FrankBjarne Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Det kan bli bra det ja. Blir mange repeaters vil jeg tro Du trenger ikke noen klokke for å starte den jeg lagde. Endret 10. oktober 2011 av Refsa Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg husker jeg slet med at et system jeg la opp med klokke hadde det med å klikke av og til (mulig det var noen svakheter her og der), så jeg så meg nødt til å legge inn en "av-på"-bryter via en AND-port koblet inn der klokken var input 1 og en lever gikk til input 2. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ja, de pleier å stucke seg etter en stund. Spesielt om du driver en server er dette pain, da "klokken" går hele tiden uansett. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) For min del så funker klokke fint, kjører klokke med fire repeaters for å få noe lengde på det (mye raskere får pistons til å ikke ta med seg blokka, merksnodig nok). EDIT: Altså til annet bruk. Endret 10. oktober 2011 av Jakke Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Noen som kan vise meg hvordan jeg kan lage en redstone circuit som gir meg noe som hjerteslag? Av-på, av-på, av-på. 1-clock og pulse sustainer gir meg bare jevne lange pulser Dette er ein lite elegant løysning, men ofte kan være ein fordel å bruke railroads. Lag ein sirkel med ein booster og ei trykkfølsom skinne. Deretter setter du ein vogn til å gå rundt og rundt. Dersom du vil ha lengre mellomrom så lager du berre skinnegangen lengre. For å lage av på bruker du to trykkplater etterkvarandre. Ulempen er at dette oppsettet kan ta litt plass, dersom du bygger det inne eller skjuler oppsettet under bakkenivå så er det viktig å plassere nok fakkler sidan mobs som spawner kan komme til å stoppe vogna. Er det forresten nokon andre her som har skaffa seg Minecraft Pocket Edition? Er sjølv ikkje kjempe imponert så langt då det manger litt blokker og dører, men eg har sett på youtube at mykje av dette finnes i spelet slik at du kan få fram andre blokker ved å redigere kildekoda litt, deriblant lava, TNT og (halve) fungerande dører. Eg har derfor store forhåpninger til at det blir mykje betre ved neste oppdatering. Ytelsesmessig fungerer det utmerket også på "fancy" grafikk. Anbefaler alle å sjekke ut demoen som også ligger på Android Market. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Noen som kan vise meg hvordan jeg kan lage en redstone circuit som gir meg noe som hjerteslag? Av-på, av-på, av-på. 1-clock og pulse sustainer gir meg bare jevne lange pulser Dette er ein lite elegant løysning, men ofte kan være ein fordel å bruke railroads. Lag ein sirkel med ein booster og ei trykkfølsom skinne. Deretter setter du ein vogn til å gå rundt og rundt. Dersom du vil ha lengre mellomrom så lager du berre skinnegangen lengre. For å lage av på bruker du to trykkplater etterkvarandre. Ulempen er at dette oppsettet kan ta litt plass, dersom du bygger det inne eller skjuler oppsettet under bakkenivå så er det viktig å plassere nok fakkler sidan mobs som spawner kan komme til å stoppe vogna. Da må jeg også ha noe som holder strømmen mens toget er imellom detector railsene, og da tar det enda mer plass. Jeg tror nok Refsa sin versjon med RS NOR og noen repeatere funker best (og som ønsket ) Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Alternativt flere detector-rails? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Trægost. Tipper det er en prøve i noe teknisk byggfag eller ingeniørfag eller programmering eller whatevs. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvor langt går ett redstone signal? Hvor mange blocks? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 15. Med repeaters er det 300, og alle chunks må være lastet. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 15 blokker,eventuelt så langt unna det er chunks i minnet. Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=Hyi5xNmyptY Endret 10. oktober 2011 av LSĐ Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Noen som kan vise meg hvordan jeg kan lage en redstone circuit som gir meg noe som hjerteslag? Av-på, av-på, av-på. 1-clock og pulse sustainer gir meg bare jevne lange pulser Dette er ein lite elegant løysning, men ofte kan være ein fordel å bruke railroads. Lag ein sirkel med ein booster og ei trykkfølsom skinne. Deretter setter du ein vogn til å gå rundt og rundt. Dersom du vil ha lengre mellomrom så lager du berre skinnegangen lengre. For å lage av på bruker du to trykkplater etterkvarandre. Ulempen er at dette oppsettet kan ta litt plass, dersom du bygger det inne eller skjuler oppsettet under bakkenivå så er det viktig å plassere nok fakkler sidan mobs som spawner kan komme til å stoppe vogna. Da må jeg også ha noe som holder strømmen mens toget er imellom detector railsene, og da tar det enda mer plass. Jeg tror nok Refsa sin versjon med RS NOR og noen repeatere funker best (og som ønsket ) Det funker med minecart også, men det er et reint helvete å få det til og fungere riktig. Pluss at det tar mange flere blokker enn den jeg bygde. Med minecraft så har du en RS NOR latch med en detector rail inn på hver inngang. Funker forsåvidt ganske greit, men mye vanskeligere å få en 1/3 puls. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Bare et spørsmål, når man spiller survival server , og jeg logger av og noen andre er pålogget, da mister man vel ikke noe på food og healtbar mens man er avlogget ? Serveren står jo stille når ingen er pålogget , men er en person pålogget så brennes fks steinen ferdig i ovnene du har osv... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvorfor skal din karakters foodbar gå ned når din karakter ikke er tilstede? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 dunno Syns bare jeg la merke til det da jeg logget av med full foodbar og kom på igjen nesten tom. kan være jeg som tuller noe sykt alså , men måtte bare spørre. trossalt mye som kan skje med en update i betastadiet Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Serveren står jo stille når ingen er pålogget , men er en person pålogget så brennes fks steinen ferdig i ovnene du har osv... Bare om personen er såpass nærme ovnene at området/chunken blir aktiv. Lenke til kommentar
sirk800 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Prøver meg på en liten Minecraft Bukkit tutorial serie. Har ferdig Episode 1. Episode 2 og 3 må bare bli rendered og opplastet så kommer de også. http://www.youtube.com/watch?v=0mglN5Aaw4Y takk for hjelpen abonerer nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå