Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8974354

Vareide, som griefa på serveren min i 2010 og skylda på broren sin. :!:

Som 95+ % gjør. :!:

Endret av Slettet+8974354
Lenke til kommentar

Var vel mer at han brukte broren sin acc. til å spille med eller noe. Han er jo bannet på Hardwork også, om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Var vel mer at han brukte broren sin acc. til å spille med eller noe. Han er jo bannet på Hardwork også, om jeg ikke tar feil.

Tror vi unbannet han, fordi han ville filme litt på serveren. Vi antok vel at han ikke kom til å griefe noe mer :p

Han filmet også, bøtten jeg lagde i anledning overgangen fra hMod til bukkit er i en av filmene.

Lenke til kommentar

Jeg har to minecraft-koder som jeg fikk når minecraft var i beta. Det var noen måneder siden. Jeg har ikke funnet noen som har hatt lyst til og kjøpe det for noen kr mindre enn det kostet, men det var en i klassen min som i dag vurderte det. Mitt spørsmål er: Vil det gå an og registrere seg med en av kodene, nå som minecraft er langsert, eller har du gått ut på "dato?" har ikke noe lyst til og selge det til han, hvis det ikke funker ;)

Siste spørsmål er: Hva kostet minecraft før i Beta?

takker :)

Lenke til kommentar

Kommer med litt reklamering jeg :whistle:

Benny minecraft server, er en kjempebra norsk minecraft server. Den er helnorsk og mange hyggelige folk der. Den er ikke så vekdig stor, men er fortsatt en kjempebra server. Den har plugins og diverse som forhindrer griefing. For å komme inn må du skrive en grei søknad for å forhindre at hvem som helst kommer inn. Den har også et vip-system så hvis du betaler litt med enten mmobil eller pay-pal, så er du med på å støtte serveren til å oppgraderes etc. Serveren anbefales på det sterkeste.

Link i signaturen min :new_woot::thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da var jeg endelig ferdig med mitt siste prosjekt, nemlig Yoshi :D

2011-12-11_050734_992219.png

Hele prosjektet ligger ute på planetminecraft.com

Timelaps av hele greia regner jeg med å ha klar innen søndag kveld.

Har også endelig fått ferdig del 2 av filmen om byggingen av Bowser

http://www.youtube.com/watch?v=asukYkp5Z58

Del 1:

http://www.youtube.com/watch?v=gC_yX410t3E

Link til Bowser finner du her.

Laget også en 125x256 stor Battlefield 3 Logo for ikke så lenge siden

2011-11-27_212431_915478.png

Det prosjektet ligger her.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hva ser du på når du vet hvor du skal legge blokkene til de 3d-figurene?

For Battlefield bildet var det temmelig enkelt, litt klipping i paint slik at bare det viktigste ble med, og så en runde i pixelart konvertert i minecraftstructureplanner.

For selve figurene er det verre. Først må du få tak i en grei 3D modell av figuren du vil lage, så må du konvertere denne til til schematic, for så å få det inn i minecraft.

Du kan bruke hva du vil av programmer, så lenge du ender opp med en av disse fil typene VRML, UG, OBJ, OFF, DXF, XGL, POV, BREP, PLY, eller JOT (jeg vet ikke om andre programmer som konverterer 3D filer til schematic)

Har du først fått filen din til en av de nevnte typene, er det bare å bruke obj2mc.

I programmet er det endel innstillinger du kan fikle med, så det vil kansje ta 5-6 konverteringer før du får en modell som er brukbar (mtp høyde og slik). Jeg pleier å sette blokktype til ull med en gang (dex 35).

Etter det så hiver jeg den inn på min lokale server og begynner å farge modellen. Når jeg er fornøyd med resultatet bærer det videre til minecraftstructureplanner. Her huler jeg ut hele modellen, slik at det bare er det ytterste laget igjen. Her kan man også rette opp sidene slik at hele figuren blir speilet på midten.

Jeg vet ikke om en enklere måte å bare la det ytterste laget bli igjen, hvis noen andre har peil så er det bare å si ifra :)

Helt til slutt tar jeg den inn på min lokale server igjen for en kontrollsjekk. Etter det så starter bygging av figuren på Hardwork serveren, får jeg poster alt på planetminecraft :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...