Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Du er ikkje aleine :(

Eg får heilt klaustrofobi i grottene om eg veit det kan kome ein edderkopp og drepe meg når som helst. Går fint å vere i ope terreng med 20+ monster, men grotter er uaktuelt.

Hmmm, da er det ikke rart at du ikke har lyst til å prøve mazen jeg lagde inni pyramiden på serveren din ^^

forresten kunne du gi et estimate på når serveren er oppe fra tid til tid? ^^;;

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1:Naviger til http://www.minecraft.net/

2: lag konto på http://www.minecraft.net/

3: klikk på "buy now!"

4:last ned minecraft.exe

5:se på at det sosiale livet ditt viskes sakte men sikkert bort :tease:

PS: Betalingen tar litt tid atm pga stor belastning ;)

Edit:

Omg tok tall fra minecraft.net og la sammen og fant ut at notch tjente ca 26650kr i timen de siste 24 timene :ohmy:

since when fikk du og jeg et liv xD?

Lenke til kommentar

Definer "Liv" :p

Jeg er våken ca 16-18 timer i døgnet. 8 av disse er jeg på jobb. En time går med til å gå til og fra jobb. 1 time på ettermiddagen til matlaging og spising. De resterende 6-8 timene skal jeg:

a) Spille Minecraft

b) Spille Football Manager

c) Se på serier/filmer

d) Holde dama fornøyd

Det er et hardt liv, altså.

Lenke til kommentar

1:Naviger til http://www.minecraft.net/

2: lag konto på http://www.minecraft.net/

3: klikk på "buy now!"

4:last ned minecraft.exe

5:se på at det sosiale livet ditt viskes sakte men sikkert bort :tease:

PS: Betalingen tar litt tid atm pga stor belastning ;)

Edit:

Omg tok tall fra minecraft.net og la sammen og fant ut at notch tjente ca 26650kr i timen de siste 24 timene :ohmy:

Takk for en dummy guide. Jeg var visst på feil side. Har nå betalt respektable 10 Euro, og da er det kun EN ting som gjenstår , å laste ned klienten. Men, ligger "minecraft.exe" fila. Når jeg går inn på nedlastingssiden finner jeg bare multiplayer?

http://www.minecraft.net/download.jsp

Lenke til kommentar

Du skal være på riktig side der, altså. Mulig du må vente til PayPal-transaksjonen bekreftes (10-15 minutter), for det er to forskjellige /download.jsp om du er logget inn med bekreftet betalt konto eller bare registrert konto uten å ha betalt.

Evt dobbeltsjekk at du er logget inn (oppe i høyre hjørne står det enten "Log in - register" eller "Logged in as *nick* - Log out").

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Du skal være på riktig side der, altså. Mulig du må vente til PayPal-transaksjonen bekreftes (10-15 minutter), for det er to forskjellige /download.jsp om du er logget inn med bekreftet betalt konto eller bare registrert konto uten å ha betalt.

Evt dobbeltsjekk at du er logget inn (oppe i høyre hjørne står det enten "Log in - register" eller "Logged in as *nick* - Log out").

Linken er der nå. Hadde aldri falt meg inn. Takker og bukker! Nå får jeg se hva all dette bråket handler om :D

edit: Ehm. Jeg fikk lasta ned riktig fil, logget meg inn men merker ingen forskjell fra gratis versjonen jeg prøvde igår. De samme "savene" ligger der til og med.

Hvordan vet jeg at jeg har riktig versjon og hva skal man egentlig gjøre i dette spillet?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Den gratisversjonen som har ligget ute de siste dagene er fullversjonen. Årsaken til at det har vært gratis, er at serveren som .net ligger på er overbelastet. For å fortsette og spille nå må man imidlertid ha betalt.

Tidligere var det Creative mode som var gratis, dette er en modus med ubegrensede blokker, ingen mobs (dyr/fiender), og ingen crafting (altså ingen verktøy eller lignende).

Lenke til kommentar

Fant nettopp denne Android Appen. Virker ganske bra! :thumbup:

http://www.appbrain....acoders.mcanary

har lurt på hvilken tlf jeg skal ha, og HTC desire Z står høyt på listen.

og med denne appen så MÅ jeg jo ha android på mobilen :D nesten så jeg utsetter kjøp av hardware til ny gaming pc, for å kjøpe HTCen, for å ha den appen så det blir lettere å crafte :p

det at den kan ringe, sende sms/mms osv kommer jo bare som ett tillegg :p

Lenke til kommentar

Ok, så det var den siste versjonen ja. Takk for bekreftelsen.

Men ok, nå har jeg fyrt opp spillet. Jeg ser noe fjell med trær , litt vann her og der. Hva i huleste er det man skal gjøre? Hørte man skulle bygge noe greier før det ble mørkt?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Men ok, nå har jeg fyrt opp spillet. Jeg ser noe fjell med trær , litt vann her og der. Hva i huleste er det man skal gjøre? Hørte man skulle bygge noe greier før det ble mørkt?

Hogg ned nærmeste tre med hendene og samle inn en saklig mengde blokker, deretter er det å lage seg noe shelter, enten i toppen av et tre eller i en liten hulegang slik at du kan fortsette å jobbe om natta. Kull må du også finne og lage fakler av, slik at du kan holde shelteret ditt opplyst (hvis ikke risikerer du at monstre spawner).

Lenke til kommentar

Hogg ned nærmeste tre med hendene og samle inn en saklig mengde blokker, deretter er det å lage seg noe shelter, enten i toppen av et tre eller i en liten hulegang slik at du kan fortsette å jobbe om natta. Kull må du også finne og lage fakler av, slik at du kan holde shelteret ditt opplyst (hvis ikke risikerer du at monstre spawner).

Greit. Skal gjøre det. Men , hva mener du med "fortsette å jobbe" om natta?Med å bygge huset større?Og er det bankers at man dør om natta uten shelter?

Lenke til kommentar

Greit. Skal gjøre det. Men , hva mener du med "fortsette å jobbe" om natta?Med å bygge huset større?Og er det bankers at man dør om natta uten shelter?

Well, it's more or less guaranteed, hvis du ikke er veeeldig rask :p

Problemet er vel mer det at hvis du bygger deg opp i ei trehytte så kommer det til å være ganske kjedelig å sitte der og vente på at sola skal komme opp. Beste er å lage seg en pickaxe av tre, hogge seg inn i et fjell (gjerne hvor det er kull) og så lage pickaxe av stein som du kan kose deg med gjennom natta, er vel egentlig bare å sette igang gruvedriften fra første stund, men det er jo opp til deg.

Hmm, lasta ned nyeste klienten og har nå mista lyden ingame, noen som har samme problemet?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Well, it's more or less guaranteed, hvis du ikke er veeeldig rask :p

Problemet er vel mer det at hvis du bygger deg opp i ei trehytte så kommer det til å være ganske kjedelig å sitte der og vente på at sola skal komme opp. Beste er å lage seg en pickaxe av tre, hogge seg inn i et fjell (gjerne hvor det er kull) og så lage pickaxe av stein som du kan kose deg med gjennom natta, er vel egentlig bare å sette igang gruvedriften fra første stund, men det er jo opp til deg.

Hmm, lasta ned nyeste klienten og har nå mista lyden ingame, noen som har samme problemet?

haha. wow. For en spillide. Skal prøve meg på å lage shelter da.

Jeg har heller ikke lyd nå forresten.

Lenke til kommentar

Day 1:

Punkt 1: Slå ned et tre. Gjør om trestammen til plankeblokker (i inventory legger du dem bare på crafting-griden)

CraftingPlanksIO.png

Punkt 2: Sett 4 plankeblokker i hver sin crafting-plass i 2x2 slik at du får crafting table, som gir et 3x3-grid

CraftingWorkbenchIO.png

Punkt 3: Sett 2 plankeblokker over hverandre i en 2x1-grid, som gir deg 4 pinner.

CraftingSticksIO.png

Punkt 4: Lag en spade og en hakke:

CraftingPickaxesIOanim.gif

CraftingShovelsIOanim.gif

(bildene er fra minecraftwiki og viser alle materialer du kan bruke til å lage verktøy. Du har sikkert bare planker akkurat nå, dog. Solidere materialer kan brukes flere ganger før de går i stykker)

Punkt 5: Finn noen steinblokker med svarte flekker i, slik:

0.jpg

Dette er kull, som du bruker til fakler:

CraftingTorchIO.png

Punkt 6: Nå er det sikkert ganske sent på dagen. Grav en grop med spaden din, 3x3x3. Sett inn jordblokker i taket. Lys opp med fakler. Bestem deg for om du vil grave videre fra den nye hulen din, eller vente på dagslyset og gå ut igjen.

Punkt 7: ???

Punkt 8: PROFIT

Resten av crafting recipes kan du finne selv, eller du kan se på

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...