Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som kunne tenkt seg å skrive for en uoffisiell norsk nettside om Minecraft? Jeg og brukeren Mafigo holder på å sette opp en norsk side for minecraft og norske minecraft servere og det hadde vert spennende om noen flere med kjennskap (og kjærlighet) til minecraft kunne tenkt seg å blitt med. Det hele er selvsagt på frivillig basis og det er ingen form for betaling involvert.

blir gjerne med

Lenke til kommentar

Vi venter på svar fra Notch/Mojang Specifications angående det å registrere domenenavn som inneholder "minecraft". Så fort vi har fått klarert hva de er komfortable med registrerer vi et domene, mest sannsynlig minecraftnorge.net.

Det vi er på utkikk etter er noen som har lyst til å skrive om minecraft. Det kan være en enkelt sak eller det kan være flere - så lenge det er minecraft-relatert er det stort sett fritt frem.

Vi har ikke noen klar strategi på hva vi vil med nettstedet enda, men det er en wordpress-løsning der vi tenker å legge ut poster/artikler som kan være interessante for alle som liker minecraft. Vi håper å kunne få samlet og formidle mye info omkring minecraft og norske minecraft-servere og spillere på ett sted.

Selv tenker jeg å skrive noen artikler som tar for seg oppsett av alpha/classic servere for minecraft. Jeg tenker også å skrive en artikkel som tar for seg de norske alpha og classic serverene som finnes.

Lenke til kommentar

oh, minecraft tråd her. det har jeg ikke sett :D

her er litt av det jeg holder på med:

http://www.youtube.com/watch?v=mPvaHd1fmW0&hd=1

lite spørsmål: jeg har sett på minecraft forumet at det er forskjellige edit programmer som kan lastes ned, for og endre lanskap og sånt, noen har som har greie på dette?

jeg lager en havn og ut på vannet derfra vil jeg bare se vann, sånn at det ser ut som åpent hav. er det mulig og få fjerna landskap der med et sånt program?

skal jeg begynne og grave det vekk kommer det til og ta flere år :p

Edit* Feil link^^

Endret av MittParadoX
Lenke til kommentar

Vi venter på svar fra Notch/Mojang Specifications angående det å registrere domenenavn som inneholder "minecraft". Så fort vi har fått klarert hva de er komfortable med registrerer vi et domene, mest sannsynlig minecraftnorge.net.

Det vi er på utkikk etter er noen som har lyst til å skrive om minecraft. Det kan være en enkelt sak eller det kan være flere - så lenge det er minecraft-relatert er det stort sett fritt frem.

Vi har ikke noen klar strategi på hva vi vil med nettstedet enda, men det er en wordpress-løsning der vi tenker å legge ut poster/artikler som kan være interessante for alle som liker minecraft. Vi håper å kunne få samlet og formidle mye info omkring minecraft og norske minecraft-servere og spillere på ett sted.

Selv tenker jeg å skrive noen artikler som tar for seg oppsett av alpha/classic servere for minecraft. Jeg tenker også å skrive en artikkel som tar for seg de norske alpha og classic serverene som finnes.

Er det noe jeg elsker, så er det å skrive! Vil da nevne at den lengste historien jeg har skrevet, var på over 300 A4 sider. Sist uke skrev jeg ferdig et manus på 27 A4 sider. Jeg har også spilt Minecraft i flere måneder nå, og har min egen virtuelle server på www.webhuset.no , dedikert for Minecraft. Så ... Jeg har litt greie på alt innen Minecraft.

Men jaja. Dette ble nesten som en søknad da :p

Men som sagt, så blir jeg med jeg! :) (hvis dere vil ha meg med da)

Lenke til kommentar

Høres kjekt ut. Kan godt skrive litt for dere iblant :)

Lenke til kommentar

Trenger litt råd jeg. Har seg slik at omtrent hver eneste server jeg er inne på, er det ingenting som er perfekt. Ene serveren er det at jeg hele tiden mister ting i furnace, den andre at jeg ikke får hakket ut noe, eller plukket opp tingene jeg har troppet.

En ting som er noe felles, er at jeg kan ødelegge, men tingene kommer tilbake etter ett par sekunder.

Hva kan dette skyldes? Har fjernet .minecraft mappen en rekke ganger, men ingen løsning i det heller.

Lenke til kommentar

Trenger litt råd jeg. Har seg slik at omtrent hver eneste server jeg er inne på, er det ingenting som er perfekt. Ene serveren er det at jeg hele tiden mister ting i furnace, den andre at jeg ikke får hakket ut noe, eller plukket opp tingene jeg har troppet.

En ting som er noe felles, er at jeg kan ødelegge, men tingene kommer tilbake etter ett par sekunder.

Hva kan dette skyldes? Har fjernet .minecraft mappen en rekke ganger, men ingen løsning i det heller.

Furnacebuggen er kjent. Forsøk å klikke deg ut av smelteovnen og inn igjen. Etter 10-15 ganger, har du veldig ofte funnet igjen tinga. Når det gjelder å ikke få hakke ut ting, så er det antakelig ekstra sikkerhet, pga at autorisasjonsserveren på minecraft.net er nede. Når det gjelder plukkoppbuggen, så er det beste tipset å ha 3-4 ledige inventoryslots og scrolle mellom disse, mens du plukker opp ting.

Lenke til kommentar

Jeg må si at prosjektet til fargoth er svært spennende og håper alt går bra med Notch og domene blir up and running.

Har selv fått en liten sniktitt på siden og må si den virke lovende (uten og innrømme for mye her) Har det fått til et ganske bra system og løsning på flere av funksjonene på hjemmesidene. Seier bare gled dykk!

Håper en slik side styrke sammenarbeide mellom flere av dem norske serveren, seier ikke alle må sammenarbeide, men sammenarbeide på punkter som er svært viktig for alle serveren. Sikkerhet og at folk har det kjekt!

Som jeg har sagt tidligere vil jeg mer en gjerne hjelpe til med å skrive litt :thumbup:

Håper alt går bra!

Lenke til kommentar

Jeg var tidligere med på å være anmelder (jada, vet jeg suger) for en side som heter gamerstep.net

Fin side, men ble aldri noe veldig stort noe, så har dårlig erfaring med sånt. Foretrekker å bruke 10-20 timer på å lage playthrough (spille/filme, og rendere), fremfor å kanskje bruke 2-3 timer på en anmeldelse.

Har "planer" (blir nok ikke noe) å lage "day 1,2,3,4 osv" i minecraft. dette er fordi jeg har oppdaget at dagene er forbanna korte. Tenkte å bruke 24's "..takes place between 9am and 10am" men da jeg tar en dag av gangen, kan jeg ikke :( En time i spillet er vel 1 sek ca..

Lenke til kommentar

Hva er greia med dette spillet, MÅ man være tilkoblet internet for å kunne spille det? Ser ut som et fett spill å spille på netbooken på vei hjem , men det blir jo uaktuelt hvis man MÅ ha nettilgang?

Man må ikke være tilkoblet internett for å spille singleplayer. Av personlig erfaring vil jeg ikke anbefale å spille spillet med touchpad, men har du en relativt ny laptop (krever litt) og med deg mus, kan det fungere.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

@Fargoth

Kunne tenkt å være med på den skrive greia..

har lyst til å skrive opp noen tutorials osv. sånn at det er mulig for nybegynnere å få litt hjelp på

hva som er kult/brukbart å bygge

ex. Mobkiller, Minecartbooster, Gruvestrategier osv.

Endret av silinox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...