Unlimited LTD Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Alle disse forskjellige teknikkene for å optimalisere gruvedriften er litt rare synes jeg. Er det ingen som har tenkt på hvor mye du finner av gull, jern og diamant er direkte avhengig av hvor mange blokker du ser, altså hvor mange blokker du graver frem, og det alene. Så da vil du minimere tiden du bruker på å gjøre noe annet. Da vil det være mest effektivt å bare grave rett frem. Når du møter lava snur du og går en annen vei. Poenget er vel egentlig at du vil skaffe mest mulig, på kortest mulig tid, på minst mulig område. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Endret 3. oktober 2010 av Smeltelim Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Gi meg en uke til så skal jeg vise dere pyramide, jeg. Har holdt på i 4 dager med å flate ut et område og er bare litt mer enn halvveis. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Saven min ble korrupt, mistet en ukes arbeid. Veldig behagelig Lenke til kommentar
Lange Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Må ikke bli for tilknyttet saven sin. De kan bli korrupt i nye versjoner. Men backups er lurt uansett. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Da kjøper jeg spillet etter å ha spillt offline i 3 uker. Hvilke servere bør jeg joine? Noen her på forumet, som jeg kan joine? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Da kjøper jeg spillet etter å ha spillt offline i 3 uker. Hvilke servere bør jeg joine? Noen her på forumet, som jeg kan joine? Les i førstetråden da. Står jo i emnetittel tilogmed. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Da kjøper jeg spillet etter å ha spillt offline i 3 uker. Hvilke servere bør jeg joine? Noen her på forumet, som jeg kan joine? Les i førstetråden da. Står jo i emnetittel tilogmed. Har sendt søknader nå. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har fått laget et fungerende display som viser siden av en terning. Ikke helt optimalt, er litt forsinkelse, men det funker i hvert fall. Det er litt unødvendig mye forsinkelse fordi jeg laget en platform slik at man ser displayet lett mens man velger input. Da ble det mye ekstra redstone wire. Har tenkt til å prøve og få den til å vise et tilfeldig tall 1-6 (strengt tatt 0-7, displayet bruker tre bit). Jeg har ingen god måte å få generert tilfeldige tall på, og jeg tror kanskje ikke det finnes en god måte. Har en ide på hvordan jeg kan få generert noen tall uten å spesifikt angi dem, men den er ganske dårlig for å få tilfeldige tall, veldig ineffektiv og treg. Noen bilder av displayet. Når spakene er mot venstre er de av, mot høyre så er de på. 0+0+0=0, og displayet viser ingenting. 0+2+1=3, og displayet viser tre. 4+2+0=6, og displayet viser seks. Logikken for å behandle input. Baksiden av displayet. Det var et lite prosjekt i seg selv å koble det uten at de ødelegger for hverandre. Jeg liker redstone. Går ann å bruke det til mer enn å få dører til å åpne seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Genialt... har selv brukt redstone til å lage en Tog-stasjon. Velg destinasjon Trykk på en knapp og vusj kommer en minecart forbi deg og når du kommer tilbake kommer det en vogn som resetter det. Men forøvrig kan du bare velge mellom 2 veier. Vet ikke hvordan jeg kan lage et bedre system. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Togstasjon, ja. God ide. Kanskje jeg skal prøve meg litt på det også, hadde vært kjekt å bare kunne bytte med noen knapper. Edit: typo Endret 3. oktober 2010 av Blodappelsin Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Finnes det noen enkel Redstone-guide for oss som er totalt noobs? Lenke til kommentar
Erav Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Finnes det noen enkel Redstone-guide for oss som er totalt noobs? ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 http://www.youtube.com/user/AlmtyBob Han viser deg hvordan du kan lage en enkel tog stasjon og forklarer nesten alt om redstone og hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_circuits Står en del der også. Litt om hvordan det virker, og hvordan man bygger diverse porter. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Fikk meg Minecraft i dag etter en venn anbefalte meg det. Er jo helt fantastisk Men finner ikke noe cole, har leitet inni huler både høyt og lavt. Vil så gjerne ha lys Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Litt gammelt bilde, snart ferdig med å legge til alle kistene. Så når jeg fortsetter å arbeide med borgen min, vil jeg alltid ha et sted å legge fra meg tingene mine. 1 rom til hakker, 1 rom til økser, et rom til spader. 2 kister til trehakker 2 kister til steinhakker 2 kister til gullhakker 1 kiste til diamant hakker osv ^^ Tok evigheter å bygge men snart ferdig nå =) 2 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Fyyyyy. Backup av save-files tar jo en evighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå