Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ha litt tålmodighet unge mann.

Om du jobber deg nedover med et greit tempo, og bygger/miner hele veien, så kan du sikre deg mot mange "fallgruver".

Jeg fylte akkurat inventory med 37x64 stone, på tide å fortsette på fortet litt, begynner å ta form nå.

Du har helt rett. Et spørmål: Er det lettere å finne metaller i huler eller kan man finne de like greit ved å grave gruver?

Lenke til kommentar

Du må ha litt tålmodighet unge mann.

Om du jobber deg nedover med et greit tempo, og bygger/miner hele veien, så kan du sikre deg mot mange "fallgruver".

Jeg fylte akkurat inventory med 37x64 stone, på tide å fortsette på fortet litt, begynner å ta form nå.

Du har helt rett. Et spørmål: Er det lettere å finne metaller i huler eller kan man finne de like greit ved å grave gruver?

Jeg har funnet det meste via egne gruver, men nå har jeg ikke utforsket så mange huler at det gjør noe, utenom de jeg graver meg inn ifra mine egne gruver.

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet en løsning på hvordan man kan bruke samme savefilene på to pc-er og flere. Altså at man spiller på world 1 på pc-en på stua, avslutter og fortsetter på samme save på bærbaren etc.. Dette krever to programmer.

Last ned og installer begge programmene. Lag en Dropbox konto eller logg på eksisterende.

Etter dropbox er installert, åpne Dropbox Folder Sync og trykk "Change Setting" (1) og finn mappen "My Dropbox" som du som standard finner under "C:\Users\*brukernavn*\Documents\My Dropbox" (2)

Når dette er gjort trykker du på "Sync a Folder" (3) og blar frem til mappen der Minecraft savedataene ligger.

post-63221-1283616173,36_thumb.png

post-63221-1283616170,9148_thumb.png

Dette er vanligvis "C:\Users\Thor\AppData\Roaming\.minecraft" (4). Merk mappen .minecraft og trykk ok, gjenta på manskin 2, 3, 4 osv..

post-63221-1283616172,1252_thumb.png

OBS:

Noen ting kan være nødvendig å gjøre på forhånd:

1: Vis skjulte filer og mapper, dette gjøres via mappealternativer. I Vista/7 trykker du på start og søker den frem. I xp må du i et mappevindu trykke fil->mappealternativer.

post-63221-1283616374,479_thumb.png

post-63221-1283616618,2022_thumb.png

2. Minecraft må være installert på alle maskinene du skal synkronisere mot.

Håper denne veiledningen var til nytte for noen av dere som spiller singleplayer fordelt over flere maskiner.

Tips, legg ved mapeditor og cartograph i dropbox mappen så har du alle tingene du trenger. :)

Husk å kun å spille på en maskin av gangen ellers kan du risikere at savefiler blir korrupte. Pass på at filene blir opplastet før du spiller på den andre maskinen for å minske risikoer for korrupte saves.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Begynner å hjelpe på med progress på fort boyard.

Satser på at oversikts bilde blir linket senere, når han som lager de får ny save.

Men sånn ser det i alle fall ut ifra midten av slottet ca, ser opp til tårnet jeg MÅTTE lage ferdig her i natt.

post-86587-1283633330,2796_thumb.png

Kjekt å ha et lite prosjekt gående.

Lenke til kommentar

I tilfelle nokon har lyst, er min server oppe på 85.166.98.39.

Eg har dårlig nett though, så det kan hende du detter ut om det blir meir enn 4 spelarar på serveren.

EDIT: Darkmaker kom innom, og vi bygde ein ganske nice konstruksjon :D

post-196150-1283691664,2355_thumb.png

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Vi kjører en smp server, der i utgangspunktet alt samles. Med enkelte unntak. Som f.eks når server tryner, og du har masse samlet i inventory som blir borte.

Furnace må også spawnes pga bug.

Men for å svare på hva jeg tror du er ute etter, så ja, jeg har samlet de 10k+ steinene som er brukt i fort boyard til nå.

Lenke til kommentar

inni helvete da :p

Kan jeg komme å se hos dere? Så jo råtøft ut!

Det er en lukket server, pga det er så mye folk som bare er ute etter å ødelegge.

Og siden vi per nå ikke har noen måte å sperre folk ifra å bygge i smp, om de først er inne på servern, er det litt stress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...