Weir Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ifølge Minewiki så tar det bare noen sekunder viss det er stort nok område og mye sol der du plantet treet. Utdatert. Det tar rundt 1-3 dagar in-game. Åh, er den det? :O Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Kan ta lengre tid hvis det er trangt. Har to treefarmer, og trær vokser mye kjappere på den ene hvor det er 5 tiles i mellom hvert plantet tre og på gress og utendørs, enn på de andre hvor det er plantet trær på annenhver tile, fakler på de andre, og under bakken. På den første er jeg enig i 1-3. På den andre virker det som 2-5. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Dersom vi får fallemmer i neste update, så kan plutselig gravel bli nyttig. Pressure plate i gulvet rett utenfor inngang trigger fallem som slipper ned masse gravel i hodet på den som står der og drukner denne. Alternativt at man faller ned i en bunnløs pit (ideelt å sette denne rett over en tunnel til the Void...) Hva? Da mister du jo loot... Nei, ha det slik at fallemmen slipper vann ned i enden av gangen, og drar dem nådeløst mot en kaktusfelle. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ja, din ide er bedre. Fallem til vannfelle er bedre enn fallem til Void. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Dersom vi får fallemmer i neste update, så kan plutselig gravel bli nyttig. Pressure plate i gulvet rett utenfor inngang trigger fallem som slipper ned masse gravel i hodet på den som står der og drukner denne. Alternativt at man faller ned i en bunnløs pit (ideelt å sette denne rett over en tunnel til the Void...) Hva? Da mister du jo loot... Nei, ha det slik at fallemmen slipper vann ned i enden av gangen, og drar dem nådeløst mot en kaktusfelle. Kaktusfelle, smart. Jeg sliter med å lage en skikkelig felle som gir loot, kanskje det er det som skal til. Gravel har i alle fall to ekstra bruksområder: 1: Lag et høyt tårn som du graver ned igjen. Når du har gjort det, har du fått endel flint. 2: For å drenere vekk hav og innsjøer, lag deg en plattform på overflaten og stå der og dump gravel eller sand uti. Vi fant ut dette, etter timevis med dykking og bygging under vann Endret 27. september 2010 av Avien Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Pocket mining, eller hva det nå het, var fantastisk lønnsomt. På en halv time fant jeg ufattelig masse Redstone, 64 iron, 10 gull, masse kull og 21 diamanter. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg fant 6 blokker med diamanter, nå er rommet mitt snart ferdig. Mangler bare to blokker med diamanter til =D Lenke til kommentar
Romis Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Noen som kan fortelle meg hvorfor en mine-cart vedsiden av et annet mine-cart spor booster den du kjører i? Det gir jo ingen mening. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Fordi at vognene er litt større enn en brikke, noe som gjør at de henger sammen. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Noen som kan fortelle meg hvorfor en mine-cart vedsiden av et annet mine-cart spor booster den du kjører i? Det gir jo ingen mening. Det er en bug. Minecartene dytter på hverandre. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Det samme prinsippet kan utnyttes til å lage automatiske track switchers: En wooden pressure plate vil trigges av en hvilken som helst minecart (mens en i stein kun trigges av en minecart med player eller mob oppi), og man lager da en sving og setter platen på "innsiden" av svingen. Jeg har brukt det i mitt automatiske system hvor jeg sender et tog med to storage carts og en powered cart opp, og så blir storage cartene igjen mens powered carten kommer ned til gruva etterpå. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Tenkte jeg skulle si fra her at jeg har addet noen nye brukere til serveren min, men også oppdatert tråd-tittel og førstepost om at serveren er stengt for nye brukere for en stund. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 En film som jeg gjorde opptakene til for over en uke siden følger. Merk at jeg ikke har lagd mye film før og at dette er min første film med Power Director, så vær snille p.s. fullscreen og 720p anbefales. http://www.youtube.com/watch?v=MuP8dFsmUv8 edit: la ut en HD versjon. Fett med videoklipp fra serveren min /Griznah aka Sub-Lock Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Ifølge Minewiki så tar det bare noen sekunder viss det er stort nok område og mye sol der du plantet treet. Utdatert. Det tar rundt 1-3 dagar in-game. Så hvis jeg vil plante trær under bakken tar jeg bare med meg litt jord og en sapling så jeg good to go? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Ifølge Minewiki så tar det bare noen sekunder viss det er stort nok område og mye sol der du plantet treet. Utdatert. Det tar rundt 1-3 dagar in-game. Så hvis jeg vil plante trær under bakken tar jeg bare med meg litt jord og en sapling så jeg good to go? Trenger vel lys...? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Ta med deg et par fakler også, SÅ er du good to go. Du må imidlertid ha nok plass i høyden, og en fin regel da er "se rett opp og grav ut så langt du rekker" - Dette er avstanden +1 block som et tre trenger. Lenke til kommentar
Edit00r Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hvordan finner jeg diamant? Har leta lenge, men klarer det bare ikke. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 jeg skal lage to dører som som skal bli styrt av en spak. den ene skal være oppe når den andre er lokket.(for at monstere ikke skal komme inn i huset). det som er problemet er at begge oppfører seg likt. så begge er enten oppe eller igjen. hvordan kan jeg få en fakkel til å være slokket når "strømmen" ikke er på og når strømmen er på så lyser fakkelen? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Du må lage en inverterer. Wikien har masse info om dette. Porter, inverterere osv... er et såpass stort tema at du må nesten sette deg grundig inn i hvordan redstone virker. Spesielt torches. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå