fredes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hvis jeg bytter ut tilstand med utgang. Da blir det vel klart? LÅS - Utgangen endres tvert når inngangen endres. VIPPE - Utgangen endres først når inngang er høy samtidig som det kommer en positiv klokkeflanke. I oppbyggingen består en vippe rett og slett av flere sammensatte låser. For å komplisere(?) det enda mer kan man også klokke en LÅS. Denne vil endre utgangen etter inngangen så lenge klokka er høy. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Nei, jeg skjønner tilstand helt fint, jeg Det som for meg forvirrer konseptet her er følgende: I en RS NOR-port er tilstand 0 når begge innganger er 0. Dersom det kommer en puls på inngangen, endres tilstanden. Men dette er som sagt en puls, og ikke en konstant strøm. Derfor vil "inngangen endres" i mitt hode så snart pulsen er omme og S går tilbake til 0. Dermed endres inngangen, men tilstanden endres ikke før det kommer et resetsignal. Uansett - dette er vel det minste problemet mitt i MineCraft akkurat nå, om jeg bruker en vippe eller en lås Poenget er at porten gjør det jeg vil Lenke til kommentar
fredes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Nå har jeg kanskje dratt det off topic litt lenge. Beklager det! (selv om det strengt tatt er relevant for spillet ) Det virker som om du overser konseptet med klokka. Ikke at jeg ikke tror du vet hva det er , men bare for å forklare det likevel. Det er et sekvensielt styresignal som tilstandsendringer retter seg etter. Antall innganger og deres funksjon er irrelevant i denne sammenhengen. Se for deg en boks med én inngang og I = U. For en lås så vil U endre seg etter I instant. For en vippe, derimot, vil U endre seg først når det kommer en positiv klokkeflanke. Det betyr altså at en vippe som får en endring på inngangen like etter en høy klokkeflanke må vente til neste flanke før endringen inntreffer. Det forutsetter naturligvis at inngangen fremdeles er høy. En klokket lås endrer utgangen til å matche inngangen SÅ LENGE klokken er høy. I samme scenario som for vippen vil endringen på utgangen skje selv om flanken er passert, fordi låsen kan endre sin tilstand fritt så lenge klokken er høy. På hver positive klokkeflanke ser vippen på sin tilhørende sannhetstabell. Hvis R er høy, vil utgangen gå lav. Kan vel stoppe mitt bidrag til avsporingen der, med mindre du har noen spesifikke spørsmål til forklaringen. Endret 5. oktober 2010 av fredes Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Nei, nå sitter det Det eneste problemet mitt nå: Jeg trenger en AND-gate med tre inputs - minecraftwiki har bare varianter med to inputs. Fins det en kompakt AND med tre inputs, eller må jeg sende to input inn i en AND og deretter out fra den inn i en ny AND sammen med tredje input? Også: Den øverste AND-gaten fra wiki (A i dette bildet) Virker som en OR-gate. B fungerer derimot utmerket. Dessuten har B den fantastiske fordelen at det ikke er noe problem å lede inn B-innputet fra lavere punkt (MC og GO går i "kanaler" under de andre portene) Endret 5. oktober 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
fredes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Sånn. Det er vel det du beskriver. AND-gaten fungerer tydeligvis som den skal i simulatoren. Sikker på at du har koblet riktig? Endret 5. oktober 2010 av fredes Lenke til kommentar
fredes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) En annen variant. Muligens mer kompakt. Denne er vel rimelig lik den i posten over. Min sparer litt plass i bredden. Endret 5. oktober 2010 av fredes Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Jeg får ikke systemet til å virke, av en eller annen grunn. I mitt oppsett, når GO-spaken dras tilbake til 0 så skal dørene lukkes. Det gjør de ikke. IDCx og MC går i samme AND, og out fra den går inn til en ny AND med GO. Ser ut som noen av egenskapene til redstone gjør at noe wire forblir powered selv etter at en knapp slippes. Selv om systemet fungerer på papiret og ordentlige elektroniske komponenter ville gjort jobben, tror jeg det kan være noe rart her. Uansett, tilbake til tegnebordet (redstone sim). Hva er lever i redstone sim? EDIT: Dette er ufattelig merkelig. I Redstone SIM funker oppsettet helt utmerkeet (jeg koblet bare opp IDC1 av de individuelle, og alle master switchene) Endret 5. oktober 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Videre sliter jeg med å forstå hvordan man legger over/under wire (altså kryssende) i Redstone simulator. Men jeg har uansett fått proof of concept, så dette SKAL virke, så fremt jeg klarer å konstruere dette skikkelig. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Så vidt eg har forstått det så blir alle fakker omgjort til en lanterner, inkludert de som ligger i kister? Lenke til kommentar
fredes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Videre sliter jeg med å forstå hvordan man legger over/under wire (altså kryssende) i Redstone simulator. Den i midten er 1, de to på hver side er 2. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Nå er bildet av den andre AND med tre innganger borte? Lenke til kommentar
fredes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Her er det igjen. Rekkefølgen har litt å si når du setter inn torchene. Tror trikset var: de to side-torchene over og under, deretter torchen i midten og til slutt den grå wiren i midten. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Opplever at servern henger en del, f. eks når jeg graver sand så dukker blokkene opp igjen noen sekunder etter. Ping: ping minserver.dyndns.org PING hakonvli.dyndns.org (85.164.138.120) 56(84) bytes of data. 64 bytes from xxxxxxxxxx-xxxx.xx.online.no (xx.xxx.xxx.xxx): icmp_req=1 ttl=246 time=20.6 ms 64 bytes from xxxxxxxxxx-xxxx.xx.online.no (xx.xxx.xxx.xxx): icmp_req=2 ttl=246 time=26.1 ms 64 bytes from xxxxxxxxxx-xxxx.xx.online.no (xx.xxx.xxx.xxx): icmp_req=3 ttl=246 time=20.5 ms 64 bytes from xxxxxxxxxx-xxxx.xx.online.no (xx.xxx.xxx.xxx): icmp_req=4 ttl=246 time=21.4 ms 64 bytes from xxxxxxxxxx-xxxx.xx.online.no (xx.xxx.xxx.xxx): icmp_req=5 ttl=246 time=16.5 ms 64 bytes from xxxxxxxxxx-xxxx.xx.online.no (xx.xxx.xxx.xxx): icmp_req=6 ttl=246 time=22.1 ms 64 bytes from xxxxxxxxxx-xxxx.xx.online.no (xx.xxx.xxx.xxx): icmp_req=7 ttl=246 time=20.8 ms ^C --- minserver.dyndns.org ping statistics --- 7 packets transmitted, 7 received, 0% packet loss, time 6012ms rtt min/avg/max/mdev = 16.554/21.189/26.115/2.610 ms Er pingen min for høy, eller kan det være noe annet? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Pingen din er mer enn god nok, er serverload som er issue. Noe skjer på maskinen(serveren) som gjør at selve minecraft der ikke klarer å holde følge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Så vidt eg har forstått det så blir alle fakker omgjort til en lanterner, inkludert de som ligger i kister? Nei.. Fakler er fakler, men de varer ikke evig etter halloween patchen. Da må du lage lanterner for evig lys. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Så vidt eg har forstått det så blir alle fakker omgjort til en lanterner, inkludert de som ligger i kister? Nei.. Fakler er fakler, men de varer ikke evig etter halloween patchen. Da må du lage lanterner for evig lys. Er snakk om at nåværende fakler blir gjort om til lanterns. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Så vidt eg har forstått det så blir alle fakker omgjort til en lanterner, inkludert de som ligger i kister? Nei.. Fakler er fakler, men de varer ikke evig etter halloween patchen. Da må du lage lanterner for evig lys. Er snakk om at nåværende fakler blir gjort om til lanterns. Åja, har ikke fått med meg det jeg. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Notch har sagt det ja. Han er jo ikke dum. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 De nye lanternene overtar bare verdien til faklene. Skulle da tro at fakler i kister også blir omgjort til lanterner. Ville nok plassert ut en god del, dog, om du har tenkt å samle opp i forkant. For å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå