Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minecraft ligner ting du har sett tidligere. Med sin 8-bitsgrafikk ser det ut som et 3D-spill fra tidlig 90-tall, og byggesteinene gir assosiasjoner til Lego. http://www.forskning.no/blog/spillforsk/258877

 

Så vidt jeg husker er 8-bit 2^8 farger altså 256. Noe som så absolutt har noe med grafikk å gjøre.

 

"Minecraft doesn't have 8bit graphics since it doesn't use a 8bit Graphics Engine.

It uses pixelated textures applied to cubes rendered with a Like Voxel Type Engine."

 

Yeah, no.

Det kan kanskje minne om eit spel frå 90-talet, men det er langt i fra korrekt å beskrive det som 8bit. Og 8bit var mest på 80-talet, i NES o.l.

 

Ellers er minecraft gøy for meg pga mange ting, for eksempel den enorme verda, at du berre kan gå og gå og gå, og ikkje nå nokon ende.

Det er alltid kjekt å oppnå noko i eit spel. Du arbeidar mot å vere trygg frå monster og å bygge kreative byggverk. Akkurat som lego, berre ubegrensa, og med mindre stygge bionicles ;)

Lenke til kommentar

Hvis du kun ser på grafikk i et spill er du enda en av de ekle bro-gamerne som bare tar seg til takke med MW2 der de sitter seg i et hjørne og booster seg opp i poeng for å kunne skryte av det senere.

 

Bare kom deg til helvete ut hvis du bare skal klage endeløst over ting overhodet ingen i tråden bryr seg om :)

Lenke til kommentar

ATS for minecraft v.03

 

Changelog:

 

 

 

v.0.3

- Decided to go down in texture resulution, to support animated fire and water. Also now supports Brick and gold blocks. Will increase texture size again, if Notch fixes high resolution texture support.

- Due to this, many textures needed to be reworked.

- Made brand new textures for brick, steel door and crafting table.

ATS for minecraft v0.3.rar

Endret av Avien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du kun ser på grafikk i et spill er du enda en av de ekle bro-gamerne som bare tar seg til takke med MW2 der de sitter seg i et hjørne og booster seg opp i poeng for å kunne skryte av det senere.

 

Bare kom deg til helvete ut hvis du bare skal klage endeløst over ting overhodet ingen i tråden bryr seg om :)

 

Gidder du å vise til det inlegget hvor jeg har skrevet at grafikk er det viktigste i ett spill? Her er det du som er forhåndsdømmende og usaklig. Når det kommer til personlige preferanser så kan jeg ikke fordra MW2 og spiller heller klassiske spill som Heroes3 eller WC3 any day.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...