Aiven Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Henger mest på dette forumet. Om man vil ha lava som beveger seg må man forandre en fil slik, at spillet er i 256 bit og ikke 512 Kunne du utdypet dette, eller linket til noe mer utfyllende? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 mannen på andre sida her linker hit http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=21302& Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Bruksområde for redstone: Vel. Eh. Selv om jeg har gått GK/VK1 Elektro med god karakter i elektronikk, synes jeg det blir vanskelig å konstruere forståelige konsept med logiske porter. Hadde man kunnet lage redstone wires lengre enn 15 tiles kunne det fort blitt interessant å lage et alarmsystem (pressureplates ved hver inngang som linkes sammen i en ELLER-port med x antall innganger (for en ELLER-port kan ha flere enn to inputs, som kjent) og som trigger en alarm hvis en ELLER flere blir trigget. Så fort basen blir gigantisk blir dette rimelig håpløst. Det synes jeg kan være en fin update til neste gang, at man kan gjøre om redstone dust til redstone wires som kan brukes på samme måte som elektriske ledninger som ikke har nevneverdig spenningstap over lengre avstander (og som kan festes på alle sidene av en block, både under og på siden, ikke bare legges over...). Vips blir det mye nyttigere. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Du er ikke... Nei, jeg skal ikke si det. Man kan lage tråder lengre enn 15 meter. Da må man bruke en dobbel not gate, hver 15meter. Maks lengde på signalet er i mine øyne 300meter. Og ja, man kan jo lett lage kompliserte systemer med dette om man setter seg inn i det. http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=35&t=16440 Endret 26. august 2010 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Jo jo, si det? Nå ble jeg nysgjerrig. Det med invertere hver 15. blokk synes jeg også blir litt ... tjæh, smådumt. Men uansett et tips Og jeg er da fullt klar over hva man faktisk kan lage av Redstone gates - den låsbare porten du viste på forrige side er et kremeksempel på det. Min begrensede elektronikk-utdanning som gir meg basisforståelse av portene gir meg ihvertfall en forståelse av hva man KAN gjøre - men for en vanlig dødelig blir det vanskelig å finne ut HVORDAN man gjør det. Endret 26. august 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
ishpen Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Noen som har servere oppe?? Lenke til kommentar
Erav Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får med meg diamonds og gold bl.a. må jeg ha en bedre pickaske enn stein-hakke? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jo jo, si det? Nå ble jeg nysgjerrig. Det med invertere hver 15. blokk synes jeg også blir litt ... tjæh, smådumt. Men uansett et tips Og jeg er da fullt klar over hva man faktisk kan lage av Redstone gates - den låsbare porten du viste på forrige side er et kremeksempel på det. Min begrensede elektronikk-utdanning som gir meg basisforståelse av portene gir meg ihvertfall en forståelse av hva man KAN gjøre - men for en vanlig dødelig blir det vanskelig å finne ut HVORDAN man gjør det. Hvordan man gjør det kan være vanskelig ja. Selv ante jeg ikke var logiske porter var, før jeg spillte dette spillet. Tok meg noen timer for å forstå prinsippene. Så vare det bare å prøve og feile, til jeg fikk til ting slik jeg ville. Om det er noe du ikke kan så bare lær det. Massevis av tutorials på youtube, og i den tråden jeg linket til Kopier andres strukturer, og forstå hvorfor de virker. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får med meg diamonds og gold bl.a. må jeg ha en bedre pickaske enn stein-hakke? Du må ha Iron pickaxe for å kunne hakke, redstone, diamant og gull. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 hei! sitter å irriterer meg over at vannet synker når jeg tar bort sand eller gjord. finnes det en mulighet til å få vannet helt rett på så jeg kan lage volgrav i sp? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Bøtte. Du må fylle på rundt hver fjerde eller femte kloss. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Helvettes zombier! Jeg har gravd meg laaange tunneler og ganger i et fjell. Det endte opp med at jeg bestemte meg for å grave dypere. Til slutt kom lava, og jeg tenkte at dette skulle bli koselig å leke litt med lava. Aner fred og ingen fare, så har det faen meg komt en horde av zombier der nede! Gud som jeg stokk, de eksploderte, skøyt på meg med pil og bue og prøvde å spise meg. Nå er all loot der nede enda, og jeg orker faen ikke å lage iron-weapon igjen, jaffal ikke med det samme Trodde zombier kun kom utenfor, ikke inne! Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Det er zombies der det er mørkt. Et lite tips: Ta på peaceful mode hvis du bare vil leke deg. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Prøvde meg på denne låsbare dobbeldøra i går kveld, og jaggu fikk jeg det ikke til på første forsøk. And now we build a kjempeslott i cobblestone. Blir svimmel av å gå rundt inni det. Får så ufattelig mye cobblestone av gruvedriften min (som består av at jeg grov et 6x6-hull rett ned med trapp på siden helt ned til bedrock og så begynte jeg på en veldig bred og 3 høy og veldig lang tunnel bortover på jakt etter lava. Alt mens jeg så på Criminal Minds). Det er rett og slett ikke mulig å gå tom for Cobblestone, ser det ut til. Endret 27. august 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 vet, har 1,5 snart 2 large chest med cobblestone og minst 1,5 large chest med jord, og til slutt 1 large chest med grus og da har jeg allerede lagd ett sykt høyt tårn, høy og brei mur (i jord) og ei bru over vannet til ei øy, som forrøvrig er planert ut med grus (grus og sand er som kjent påvirket av tyngdekraften i spilet og dermed må en ha MYE grus for å komme over, fordi vannet er som regel ganske dypt) ang det å bli svimmel pga cobbelstone, prøv å lag noe store ting i brick block (i multiplayer seff, siden det tar ganske mye resursser ) DET skal jeg si deg at du blir svimmel av, men kult å lage ting av Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Som enkelte har fått med seg, har jeg puslet litt med teksturer i det siste. Nå er v0.2 klar, håper dere liker den! Tar gjerne imot tilbakemeldinger. Merk at teksturpakkens terrengfil er på 512x512 piksler, dvs. det dobbelte av originalen. Dette gjør grafikken jamnt over endel bedre, men det gjør også at noen blokker blir dårligere. Kopi av readme-filen: Avien's Texture Selection v0.2 ------------------------------------------------ Installation guide: 1) Open \Documents and Settings\[YOUR_USERNAME]\Application Data (hidden folder) or just run %appdata% in the Windows command line 2) Open \.minecraft\bin 2) Open minecraft.jar with WinRAR or any other supported software 3) Extract this archive in minecraft.jar, overwrite if asked 4) Run the game and enjoy You also might want to make a backup copy of original minecraft.jar in case something will go wrong. But even if something WILL go wrong or you just won't like this skin, you can always delete the bin folder and Minecraft will automatically re-download the initial files next time you run the application. ------------------------------------------------------------------------------------------ About 80% of this package is taken from other texture packages, the rest I made myself. If you are the maker of one of the textures and don't want it in this package, please mail me. Thanks to D.Van, he made about 50% of the textures and the installation guide. Best regards. Avien Changelog: v0.2 -Made new textures for chest, TNT, wooden planks, wood, tree, and unlit redstonebulb. -Tweaked the colour balance of 14 borrowed textures. -Tweaked the texture centre for the building rock and building rock with moss. v0.1 -Copied numerous textures from other packs, mostly from "Browncraft" and "Brocklehurst's Faithful Hi-Res Texture Pack", check those out, if you havn't! -Made new textures for clouds, doors and spiderweb. AST for minecraft v0.2.rar Endret 28. august 2010 av Avien Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Har oppe en Minecraft og ventrilo server, begge på "catinahat.org" :-) Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Har oppe en Minecraft og ventrilo server, begge på "catinahat.org" :-) Jeg er der nå, men jeg klarer ikke å mine noe server bug? Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Du sier noe der, hadde helt glemt. Måtte sette meg selv som op , mine noe så deop for å kunne gjøre noe som helst. Kunne heler ikke skade dyr. Noe som har vært borti dette før? Kjører ubuntu 8.04 LTS med sun-java-6 og minecraft som root (shame on me ^^) Btw; flere som merket at diskusjon.no gikk ned? :O Lenke til kommentar
Nichiatu Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Kjøpte spillet for et par dager siden. Det er veldig avhengighetsskapende, men når man har gjort det som skal til for å klare seg, begynner spillet å kjede meg. Gleder meg til flere monstre og flere typer med blokker! Lenke til kommentar
Lange Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ikke mange dager siden jeg kjøpte det og det er blitt litt kjedelig. Han må nesten legge til ting som gjør det vanskeligere, mer spennende og verdigivende å utforske. Akkurat nå har jeg funnet absolutt alt i den første hulen jeg fant, 3 meter fra start spawnen. Vet jo at det fortsatt er i alpha og det er en person som lager det. Jeg kan se for meg store hærer med monstre, bygninger/formasjoner laget av NPCr (den kan bli vanskelig), og mer survival ting som tvinger deg til videre arbeid, slik at du ikke bare gjør det for morro skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå