Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fært da så mye motstand jeg møtte her da. Er Minecraft spillere spesiellt aggresive eller noe? Uansett så lurte jeg egentlig på hva som gjør dette så attraktit (det må jo være noe siden så mange spiller det), selv om grafikken er såpass dårlig. Kunne hatt lyst til å prøve det selv.

Lenke til kommentar

Fært da så mye motstand jeg møtte her da. Er Minecraft spillere spesiellt aggresive eller noe? Uansett så lurte jeg egentlig på hva som gjør dette så attraktit (det må jo være noe siden så mange spiller det), selv om grafikken er såpass dårlig. Kunne hatt lyst til å prøve det selv.

 

Grafikken er ikke dårlig, det har en bestemt stil som passer perfekt (finnes også texture packs som forandrer look mye), ellers er Minecraft for meg omtrent det samme som Lego, bare at om jeg skulle ha skaffet meg lego nok for å lage alle tingene jeg gjør kostet meg flere tusen kroner =)

 

Du kan teste (gamle/enkle) versjoner minecraft på www.minecraft.net uten å måtte betale

Lenke til kommentar

Så, hvordan graver dere tunneler? 3x3, 2x2, 1x2 eller hva? Har etterhvert blitt "glad" i å grave ut store haller der det er stolper på hver fjerde tile (altså stolpe blank blank blank stolpe blank blank blank stolpe) i to retninger, slik at det blir ganske mange stolper. I den største hallen er det per nå 4 stolper hver vei (lengde, bredde OG høyde. Totalt er hallen altså 20x20x20 sånn omtrent)

Lenke til kommentar

Personlig i den nåværende saven jeg har i single player så har jeg gravd en lang trapp nedover som starter med ca 10 i bredden og som til slutt ender i en 2x2 gruve sjakt i omtrent 3 min før du ender opp i mitt nåværende projekt med å grave ut en kjempe hall for å få til den "boss room" feelingen jeg vokste opp og fryktet i mine tidligere dager.

 

Et annet side projekt endte med at jeg lagde en "courtyard" av noe slag i rettningen 50x70 som jeg ikke helt hva jeg skal bygge på for nå, men det som er moro er at man får ideer mens en graver :D

Lenke til kommentar

Terraformingen jeg opererer med ute innebærer at jeg stabler opp alt jeg har av dirt og gravel for å lage utendørs parker. Funker relativt ok. Har også en nokså stor skog som gir meg alt jeg trenger av ved.

 

Terraformingen jeg opererer med ute innebærer at jeg stabler opp alt jeg har av dirt og gravel for å lage utendørs parker. Funker relativt ok. Har også en nokså stor skog som gir meg alt jeg trenger av ved.

Lenke til kommentar

Alle ler når de ser grafikken. Ingen ler når de ser hvor mye Notch har solgt og hvor mange som spiller det.

 

I tillegg er underholdnings faktoren det største jeg har opplevd i et spill siden BC2 eller TESIV: Oblivion. Har garantert tilbrakt godt over 100 timer i Minecraft.

Jeg lo også hardt av folk som gadd spille noe med så dårlig grafikk. Så satte jeg opp server for venner, men så måtte jeg prøve spillet selv også..da var det gjort:P

Lenke til kommentar

Eg holder på å lage en vollgrav i mitt nye store lille slott. Så hva anbefaler dere hva eg skal ha oppi? Vann eller lava? :D

 

 

Edit: Eg skulle plassere noen fakkler på toppen av slottet mitt (om natta). Og gjett hvem som stod der oppe: To skjeletter. Eg kom meg nesten ikke ned med livet i behold. :O

Endret av Luemannen
Lenke til kommentar

tror de aller aller fleste folkene som spiller dette har vokst opp med lego :p

Haha! Tror nok det er fellesnevneren, ja.

 

Så, hvordan graver dere tunneler? 3x3, 2x2, 1x2 eller hva? Har etterhvert blitt "glad" i å grave ut store haller der det er stolper på hver fjerde tile (altså stolpe blank blank blank stolpe blank blank blank stolpe) i to retninger, slik at det blir ganske mange stolper. I den største hallen er det per nå 4 stolper hver vei (lengde, bredde OG høyde. Totalt er hallen altså 20x20x20 sånn omtrent)

Det kommer helt an på om jeg skal lete etter mineraler, eller grave underjordiske haller. Om det er mineraler jeg leter etter graver jeg slik at det ikke er mulig å gå glipp av noe som helst.

Lenke til kommentar

Hva er det dere ser i dette spillet? har ikke prøvd det så burde egentlig ikke uttale meg, men jeg skjønner ikke hvor så mange spiller dette spillet. det er tross alt 8-bit.

 

Fail troll is troll.

Og nei, du burde ikkje uttale deg. Og nei, det er ikkje 8bit. 8bit har ingenting med grafikk.

 

Minecraft ligner ting du har sett tidligere. Med sin 8-bitsgrafikk ser det ut som et 3D-spill fra tidlig 90-tall, og byggesteinene gir assosiasjoner til Lego. http://www.forskning.no/blog/spillforsk/258877

 

Så vidt jeg husker er 8-bit 2^8 farger altså 256. Noe som så absolutt har noe med grafikk å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...