her høres ut som et eller annet dårlig eventyr) Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Lykke til! Men du har jo såpass mange diamanter at du har redskapene til å bygge deg opp igjen om du ikke finner veien Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 http://www.minddesk.com/?page_id=243 Eg laga skissa for tårnet i Qubicle, blei ganske bra syns eg Den enorme statuen av meg i bakgrunnen er laga av ein rumenar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Zombier, Skelett og Creepere bare elsker huset mitt.. Var rundt hele huset og hoppa :!: Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Minecarts er bugga i smp... skal du bruke de må du spille singleplayer OK, får vente å en update da. Men angående chatten. Snakke med en venn, og han sa at jeg må trykke enter for å sende en melding-. Detter har jeg selfølgelig prøvd, men det ser ikke ut til å fungerer. Noen som har noen ideer? Det er T. Hvis du stikker på Options kan du forandre hotkeys. Ja, men for å sende selve meldinga må man trykke enter. Det ser forresten ut til å fungere nå. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Fins det ein map-editor som kan "kutte vekk" og lime inn chunks? Skulle gjerne hatt eit lavt map, men med normalt terrengt. Senke alt terrenget+havnivået, slik at det blir meir plass å byggje på i høgda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå