Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Hæh? Hva mener du? Det er en del filer , så det kan ta litt tid å kopiere, men det er vel snakk om max ett minutt ? Min save har 5-6000 filer. Tar en kopi av den hver gang jeg slår av spillet. Det tar 20-30 sekunder.

Som sagt; hva mener du? :p

Endret av fredes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kopierer save-filen min tar det rundt 3 minutter for 5 MB. Skjønner ikke hvorfor.

Defragmentere? Eller ikkje, har ikkje veldig peiling på slikt.

Når eg erstattar saven for serveren min med ein backup tar det rundt 3 minutt for 37MB.

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Mitt nåværende prosjekt er en Alcatraz-style cellblock hvor jeg programmerer døråpnere med redstone. Per nuh har jeg et system hvor man kan enten dra en spak ved hver dør for å åpne en dør, eller dra i en master-spak for å åpne alle dørene.

Har tenkt å utvikle systemet slik at man trykker på en knapp ved hver dør for å åpne den døren, har en knapp for å åpne alle dørene, samt en lockdown-spak som tvinger alle dørene igjen. Spekulerer masse på dette her om dagene ;)

(En ytterligere komplikasjon oppstår siden jeg er fast bestemt på at alle redstone wires og porter skal ligge skjult...)

Lenke til kommentar

Vel, eeeeh... Nå skal vi ikke bli FOR avanserte her, altså ;)

Eller, når jeg tenker over det er det vel ikke spesielt avansert å gjøre dette, det er bare å bytte ut OR/NOR-portene jeg har i dag med AND-porter. For å bruke knapper bør det imidlertid være Latches, som blir i 1-state selv etter at signalet fjernes (siden MC-knapper er Always Open og kun sender signal i 2 sekunder)

Begrensinger kommer dog opp iom at redstone wire på tiles rett ved siden av hverandre vil kobles sammen (altså må man ha minst 1 tile mellom hver knapp og får dermed et stort kontrollbord) og at man må ha en (dobbel) inverter for hver 15. redstone wire for at ikke ladningen skal lades ut.

Basically: følgende oppsett burde funke:

Kontrollbord: Består av 5 knapper (jeg har bare 5 celler) for hver celle og en spak for åpning. Hver knapp gir en charge til en AND-port som har sitt andre input fra spaken som skal åpne. Legg på et tredje input til en lockdown switch, som gjør at det er umulig å åpne dører om denne flikkes til AV. Man kan også lage en tredje switch som funker som generell åpning av alle porter. Kobles inn som OR på hovedkretsen, men må overkjøres av lockdown switch.

Also:

Dørbryter, Åpner, og Lockdown i en AND-port.

Lockdown og Master i en annen AND-port.

Output fra de to AND-portene til en OR-port, som gir output til døren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selve systemet bør ikke være så problematisk, nei. Er verre med plassen.

Kunne tenkt meg muligheten til å bygge kretser i blokker. En avansert arbeidsbenk der man kan bygge kretser, som vanlig, men inne i en blokk på AxB tiles. Eventuelt en output- og inputbus på hver av de 6 sidene, sånn at man kan kombinere flere blokker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selve systemet bør ikke være så problematisk, nei. Er verre med plassen.

Kunne tenkt meg muligheten til å bygge kretser i blokker. En avansert arbeidsbenk der man kan bygge kretser, som vanlig, men inne i en blokk på AxB tiles. Eventuelt en output- og inputbus på hver av de 6 sidene, sånn at man kan kombinere flere blokker.

Så på twitter at notch har tenkt på det, og synes det var en god idè :)

Lenke til kommentar

når man i multiplayer har gått så langt vekk at man ikke finner til bake, hva gjør man da? Nei jeg kan ikke dø, og heller har jeg ikke kompass. Er det noen måte å respawne på?

Om du spiller MP er det mulig du kan teleporte deg hjem med en kommando, om du spiller multiplayer kan du:

1. Dø, og miste alt du har.

2. Lage et kompass (krever én redstone og fire iron).

3. Bygge deg et høyt, lysende tårn, legge alt du har med deg i en kiste, dø og prøve å finne tilbake til tårnet ditt.

Lenke til kommentar

Er bare /home ja, så er man tilbake til starten. Forøvrig står sola opp i øst, går ned i vest og skyer går alltid nordover.

In other news, arthoz klarte å merge to av verdene jeg hoster ganske så bra, =) Info om server/verden kan leses via link i signatur.

Google-mappet blir generert as we speak og er ca. halvveis, så blir nok ca. 30min til før alt er klart.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Mast litt motet på det brettet jeg hadde nå. Fant en gigantisk hule inni fjellet med alt av matriale. Plukket med meg mye, og greide å falle uti lava, og mistet alt jeg hadde samlet. Noen måte å "jukse" på? Er nesten ikke jern igjen i den svære hulen. Men moro alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...