Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan vise meg hvordan jeg kan lage en redstone circuit som gir meg noe som hjerteslag? Av-på, av-på, av-på. 1-clock og pulse sustainer gir meg bare jevne lange pulser

 

Dette er ein lite elegant løysning, men ofte kan være ein fordel å bruke railroads. Lag ein sirkel med ein booster og ei trykkfølsom skinne. Deretter setter du ein vogn til å gå rundt og rundt. Dersom du vil ha lengre mellomrom så lager du berre skinnegangen lengre.

For å lage av på bruker du to trykkplater etterkvarandre.

 

Ulempen er at dette oppsettet kan ta litt plass, dersom du bygger det inne eller skjuler oppsettet under bakkenivå så er det viktig å plassere nok fakkler sidan mobs som spawner kan komme til å stoppe vogna.

 

 

 

 

 

Er det forresten nokon andre her som har skaffa seg Minecraft Pocket Edition?

Er sjølv ikkje kjempe imponert så langt då det manger litt blokker og dører, men eg har sett på youtube at mykje av dette finnes i spelet slik at du kan få fram andre blokker ved å redigere kildekoda litt, deriblant lava, TNT og (halve) fungerande dører. Eg har derfor store forhåpninger til at det blir mykje betre ved neste oppdatering.

Ytelsesmessig fungerer det utmerket også på "fancy" grafikk.

 

Anbefaler alle å sjekke ut demoen som også ligger på Android Market.

Lenke til kommentar

Noen som kan vise meg hvordan jeg kan lage en redstone circuit som gir meg noe som hjerteslag? Av-på, av-på, av-på. 1-clock og pulse sustainer gir meg bare jevne lange pulser

 

Dette er ein lite elegant løysning, men ofte kan være ein fordel å bruke railroads. Lag ein sirkel med ein booster og ei trykkfølsom skinne. Deretter setter du ein vogn til å gå rundt og rundt. Dersom du vil ha lengre mellomrom så lager du berre skinnegangen lengre.

For å lage av på bruker du to trykkplater etterkvarandre.

 

Ulempen er at dette oppsettet kan ta litt plass, dersom du bygger det inne eller skjuler oppsettet under bakkenivå så er det viktig å plassere nok fakkler sidan mobs som spawner kan komme til å stoppe vogna.

Da må jeg også ha noe som holder strømmen mens toget er imellom detector railsene, og da tar det enda mer plass.

 

Jeg tror nok Refsa sin versjon med RS NOR og noen repeatere funker best (og som ønsket :) )

Lenke til kommentar

Noen som kan vise meg hvordan jeg kan lage en redstone circuit som gir meg noe som hjerteslag? Av-på, av-på, av-på. 1-clock og pulse sustainer gir meg bare jevne lange pulser

 

Dette er ein lite elegant løysning, men ofte kan være ein fordel å bruke railroads. Lag ein sirkel med ein booster og ei trykkfølsom skinne. Deretter setter du ein vogn til å gå rundt og rundt. Dersom du vil ha lengre mellomrom så lager du berre skinnegangen lengre.

For å lage av på bruker du to trykkplater etterkvarandre.

 

Ulempen er at dette oppsettet kan ta litt plass, dersom du bygger det inne eller skjuler oppsettet under bakkenivå så er det viktig å plassere nok fakkler sidan mobs som spawner kan komme til å stoppe vogna.

Da må jeg også ha noe som holder strømmen mens toget er imellom detector railsene, og da tar det enda mer plass.

 

Jeg tror nok Refsa sin versjon med RS NOR og noen repeatere funker best (og som ønsket :) )

 

Det funker med minecart også, men det er et reint helvete å få det til og fungere riktig. Pluss at det tar mange flere blokker enn den jeg bygde.

 

Med minecraft så har du en RS NOR latch med en detector rail inn på hver inngang. Funker forsåvidt ganske greit, men mye vanskeligere å få en 1/3 puls.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...