Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har surra litt rundt i singleplayer og bygd meg en hule med diverse dører og fakler. Har gravd og gravd og utforska gruver i nærheten på måfå. Finner ingen andre mineraler enn stein og ymse steintyper og kull. Er det ekstremt sjeldent med eldere metaller?

 

Hva med helsa. Ser man kan bygge en ovn. Smelta en masse stein på et annet savgame og fikk en annen type lysere stein. Skjønner ikke helt hva man skal bruke den til.

 

Hva lønner seg: Grave dypt og lenge og langt inn på et sted, eller utforske andre eksisterende gruver for å se om man finner noe mer spennende der?

 

Skikkelig artig spill, men må nå google en del for å finne ut hva man skal gjøre...

 

Har dere andre fått laget dere noen armour eller bedre våpen? Krever vel at man finner jern og gull? Har også fått laget meg en spade i tillegg til øks og hakke. Når fungerer spaden bedre enn hakka?

 

Trodde første gangen jeg spilte at det var helt trygt om dagen, men jaggu kom det ikke en grønn fyr og sprengte meg/slo meg i filler, har skjedd et par ganger senere også. Selvmordsbomber?

Lenke til kommentar

Har surra litt rundt i singleplayer og bygd meg en hule med diverse dører og fakler. Har gravd og gravd og utforska gruver i nærheten på måfå. Finner ingen andre mineraler enn stein og ymse steintyper og kull. Er det ekstremt sjeldent med eldere metaller?

 

Hva med helsa. Ser man kan bygge en ovn. Smelta en masse stein på et annet savgame og fikk en annen type lysere stein. Skjønner ikke helt hva man skal bruke den til.

 

Hva lønner seg: Grave dypt og lenge og langt inn på et sted, eller utforske andre eksisterende gruver for å se om man finner noe mer spennende der?

 

Skikkelig artig spill, men må nå google en del for å finne ut hva man skal gjøre...

 

Har dere andre fått laget dere noen armour eller bedre våpen? Krever vel at man finner jern og gull? Har også fått laget meg en spade i tillegg til øks og hakke. Når fungerer spaden bedre enn hakka?

 

Trodde første gangen jeg spilte at det var helt trygt om dagen, men jaggu kom det ikke en grønn fyr og sprengte meg/slo meg i filler, har skjedd et par ganger senere også. Selvmordsbomber?

Det er ikke ekstremt sjeldent. Jo mer du leter, jo mer finner du. Det er likevel bestemt at noen mineraler ikke finnes over en viss høyde. Ergo må du grave NED for å finne jern, gull, diamanter, o.l.

 

Det er vel egentlig bare av kosmetiske grunner. Den flate steinen kan se litt finere ut noen steder om du bygger osv.

 

Begge deler kan lønne seg. Litt usikkert på det området igrunn. Det er for øvrig noen gravemetoder som er mer effektive enn andre. Lete i huler kan være bra, men der kan du finne igjen finne mobs.

 

Du burde ikke lage verktøy av gull, det fungerer dårlig. Jeg har et stålsverd og et par diamanthakker (best). De varer mye lenger enn de du lager av stein. Hvilke verktøy som fungerer best, spørs på hva du skal grave. Om du graver jord er spaden førstevalget, hakker du stein er hakken best, for trær er øksa best.

 

Hehe, ja. De kan være noen jævler iblant! Er noen av de som overlever natten.

 

Jeg tviler litt, men skal ikke si det for sikkert. Uansett bør du ha ekstern mus, siden touchpad er umulig.

UMULIG er det vel ikke, men kanskje ikke helt å foretrekke.

Lenke til kommentar

Lagger iallefall som bare f på skolepc. Skulle ikke to ett så pixelert (men awesome) spill skulle lagge.. får da 1000 fps hjemme.. Har ikke prøvd full-versjon der tho.

 

Specs pl0x!

 

 

Operating System

MS Windows 7 Enterprise 32-bit

CPU

Intel Pentium T2390 @ 1.86GHz 42 °C

Merom 65nm Technology

RAM

2.0GB Dual-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)

Motherboard

LENOVO 8935A13 (None)

Graphics

Generisk PnP-skjerm @ 1280x800

Mobile Intel® 965 Express Chipset Family

Mobile Intel® 965 Express Chipset Family

Hard Drives

78GB Hitachi HITACHI HTS542580K9SA00 ATA Device (IDE) 30 °C

Optical Drives

MATSHITA DVD-RAM UJ-860 ATA Device

Audio

High Definition Audio-enhet

 

Lenke til kommentar

Lagger iallefall som bare f på skolepc. Skulle ikke to ett så pixelert (men awesome) spill skulle lagge.. får da 1000 fps hjemme.. Har ikke prøvd full-versjon der tho.

 

Specs pl0x!

 

 

Operating System

MS Windows 7 Enterprise 32-bit

CPU

Intel Pentium T2390 @ 1.86GHz 42 °C

Merom 65nm Technology

RAM

2.0GB Dual-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)

Motherboard

LENOVO 8935A13 (None)

Graphics

Generisk PnP-skjerm @ 1280x800

Mobile Intel® 965 Express Chipset Family

Mobile Intel® 965 Express Chipset Family

Hard Drives

78GB Hitachi HITACHI HTS542580K9SA00 ATA Device (IDE) 30 °C

Optical Drives

MATSHITA DVD-RAM UJ-860 ATA Device

Audio

High Definition Audio-enhet

 

 

Da er det grafisk ja! Tro det eller ei så trenger Minecraft en liten del av skjermkortet.

Lenke til kommentar

Det er ikke ekstremt sjeldent. Jo mer du leter, jo mer finner du. Det er likevel bestemt at noen mineraler ikke finnes over en viss høyde. Ergo må du grave NED for å finne jern, gull, diamanter, o.l.

 

Jern behøver man ikke grave ned for å finne, man finner det overalt der det er stein

Finner det nesten aldri jeg :blush:

 

Du finner mest jern i dype hulesystemer.

Lenke til kommentar

Sitter nå å gamer litt igjen. Har laget en hule med dør inn og diverse ganger. Har også en sinnsyk lang lodrett sjakt som en felle med dører i bunnen inn til hula. Trodde alt som datt ned der ville daue men dengang ei. Var en gris inni der nå. Drepte den og fikk et kjøttstykke. Regner med det kan stekes og spises og gir tilbake helse?

 

Så var det creepers. Var en jævel utenfor hula mi. Gikk bort til døra for å se nærmere på ham. Plutselig ekspolderte faenskapet. Skavtt som faen. Trodde ikke de kunne eksplodere når man var på hver side av en dør (tredør) så skal det sies at det så ut som 1/3av figuren var igjennom døra selv om den var stengt.

 

Hva trur dere om sjaktfella mi. Vil monstere som dette ned der dø pga fallet eller har ikke dyr og monstere damage pga fall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...